Octavia III RS

JeSko

Forumguru
Iedereen moet uiteraard gewoon genieten van de auto die hij rijd, en zo'n RS zal vast wel meer genot zijn dan een doorsnee auto, kan er zelf niet over meepraten want ik heb er nog nooit in gereden. Maar laten we het vooral gezellig houden, ieder kan een auto anders ervaren natuurlijk, ik vond de jonge Corsa van vrienden van ons een fijne auto met veel rijplezier, zij zelf vinden het een dood hok. Voor ieder is er wat wils :jaja:
 

EdK

Forumguru
Pfffffffffffffffffffff ik word zo moe van dat welles nietes gezeur hier.....

STOP NOU EENS EN RESPECTEER MEKAAR HOE JE EEN rs BELEEFT.........:banghead::banghead::banghead:
 

leon-cupra

Forumguru
Ik verdraai uw woorden niet, ik stel alleen vast.je hebt al altijd geklaagd over de tractie en wegligging van uw RS, destijds......
Dan stel je serieus verkeerd vast. Hetgeen jij als vaststelling weergeeft heb ik nooit beweerd of gezegd. Dat is je eigen interpretaties van mijn ervaring.
Niet goed getuned, tja, dvx zijn idd prutsers.
Wat heeft prijs nu te maken met wegligging ? Mijn mazda was goedkoper dan de RS en had een veeeeeel betere wegligging. En heb de mercedes nooit sportief genoemd, dat maak jij er weer van. De mercedes rijdt goed , zelfs plezant voor het type wagen. En daar heeft een "gebrek" aan paardjes niets mee te maken. De 180 is zelfs een redelijk vlotte wagen.
 

leon-cupra

Forumguru
Een RS kost 35k, een RS3 +60k. :pieker:
Als ze morgen de taksen verdubbelen op beide wagen, zullen de verkopen van de RS3 niet in elkaar stuiken, die van de RS wel.


@dirkie996 iets met de pot en de ketel :banghead:
 

BramVRS

Forumguru
@MY00, de RS is een geweldige wagen tot hij de eerste bocht tegen komt en wanneer een eerste druppel regen valt. Dan bemerk je de tekortkomingen van de RS. Combineer beide en je hebt de serieuze tekortkoming.
Met alle respect, maar een RS is een snelle gezinswagen naar mijn mening en niet gemaakt om een ronderecord op de ring te rijden. Als het regent en je bent niet op het circuit doe je met iedere auto toch rustiger aan?

Naar mijn mening is het een fijne en snelle gezinsauto, niet meer en niet minder. Daarnaast vind ik het uiterlijk 100x mooier dan de reguliere octavia. Deze auto vergelijken met een MB cabrio gaat ook nergens over. Enkel 4 wielen en een stuur hebben ze gemeen.
 

leon-cupra

Forumguru
@BramVRS , ik ga de discussie nog niet een keer aan. Ik heb een andere mening over de RS (had ook duidelijk andere verwachtingen van een RS dan de meeste hier) en laten we hier maar bij laten. ;)
 

Mettes

Forumguru
Zo bekijk ik de RS ook .
Gewoon een gezinswagen die snel rechtdoor kan. That’s it!
Doch die bandenslijtage ????
Om michelins op 12000km er door te jagen , moet je toch steeds als een gek tekeer gaan hoor !
 

leon-cupra

Forumguru
@Mettes , perfecte omschrijving wat een RS is. Rechtdoor en snel en zoals je zegt ‘that’s it’. En laat mij dit nu een tekortkoming vinden. Een baan is niet alleen rechtdoor.

Ik reed niet als een gek met de RS maar ik gebruikte wel het vermogen. Zijn er veel die amper het vermogen gebruiken en evengoed met een 1.0 voldoende zouden gehad hebben. De stage 1 deed er ook veel aan hoor. 308pk ... die wagen was daar niet voor gemaakt :nono:
 

leon-cupra

Forumguru
@Mettes , kan er perfect inkomen als je even gaat “sporten” op de autostrade dat je zelfs met je stage 2 geen enkel probleem zal ondervinden. Eens rollend was het veel gemakkelijker om grip te behouden. Deed dat ook toen regelmatig. Autostrade oprijden en hem dan eens laten gaan. Kippenvelmomentje:jaja:
Maar voor mij is autorijden meer dan alleen rechtdoor rijden.:pardon:
 

Tuner111

Forumguru
:shutup::shutup:

b3c2e1fb9bcfd90a56795248819041e4.jpg
 
Bovenaan Onderaan