Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Je mag er dan nog heel graag mee rijden en blij van worden, en terecht, maar het aantal geinteresserden in een RS, GTI, R , ... is gewoon drastisch gezakt. Kennis probeert zijn jonge GTI ook al maanden te slijten ... geraakt niet weg. Twee jaar geleden zou deze op 1 week weg geweest zijn.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Klopt, ik houd ze in de gaten en krijg een melding telkens er een nieuwe RS te koop komt of verkocht is, en het zijn al maanden dezelfde, prijzen zijn ook gekelderd, vooral die van de Diesels dan. Handelaars zitten al maanden met dezelfde RS'n op stock. Ondanks dat zie ik ze vaak rijden, vandaag nog een pré fl zwarte, kwam met pops & bangs voorbij, heerlijk.

Mensen met een tweedehands RS budget kiezen door Dieseltje pest en de hype rond downsizing motoren met meer pk en de daarbij behorende fiscale voordelen eerder voor een 3 cilinder sportieve Ford Focus, dat zijn nu de populaire modellen heb ik de indruk.
 

JeSko

Forumguru
Verstandig @philippe bakker , en waarom zou je hem ook weg doen? Geen enkele reden toe, en ze mogen de LEZ geldklopperij in hun h*l steken, winkel wel online, vaak nog met gratis terugzenden en achteraf betalen. Helemaal top.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko , ondanks het gepest blijft de RS in taksen een betaalbare wagen. Het "nieuw" is gewoon van de RS eraf. Iedere liefhebber heeft er 1 of 1 gehad. Een hype voedt de verkopen, deze is nu reeds meer dan een jaar weg en dat zie je nu in de verkopen en in de interesse in het model. Daarnaast ook, de kostprijs. Mijn RS kostte 29.000euro nieuw (ok, geen full option en een 220) maar probeer voor 29k nog een nieuwe te kopen. Je mag er al 7k bijleggen. Op het moment dat een niet-premium merk +35k kost, begint de koper al naar premium alternatieven te zien.
De 04 RS in benzine-vorm en particulier zal een zeldzaamheid worden.

Ander mooi voorbeeld is de BMW M2. Is al 2,3 jaar dat je ze bij bosjes ziet. Precies of ze gratis bij een brood zitten. Sinds een half jaar is het daar ook serieus stiller geworden. De M2 competition hebben ze maar pas kunnen verkopen met gigakortingen.
 

leon-cupra

Forumguru
Hype in BE is gecreeerd op het moment dat de taksen in VL zijn hervormd. Plots werd een RS betaalbaar. Anders was het 2500euro inschrijving :nono:

Een S2 is een wagen die mooi veroudert. Nog steeds is het een mooi design. Denk nog steeds met toch wel wat heimwee terug aan mijn rosso brunello S2 combi :jaja:
 

dirkie996

Forumguru
Ach ... de laatste discussie hier op het forum is toch al enige tijd geleden :arghh:
En op autovlak ... een Ster op de oprit, er zijn slechtere keuzes ... :arghh:
Ja, maar ik heb toch de indruk, dat die sterren toch ook niet meer zijn, wat ze vroeger waren. Een vriend van mij heeft ‘n E-klasse cabrio, en wanneer ik eens met ‘m meerijd, heb ik altijd lage rugpijn, van die lage harde zit. Dan zitten die alcantara/leder sportzetels uit m’n octi toch beter.
In de jaren ‘90 reed ik met ‘n Mercedes 300td ( w124), dat was onvergaanbare kwaliteit. Toen ik die verkocht, had die bijna 600.000km, en ja, de reden van verkoop was toen ook de taksen, die plotseling verdubbelden.
Vadertje staat vindt altijd wel iets, om ‘t geld uit de mensen hun zakken te kloppen.
Iedereen aan de hybride nu, totdat daar speciale taksen zullen opgelegd worden.
 

MY00

Senior Member
Zou zeggen , doe er wat aan !!! :pardon:
Best wel gelukt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het laatste 1/2 jaar maar iets van 2000 kilometer gereden heb met de RS.
Thuis werk, nog een andere auto van de zaak. Maar elke kilometer was wel met een :D op mijn gezicht.
Dus dat het RS tijdperk voorbij is geloof ik niet. Voor elke papa welke een beetje petrolhead is is dit de ultieme (betaalbare) auto.
 

MY00

Senior Member
Gelukkig wel en ik vind het nog fijn ook dat er mensen zijn met een andere mening. Kan ik alleen maar waarderen.
 

Goofy@5E

Forumguru
RS is en blijft een prachtbak, rij zelf er ook niet zo heel veel mee (bedrijfs bestelwagen voor 95% van de week) maar elke maal hij buiten komt ben ik weer blij dat ik hem heb, gaat nog heel wat jaren in men bezit blijven,
 

leon-cupra

Forumguru
dus dat het RS tijdperk voorbij is geloof ik niet. Voor elke papa welke een beetje petrolhead is is dit de ultieme (betaalbare) auto.
Hoeveel 02 RS zijn er verkocht? Niet zodanig veel. Het succes van de RS is er maar gekomen bij de lancering van de 03. Knap design, imago dat sterk gegroeid was (het was geen schande meer om een Skoda te rijden), mooi blok, ... Heel veel niet-RS rijders zijn dan overgeschakeld naar een RS. Maar ondertussen evolueren kopers en markten. Hoeveel RS eigenaars zouden al niet overgestapt zijn naar een Suv-achtige? Of naar een ander merk?
Uiteindelijk zal je steeds een vast aandeel die-hard RS rijders hebben, maar het grootste aandeel zal nog steeds "once in a liftime" kopers zijn.
Dat de RS een ultieme auto is ... neen, daarvoor heeft hij een paar serieuze tekortkomingen :nono:
 
Bovenaan Onderaan