Octavia III RS

BramVRS

Forumguru
Die van mij pruttelt toch aardig bij het doorschakelen. Misschien een verschil tussen de 230 en de 245 versie?
 

Spector

Forumguru
Die tellers zijn inderdaad dan weer alleen in de 245, maar staan bij mij zelden tot nooit aan. Het weg programmeren van de dsg fart bij overschakelen heb ik ook nooit begrepen. Geeft toch ff wat extra, vind ik ook bij bijvoorbeeld een VW GTI of Audi.
 

Tuner111

Forumguru
Die tellers zijn inderdaad dan weer alleen in de 245, maar staan bij mij zelden tot nooit aan. Het weg programmeren van de dsg fart bij overschakelen heb ik ook nooit begrepen. Geeft toch ff wat extra, vind ik ook bij bijvoorbeeld een VW GTI of Audi.

Onze DSG is te snel er voor hebben ze me verteld bij dvx. maar ik mis het eigenlijk niet.. ik lok de frats zelf wel uit :D

 

MY00

Senior Member
Waarom zou je de middendemper willen verwijderen? Om meer geluid te krijgen?
Ik rijdt met een JM Tuning Downpipe / 200 cells racekat en een bull-x uitlaat.
Vind dit zelf het mooiste geluid welke ik ooit uit een RS heb horen komen, maar dat ik nu zeg het is luid nee.
Het heeft een behoorlijk diepe toon en dat komt niet vaak voort uit de 2 liter turbo motoren van VAG.
Dus door alleen de middendemper te vervangen denk ik dat je niet veel extra geluid krijgt hoor.

Maar dat is mijn mening denk dat er sommige mijn uitlaat set-up best hard zullen vinden.
 

Spector

Forumguru
Voor 150 euro een net wat sportiever geluidje. Voor een geheel systeem ben je al snel 1.000 Euro kwijt. Dat is 1 van de redenen, althans voor mij. Sparen is daarna het devies voor een geheel systeem al dan niet in combinatie met tuning. Daarnaast is mijn RS zakelijk en kan ik niet onbeperkt aanpassen ;)
 

BramVRS

Forumguru
Zelfde als @Spector . Kostentechnisch natuurlijk een heel ander plaatje. Daarnaast denk ik dat je versteld staat van het verschil met en zonder middendemper. Mijn vriendin hoort duidelijk of ik thuis kom of de buurman met zijn Mercedes :deuk:
 
Hierbij mijn auto oct3 rs, met een volledige fox systeem en was 790 euro kwijt alleen het er onder maken nog ,dat heeft mijn 50 tientjes gekost :D en een klein uurtje op de brug.


En als je toch geld uitgeeft dan maar in 1 x goed, en het is erg beschaafd als je niet boven de 3000 toeren komt en daarboven ist gewoon lekker genieten!! :laugh: heb nog wel een paar filmpjes maar die krijg ik er niet op hiero.
20200204_190427.jpg
 

Bijlagen

  • 20200131_203032.jpg
    20200131_203032.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 23

djnoidRS

Senior Member
waar heb je dit laten doen ik zoek ook naar een mooie uitlaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MY00

Senior Member
Ik zal ook eens een goed filmpje maken van het geluid van mijn uitlaat. Bull-X met JM Tuning Downpipe / 200 cells racekat. Is wel iets duurder dan 790 euro.
 
Ik zal ook eens een goed filmpje maken van het geluid van mijn uitlaat. Bull-X met JM Tuning Downpipe / 200 cells racekat. Is wel iets duurder dan 790 euro.
Haha tja, baas boven baas war ;).

Heb ik ook naar geïnformeerd en offerte aangevraagd elders, maar dat is me te dol kwa geluid en kwa kosten, ik vind de fox perfect voor dagelijks gebruik voor mijn vrouw:D en voor mijn eigen in het weekend natuurlijk. :pardon:

Ben erg benieuwd naar het filmpje!! En hoeveel power heeft ie nu door z'n downpijp/ racekat gekregen?
 

JeSko

Forumguru
@Mettes

Hallo ik zie dat jij van Balen bent? Ik heb 4 jaar in Olmen gewoond, jeweetwel, dat gehucht van Balen ;)

Anyways, nu woon ik in Meerhout, maar ik heb jouw al zien rijden denk ik? Mooie RS!:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan