Octavia III RS

@MishaM jij ook bedankt voor de gastvrijheid. Succes met de verkoop. Was een mooie auto maar uiteindelijk net niet wat ik zocht.
En volgens mij zijn we hier allemaal liefhebber
 

MY00

Senior Member
Ik denk dat hij bedoeld dat er veel handelaren voorbij komen die de auto voor een appel en een ei mee willen nemen.
 
Weet er iemand nog een leuke set velgen te koop voor mijn rs? Ik ben op zoek naar vervangers voor de extreme.
Wellicht weten jullie iets naar mijn smaak uit te halen voor niet de hoofdprijs.
Mvg Remy
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou om de 220-versie met een verre boog om heen gaan. Geen sper :nono:
Zoek achter een 230 met sper, ga je stukken blijer van worden.
 

ertromp

Forumguru
Ziet er zo op het oog goed uit maar geïmporteerd dus doe goed een check op (schade) verleden indien mogelijk en laat kijken of de km stand opgegeven overeenkomt met wat in de ECU staat. Mooie km-stand nog
 
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd aan het rondkijken naar ervaringen van het verwijderen van middendemper.
Ik lees er goede en minder goede dingen over.... Het zou ook afhangen van welke motorisatie je hebt (220/230/245pk)?

Volgens een ervaren lid rijden er zo veel rond?! Ik had graag geweten welke lijn jullie gebruikt hebben (VAGSPORT, FOX...), waar jullie dit hebben laten doen en hoe tevreden jullie hierover zijn.


Moest er toevallig iemand met deze modificatie in België (liefst centraal dan :-) ) rondrijden, dan had ik dit eens graag met eigen oren komen horen :D

Alvast bedankt voor jullie info!

Groeten,
Jeroen
 

Tuner111

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd aan het rondkijken naar ervaringen van het verwijderen van middendemper.
Ik lees er goede en minder goede dingen over.... Het zou ook afhangen van welke motorisatie je hebt (220/230/245pk)?

Volgens een ervaren lid rijden er zo veel rond?! Ik had graag geweten welke lijn jullie gebruikt hebben (VAGSPORT, FOX...), waar jullie dit hebben laten doen en hoe tevreden jullie hierover zijn.


Moest er toevallig iemand met deze modificatie in België (liefst centraal dan :-) ) rondrijden, dan had ik dit eens graag met eigen oren komen horen :D

Alvast bedankt voor jullie info!

Groeten,
Jeroen

fox is voor je het beste denk ik :) rijden er zo genoeg rond :)
 

Spector

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd aan het rondkijken naar ervaringen van het verwijderen van middendemper.
Ik lees er goede en minder goede dingen over.... Het zou ook afhangen van welke motorisatie je hebt (220/230/245pk)?

Volgens een ervaren lid rijden er zo veel rond?! Ik had graag geweten welke lijn jullie gebruikt hebben (VAGSPORT, FOX...), waar jullie dit hebben laten doen en hoe tevreden jullie hierover zijn.


Moest er toevallig iemand met deze modificatie in België (liefst centraal dan :-) ) rondrijden, dan had ik dit eens graag met eigen oren komen horen :D

Alvast bedankt voor jullie info!

Groeten,
Jeroen

Ik (RS 245) heb de middendemper verwijderd en vervangen door een rechte pijp van Fox en het bevalt mij prima. Het resoneert soms een beetje, maar ook daar raak je aan gewend. Het geluid is iets sportiever, maar niet spectaculair. Daarvoor zal je een volledig systeem moet aanschaffen.

Als je gaat bestellen,
https://www.fox-sportauspuff.de/store-products.php?pName=skoda-octavia-5e-rs-tsi-vorschalldaempferersatzrohr-p-15689&cName=pkw/skoda/octavia-c-1_429_433

Vergeet dan niet deze extra bij te bestellen,
https://sportauspuff-direkt.de/?lang=0&cl=search&searchparam=SK062010-ANB


Filmpje bij koude start, @Tuner111 heeft ook nog wel ergens een filmpje op zijn kanaal.

8959b7a8-969e-4f37-8766-8e9646732216.JPG
 

BramVRS

Forumguru
Ik heb een buis op maat laten maken. Is voor een uitlaatboer ook niet zo heel spannend. Ben er zeer tevreden over. Geeft een lekker geluid en voor mij niet overdreven. Blijf je onder de 2.500 rpm dan merk je weinig verschil.

Moet alleen zeggen dat ik het geluid van buiten de auto nog nooit gehoord heb :deuk:
 
Ik (RS 245) heb de middendemper verwijderd en vervangen door een rechte pijp van Fox en het bevalt mij prima. Het resoneert soms een beetje, maar ook daar raak je aan gewend. Het geluid is iets sportiever, maar niet spectaculair. Daarvoor zal je een volledig systeem moet aanschaffen.

Als je gaat bestellen,
https://www.fox-sportauspuff.de/store-products.php?pName=skoda-octavia-5e-rs-tsi-vorschalldaempferersatzrohr-p-15689&cName=pkw/skoda/octavia-c-1_429_433

Vergeet dan niet deze extra bij te bestellen,
https://sportauspuff-direkt.de/?lang=0&cl=search&searchparam=SK062010-ANB


Filmpje bij koude start, @Tuner111 heeft ook nog wel ergens een filmpje op zijn kanaal.

Bekijk bijlage 80739



Alvast bedankt voor je post!
Met tuner111 had ik reeds contact :-)
Is wel wat ik zoek, niks spectaculairs, net dat ietsje meer :-)
Ik moet de kindjes daarmee op school kunnen gaan afzetten zonder teveel op te vallen e :D
 

Spector

Forumguru
....
Ik moet de kindjes daarmee op school kunnen gaan afzetten zonder teveel op te vallen e :D

Dan is dit beschaafd genoeg, een mooi roffeltje die genoeg is om sportief te klinken. Jammer dat er geen DGS fart bij het overschakelen in de auto geprogrammeerd is, die had anders vast ook lekkerder geklonken.
 
Bovenaan Onderaan