Octavia III RS

Olivier

Senior Member
@Olivier proficiat met de C43 !!
Auto’s Peter, die heeft altijd knappe bakken staan. Kom regelmatig zijn advertenties tegen in mijn zoektochten. Schijnt ook een heel goede service te hebben.
Wat denk jij eigenlijk over de taksen van dergelijke wagens in de toekomst? 184gr … zal wss binnenkort serieus afgestraft worden met serieus waardevermindering voor dergelijke wagens en als je nu al ziet wat het kost … onlangs mogen betalen voor mijn M2 .. totaal was iets van een 2600€ … mijn madam kon er niet mee lachen (ze wist het uiteraard wel op voorhand).

Bedankt! Ja heeft altijd mooie wagens. Hij is zelf een enorme liefhebber! Ik ken hem al een aantal jaar, ik ben afkomstig van ingelmunster waar hij met zn garage zit. En weet dat het een correcte persoon is :)
Ja de c43 komt ook op een 2600 eur BIV en rijtaks.. mijn vrouw haar ogen draaiden ook maarja, in belgie is het echt niet meer te doen he..
Zakken in prijs door die pestbelastingen zullen ze zeker doen.. maar deze
zou een zijn om te houden.. en later naast mijn 190e 16V te zetten.. als het betaalbaar gaat blijven natuurlijk..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Gaat je een bom geld kosten om deze dan bij te houden … jaarlijkse taksen :nono:
En om op O-platen te zetten duurt het nog even.
Je zou er eventueel nog een LV van kunnen maken op termijn … als de regels het nog toelaten.
 

dirkie996

Forumguru
@Olivier , proficiat. Wat ‘n mooie upgrade. Ik zou ook niet meer nieuw kopen, in de toekomst. Ik heb al eens gekeken naar die Cupra Formentor met 310pk, maar tegen dat je alle opties bijrekent…En als je deze nieuw koopt, binnen ‘n jaar of 4, krijg je er niks meer voor, omdat ze zo duur zijn,qua inschrijving en taksen. Daarom blijf ik voorlopig met de RS rijden. Ik heb nog maar sedert enkele maanden ‘n nieuwe motorfiets gekocht, dus nu weer effe sparen.
 

Bijlagen

  • 8F43BA49-78B9-470E-B35C-4FE3F74262CC.jpeg
    8F43BA49-78B9-470E-B35C-4FE3F74262CC.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 39

Rallye

Forumguru
Vreemd dat ze in België juist de wegenbelasting zo hoog maken. Hogere accijnzen zijn in ieder geval nog gerelateerd aan het gebruik van de auto. Op dat punt heeft België vergeleken met Nederland nog ruimte……. Gisteren langs de snelweg (Verlaine) nog 1.69.9 voor de super 98 betaald. Vorige week in Nederland (BP Express Woerden) 1.93.9…..

Maar goed, berg je maar als er ooit rekeningrijden komt. Dan is het hek van de dam omdat er geen grensproblematiek is, zoals nu met benzine….
 

leon-cupra

Forumguru
Wegenbelasting is dan nog eens een afhankelijk van de regio (vlaanderen -Brussel - Wallonië). Denk dat het tegenwoordig al interessanter is om een dikke bak in Wallonie te rijden dan in Vlaanderen.
@Rallye we hebben een periode zeer goedkoop dikke bakken kunnen rijden in Vlaanderen. Iedereen reed plots een vRS, GTI en consoorten omdat de taksen enorm goedkoper waren dan de periode ervoor maar nu met de vergroening op de agenda van de Vlaamse regering zijn ze stilletjes aan de dikke bakken oninteressant aan het maken en vrees dat het binnen een paar jaar onbetaalbaar zal zijn (kennis betaalde +10.000 euro eenmalig en jaarlijks iets van een 2000€ voor zijn gt3RS :banghead:).
Belasting op het verbruik is al regelmatig aan bod gekomen (zoals het rekening rijden )maar omdat we hier zoveel verschillende regeringen hebben, komen ze meestal niet overeen en belanden dergelijke voorstellen in de koelkast. Wel onlangs een artikel gelezen dat ze de prijzen van brandstof richting de 2€ willen (dmv taksen) dus tja …. Dat ze maar nog even wachten tot mijn M2 weg is :D
rekeningrijden zal er zowiezo toch komen wanneer iedereen elektrisch rijdt. Ze moeten te accijnzen op brandstof op een andere manier moeten recupereren.
 

JeSko

Forumguru
100.000-125.000 is het nieuwe 60.000. Dat is imo geen enkele auto waard, maarja, als ik zoveel geld had reed ik wellicht ook geen Skoda. Maar of ik er gelukkiger van zou worden dan dat ik nu ben? Neen.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko geen enkele van die 100.000€ wagens wordt zo betaald. Allemaal leasing. Onze oude baas ook, kan hem met gemak 10 X5en kopen maar least zijn X5.
De wagens hebben momenteel zo een hoge restwaarde dat zo een 100.000€ wagen hen maandelijks evenveel kost dan hun dikke diesel van 60.000€ die ze ervoor hadden.

volg nu al al eventjes de tweedehands markt van de 330e, die prijzen blijven waanzinnig hoog. Zelfs duurder geworden en wagens met minder opties. Iedere zelfstandige en de wkn met een bedrijfswagen zijn aan het overschakelen naar een hybride of EV wat een grote invloed heeft op de prijzen.
 

Olivier

Senior Member
Gaat je een bom geld kosten om deze dan bij te houden … jaarlijkse taksen :nono:
En om op O-platen te zetten duurt het nog even.
Je zou er eventueel nog een LV van kunnen maken op termijn … als de regels het nog toelaten.

Volgens dat ik hem ga gebruiken is het het wel waard..
@Olivier , proficiat. Wat ‘n mooie upgrade. Ik zou ook niet meer nieuw kopen, in de toekomst. Ik heb al eens gekeken naar die Cupra Formentor met 310pk, maar tegen dat je alle opties bijrekent…En als je deze nieuw koopt, binnen ‘n jaar of 4, krijg je er niks meer voor, omdat ze zo duur zijn,qua inschrijving en taksen. Daarom blijf ik voorlopig met de RS rijden. Ik heb nog maar sedert enkele maanden ‘n nieuwe motorfiets gekocht, dus nu weer effe sparen.

Formentor is belachelijk duur. Bij raes gaan kijken een tijdje terug. De cupra formentor was een 1.4 of 1.5 alsk juist ben? Je hebt de 2l ook maar toen hadden ze maar de lichte versie staan aan halfweg de 40.000 eur. Kviel bijna omver.. en de verkoper stoefen ja met 150pk ist een bom
. Kzeg tzijn er 150 minder mijn auto, dus een bom is het niet voor mij hij zei niets meer.. testrit mee gemaakt . Leuke auto maar als je van een rs komt ga je niet content zijn met een lichtere motor he..

Mooie moto! Ook geen goedkoop beestje Ben jij niet van de streek rond kortrijk of heb ik dat verkeerd op? Dacht dat vroeger eens gelezen te hebben op het forum? We kunnen elkaar nog tegenkomen op de motor ;) Ik rij met een HD sportglide
 

dirkie996

Forumguru
@Olivier , inderdaad ben van Kortrijk. Ja, de basisprijs van m’n BMW 1250RT, valt redelijk mee ( 19K en iets), maar met de optiepaketten, zit je snel tussen de 25 à 26000€. Daarom dat m’n spaarvarken ‘n beetje bijgemest moet worden, nu. Zodoende blijft de RS nog eventjes, wat trouwens, nog steeds geen straf is.
 
Bij elke automaat dien je toch de voet op de rem te houden voor de lichten? Wil je dit niet , iedere keer automaat in neutraal en handrem op (ook niet ideaal dacht ik). Je hebt die de auto Hill waarbij hij op een helling niet achteruit bolt maar gaat ook niet zorgen dat hij een minuut stil zal staan aan de lichten.
Stevige slijtage zal eerder te maken hebben met rijstijl. Je koopt geen RS om er zoals de bomma ermee te rijden.

Niet nodig @leon-cupra Op mijn superb "vRS" heb ik gewoon de automatische handrem zoals iemand anders al aangaaf de (A) Als ik stil sta bij een stoplicht trap ik gewoon op de rem. Dan brand er een groen lampje en kan ik mijn voet van de rem afhalen zonder dat mijn DSG me vooruit duwt! :)
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Boomboom280 heb je dan wel gewoon de handmatige handrem, of is deze ook elektrisch?

Vind het namelijk vreemd dat deze functie op een auto zou moeten zitten met een handmatige handrem, dat zie je niet vaak...
 

Janno

Forumguru
Niet nodig @leon-cupra Op mijn superb "vRS" heb ik gewoon de automatische handrem zoals iemand anders al aangaaf de (A) Als ik stil sta bij een stoplicht trap ik gewoon op de rem. Dan brand er een groen lampje en kan ik mijn voet van de rem afhalen zonder dat mijn DSG me vooruit duwt! :)

Een Superb RS? Licht eens toe? :D
 

HarrieSkoda

Forumguru
Vandaar dat ik het zo vreemd vind de combinatie handmatige handrem met eventuele (A) functie.....
Ik vind sowieso de ELSA uitdraaien (opties van een wagen adhv. VIN) vreemd.... Staat er op bladzijde 2 ohne Ladedose, staat er op bladijzde 4 weer Komfort telefonie mit WLAN und LTE und wireless charging.... Schiet mij maar lek?!?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even jullie expertise/mening aub. Aankoop van een vRS staat momenteel heel dichtbij, vandaar deze vraag.
Doen of niet doen:

Octavia vRS 05-2019 245 uitvoering, Challenge Pro pakket
Dealeronderhouden, aantoonbaar
50k km
Bij 42k verse olie en voorremmen
ACC
DCC
DSG7 (DQ381)
Voorruitverwarming
Alcantara grijze bies
Elektrische stoelen voor + achter, bestuurder memory
Verwarmbaar stuur, voorstoelen en achterbank
Verwarmbare voorruit
USB aansluitingen achter middenconsole
Lane Assist
Verkeersbord herkenning
Dodehoek assistent
Elektrische kofferdeksel
KESSY
PDC voor en achter
Alarm (interieur bewaking, afsleep bewaking, back-up hoorn)
Amundsen infotainment

- punten:
Geen VC (erg leuke feature!)
Geen pano (geen must voor me)
Geen camera (zelf in te bouwen, heb er ervaring mee)
Geen (afneembare) trekhaak
Geen Canton

Wat zou volgens jullie een eerlijk prijs (bruto, zonder importkosten) zijn?
 
Bovenaan Onderaan