Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Je moet er zelf een goed gevoel over hebben. Daar kunnen wij niet over oordelen. weet wel dat de wagen een paar opties niet heeft waardoor wederverkoop op termijn een stuk moeilijker zal zijn (pano dak, canton, camera).

als je mobile.de raadpleegt zie je 2018-2020 Octavia’s met 40-55k km tussen de 25,5 en 27k (inck Duitse btw) staan. Gezien het ontbreken van bepaald opties zou ik hem eerder rond de ondergrens zetten maar de staat van de wagen kunnen we uiteraard niet beoordelen adhv tekst. Is die wagen in perfecte staat, doet dit de prijs dan weer een beetje stijgen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@philippe bakker Fair enough...

@leon-cupra Zeker zo. Camera gaat er sowieso op komen, daar heb ik inmiddels ervaring mee.
Anderzijds staan er ook voldoende vRS'en op die de functies niet hebben (DCC, Challenge Pro pakket, dat soort zaken), of een 230 uitvoering zijn, voor een hogere prijs. Deze staat wel in het rijtje "top angebot", geen idee aan de hand waarvan ze dit meten. Niet dat ik daar veel waarde aan hecht.
 

leon-cupra

Forumguru
Camera is voor mij een no brainer. Op de benz had ik dit niet , mis je toch na een wagen gehad te hebben die dit wel had. Dat je het zelf kan installeren is dan uiteraard mooi meegenomen.

ach ja , prijzen .. goed gevoel na tekenen van contract is het belangrijkste. Of je dan de vRS duurder of goedkoper hebt betaald maakt dan eigenlijk niet uit.

Geef je dat gewoon mee van de wederverkoop omdat je die opmerkingen heel veel zal krijgen “jama meneer , hij heeft geen pano dak” … je weet ondertussen hoe moeilijk het is om wagen zelf te verkopen ondanks dat iedereen die jou kent weet dat het een perfecte wagen is. Zal je ook mogen ondervinden door het ontbreken van bepaalde opties. Persoonlijk vind ik ook niet dat je daarvoor die vRS moet laten staan. Een full option vRS zal je dan ook veel meer betalen, geld dat je wss later niet terug ziet (enkel mss een vlottere verkoop).
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra nja dan gaan we natuurlijk steeds verder qua opties, perfectie, etc.
Denk er steeds meer aan om de huidige Octavia weer standaard te gaan maken...
Je staat dicht bij de aankoop, heb je dan ook een bod van de verkoper op jouw Octavia?

betreft origineel zetten .. als je na al die tijd merkt dat er eigenlijk niemand er de meerwaarde van ziet , is het idd mss beter om hem terug origineel te zetten. Maja dan is de grootste factor wat je onderscheid van gelijkaardige wagens de prijs…

Ik heb eerder een licht vermoeden waar de meeste op “afknappen”: de kleur. Mijn broer heeft ook een zilveren Octavia3 maar dan een RS. Persoonlijk vind ik dat “elegant” staan bij de Octavia (en zeker een RS) maja zwart en donkergrijs verkopen wel een stuk vlotter.
 

Henrik

Forumguru
@HarrieSkoda vervelend dat het niet goed lukt om je wagen kwijt te raken. Mijn zwager was op zoek naar een andere wagen (niet meer, want ondertussen lijkt het erop dat hij kan gaan leasen), en in die zoektocht heb ik jouw auto aan hem laten zien. Twee dingen stonden tegen: tuning en het bouwjaar. In de prijsklasse rond de 15.000 euro (en ik weet dat de jouwe daar iets onder valt) kijkt men toch al snel naar jongere wagens blijkbaar...
Ik weet niet of je iets aan deze informatie hebt, want beide zaken kan je moeilijk veranderen, hoewel je de tuning nog kan laten terugdraaien. Maar ik zou dat geen bezwaar vinden zelf. Ik blijf het een mooie wagen vinden en zijn geld zeker waard. De kleur vind ik juist mooi, dus ik kan me niet zo vinden in de opmerking van @leon-cupra.
Zilvergrijs is juist ene tijdloze kleur die het eigenlijk altijd goed zou moeten doen.
 

Janno

Forumguru
Zilver zijn de meningen altijd wat over verdeeld merk ik, de ene vindt het neutraal, de ander vindt het heel mooi/tijdloos en weer een ander vindt het lelijk (vader van een vriend van me noemt het altijd grondverf). Ik vind het zelf een prima kleur, de mijne is dan ook zilver haha. Mijn detailer zei laatst overigens wel dat het een moeilijke kleur is in het geval van bijtippen, blijkbaar is de hoeveelheid zwart hierin een factor.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Henrik les gouts et les couleurs on ne discute pas. ;)

Hier een linkje. https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-populairste-autokleuren-van-2020~a17d5c9c/?referrer=https://www.google.be/

Meest verkochte kleur in 2020 is wit (40% - onlangs zei een bevriende autoverkoper “wit verkoopt zeer moeilijk” :arghh:) daarna zwart (19%) , grijs (15%) en zilver (9%). Zilver is ook niet echt een “jeugdige” kleur é. Wordt al snel geassocieerd met ouderen.

Persoonlijk vind ik zilver op veel modellen mooi staan. Mijn broer zijn vRS is zilver, mijn andere broer zijn Golf R variant is ook zilver en zijn madam haar Passat ook. In combinatie met wat sportieve elementen is zilver wel “ingetogen dik”. Ik zou een zilvere wagen ook niet snel laten staan (ook niet zo krasgevoelig) maar ik ben niet iedereen wanneer het gaat om de tweedehandsmarkt.
 

Janno

Forumguru
Mijn vader (garagist met verkoop on the side) zegt ook altijd standaard "met een witte blijf je zitten", maar volgens mij is dat een gevalletje "das war einmal"... en is dat nu helemaal niet meer aan de orde als ik zie hoeveel witte auto's er rondrijden. Persoonlijk heb ik zelf liever geen witte of zwarte, maar dat heeft dan weer meer met poetsen te maken en niet dat ik het niet mooi vind :)
 

leon-cupra

Forumguru
Ben nu aan onze vierde witte bezig (de 03 vRS, de O3 van mijn madam,de MX5 en nu de M2). Voorkeur gaat altijd uit naar wit. Vind het persoonlijk net een kleur om gemakkelijk te onderhouden. Krasjes en dergelijke zijn amper zichtbaar. Enige vervelende zijn die zwarte teerplekjes en die “roestpuntjes” maar met de juiste producten krijg je zonder moeite deze viezigheid weg.

wel een groot verschil tussen niet metallic en metallic/parelmoer. Niet metallic wit zou ik niet meer moeten hebben. Dat is niet zo mooi en veel vatbaarder voor die teerplekjes en “roestpuntjes”.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zijn er vRS’en combi’s geleverd die geen skiluik hebben?

Ik dacht dat dit min of meer hij het interieur hoorde net zoals 1/3 2/3 deel neerklapbaar..
 
  • Leuk
Waarderingen: Zulv

HarrieSkoda

Forumguru
Ja mijn oren begonnen een beetje te klapperen toen ik dat hoorde.. staat als onderdeel regel in de voertuigenlijst... vreemd?!?
 

Fmoon

Forumguru
Iemand nog een Michelin Supersport 225-35-19 nodig met behoorlijk profiel om op te roken? Of toevallig nodig heeft . Vanwege klapband aan andere kant komt word deze morgen vervangen ivm iets minder profiel dan de andere kant. Anders laat ik hem achter bij de garage.
 

Zulv

Nieuw lid
Goeieavond

Ben nieuw hier. Heb een nieuwe wagen nodig en overweeg een vrs 245pk versie. Heb laatste dagen al wat kennis over deze wagen opgedaan. Veel Duitse wagens bekeken.

Ik denk dat ik voor een o3 versie zou gaan. Jullie enig idee welk jaartal ene goeie generatie was?

https://exclusivecardesign.be/NL/Wagens/Skoda/Octavia Combi VRS DSG/3742

Ik zag deze wagen, prachtig. Ik vind die er uiterlijk sportiever anders uitzien dan sommige andere? Kan dit? Heeft rs uiterlijke variaties? Is dat optioneel? Sportpakket upgrade ofzo?


Als iemand iets te koop zou hebben, hoor ik het ook graag.

Mvg
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Ik zag deze wagen, prachtig. Ik vind die er uiterlijk sportiever anders uitzien dan sommige andere? Kan dit? Heeft rs uiterlijke variaties? Is dat optioneel? Sportpakket upgrade ofzo?

Allen zien er hetzelfde uit alleen kan de kleur van de omlijstingen vd ramen en grille verschillen (zwart/chrome) en natuurlijk de velgen :)

Verder is de verkoper wel handig met plaatjes schieten want daardoor lijkt het ook een sportievere auto.
 

Zulv

Nieuw lid
iemand idee welke packs te koop optioneel waren op de 2018 2019 jaartallen?

ik las iets van challenger ? zijn er nog?
 
Bovenaan Onderaan