Octavia III RS

Fmoon

Forumguru
Bedoel je vanwege het hoge verbruik ?

Nee, je hebt er een hoop ellende mee. Zit op zo een Facebook groep, niet leuk allemaal. Ik wilde de O4 RS best als vervanger voor m’n O3 RS, had hem ook gekocht als 1 van de eerste maar vanuit de leverancier gebeurde er vreemde dingen en daarom heb ik het niet gedaan (kon er op Bovag voorwaarde onderuit). Daar ben ik dus achteraf heel blij mee want daarna kwam alle ellende naar voren.
 

Fmoon

Forumguru
Hij bevalt eigenlijk nog prima, een vervanger zal altijd een praktische wagen moeten zijn. Deze auto gebruikt mijn vrouw voor de boodschappen en gezamenlijk voor de vakanties. Heb al eerder aan een C43 zitten denken (meen dat ik daar hier wat vragen over had) maar zo een RAV4 lijkt me ook wel geinig. Maar voorlopig, mag de O3 blijven zolang ik niet tegen wat aanloop. Prima wagen en geen problemen!
 

spikehome

Forumguru
Misschien nog wel even bij deze kijken ook al komt hij een jaartje te vroeg...

https://www.autohoogenboom.nl/voorraad/skoda/octavia-combi/rs-2-0-180-kw-245-pk-dsg-496332365/

als iemand anders nog een O4 RS 2.0 zoekt, deze zakt elke week in prijs.

Ik ben ook bij die wagen gaan kijken.
Wel mooie dikke uitvoering alleen ben ik niet kapot van rood en wilde geen station.
Dus is het de steel grey hatchback geworden.


Een Mercedes c43 is wel gaaf maar ben geen Mercedes man.
 
Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru
De problemen zitten hem merendeel in de software volgens mij als ik al die berichten lees. Dat is ook iets wat mij tegenhoudt op het moment. Het lijkt erop dat er in de chipcrisis een goedkopere versie geïnstalleerd is :D. Mijn huidige RS is 4 jaar oud en staat nog net onder de 100k kilometer en hoeft er nog niet uit, ik rij graag nog een jaartje door. Echter zal met de huidige levertijden een nieuwe ca. een jaar op zich laten wachten na bestelling.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb ook zo het vermoeden dat software problemen de Achilleshiel vormen tegenwoordig. Bekend probleem: gewoon uitrollen zonder dat het goed is doorontwikkeld. Problemen zijn dan een kwestie van tijd, maar wel heel vervelend als je de dupe bent van dat ondoordachte beleid
 

dirkie996

Forumguru
Bij mij gaat de RS er nu toch uit na 5 jaar en zo'n 50000km. Zoals ik met de motorfiets ook rustiger aan ben gaan doen ( van Ducati naar BMW 1250RT) wordt de Octavia ook vervangen door iets minder sportiefs. Ik volg dus niet 't voorbeeld van verschillende leden hier, door 'n Mercedes of BMW met nog meer pk's aan te schaffen.
Ik was en ben nog steeds heel tevreden over de Octavia, maar wou eens iets anders, en zodoende eens gaan informeren bij de dealer van VAG. Eerst zag ik graag de Cupra Formentor ( 190pk versie), maar toen m'n vrouw die zag, vroeg ze me: " Wanneer vertrek je naar de maan ermee?" Zo spuuglelijk vond ze die. En toen ik op de configurator keek, was die met enkele opties nogal duur.
Mijn doelstellingen waren, 'n vlotte wagen met gemakkelijke instap ( ja , ik ben eind de vijftig:D), waar ik desnoods ook eens mee in de winter naar de Pyreneeën ( lees Andorra) kan gaan.
Toen eens gaan kijken bij de Skoda modellen. De Kodiaq vonden we veel te groot voor ons beiden, en de Kamiq vond ik dan 'n te grote stap terug.
Zodoende zijn we uitgekomen bij de Karoq facelift. Het wordt de Karoq Sportline 2.0tsi dsg7 4x4 in de kleur graphite Grey,
met nog enkele opties erbij. Levertijd wordt 'n groot vraagteken, maar op de bestelbon staat sept '22. We zullen zien, want 't is nog steeds geen straf om met de RS te rijden.
Ik zal dan op de Karoq pagina wel de bestelde wagen met z'n opties voorstellen.
 

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , ik ben nog wat jonger é … ik mag nog een bmw kopen met veel meer vermogen en word dit jaar 40 … begin van de midlifecrisis … dan mogen we helemaal eens gek doen :deuk::deuk:

Wat ik mij wel afvraag, je wilt een minder sportieve wagen maar dan neem je wel terug de 2.0 … waar zit dan het verschil met je RS in sportiviteit? Had dan eerder de 1.5 verwacht als aankoop, budgettair ook een stuk interessanter.

dat terzijde .. dikke proficiat met de Karoq. :jaja:
 

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 , ik ben nog wat jonger é … ik mag nog een bmw kopen met veel meer vermogen en word dit jaar 40 … begin van de midlifecrisis … dan mogen we helemaal eens gek doen :deuk::deuk:

Wat ik mij wel afvraag, je wilt een minder sportieve wagen maar dan neem je wel terug de 2.0 … waar zit dan het verschil met je RS in sportiviteit? Had dan eerder de 1.5 verwacht als aankoop, budgettair ook een stuk interessanter.

dat terzijde .. dikke proficiat met de Karoq. :jaja:
De 1.5 vond ik iets teveel toegeven, na de RS en aangezien ik de 4x4 aandrijving wou, was dat de enige mogelijkheid, denk ik. De 2.0 heeft ‘n max. koppel van 320Nm, en dit al vanaf 1400t/min tot 4100t/min. In combinatie met de dsg7, zal dit wel ‘n soepele combinatie worden, denk ik. Testrijden met ‘n 4x4 2.0 was niet mogelijk, daar de facelift nog niet beschikbaar is.
Het zal wel meevallen, denk ik. Snel genoeg voor mij.
 

leon-cupra

Forumguru
Een C met AMG pakket hoeft niet altijd veel vermogen te hebben. Mijn cabrio had ook maar 156pk , meer had je ook niet nodig.
Hetgeen je nu aanhaalt is maar juist om voor jezelf dergelijk vermogen te verantwoorden . :tongue:
 

philippe bakker

Forumguru
Een C met AMG pakket hoeft niet altijd veel vermogen te hebben. Mijn cabrio had ook maar 156pk , meer had je ook niet nodig.
Hetgeen je nu aanhaalt is maar juist om voor jezelf dergelijk vermogen te verantwoorden . :tongue:
Das niet waar. Jou c cabrio was een op luxe en het open rijden gevoel gerichte auto. De c300de is een performance hybride. Die wordt zo aangekondigd in vele advertenties.
 
Bovenaan Onderaan