Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Das niet waar. Jou c cabrio was een op luxe en het open rijden gevoel gerichte auto. De c300de is een performance hybride. Die wordt zo aangekondigd in vele advertenties.
Omdat het in een advertentie staat, wil het niet zeggen dat het zo is. De 300de beschikt over dergelijk vermogen omdat ze icm een diesel een veel grotere batterij moeten steken om onder de 50gr te geraken.
Mijn cabrio kan je ook als c63 kopen .. dus waar slaagt jouw argumentatie dan nog op ??? :pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Ja, ook gekeken naar de Tiguan R-Line, met gelijke aandrijving en uitrusting, maar kwam dan 2 á 3000€ duurder uit. De VW-badge wordt blijkbaar nog altijd duur verkocht. Toch duurder dan de Skoda-badge, die ook al niet meer zo goedkoop is.
Valt nog mee, 2-3000€. Had het verschil groter verwacht. Voor dat verschil zou ik persoonlijk een tiguan gekozen hebben. Maja les gouts et les couleurs …
 

philippe bakker

Forumguru
Omdat het in een advertentie staat, wil het niet zeggen dat het zo is. De 300de beschikt over dergelijk vermogen omdat ze icm een diesel een veel grotere batterij moeten steken om onder de 50gr te geraken.
Mijn cabrio kan je ook als c63 kopen .. dus waar slaagt jouw argumentatie dan nog op ??? :pieker:
als die cabrio in C63 komt is er ongeveer niets van onderdelen hetzelfde als in jou cabrio. Das gewoon een compleet andere auto. Met een c63 kan je ongeveer niet deftig rijden als je geen toeren maakt.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je een C63 in jouw C klasse steekt , dan is er ook geen enkel onderdeel hetzelfde als jouw C300de … dus kweet niet wat jouw punt is.
:arghh:

Nu soit, we gaan het erbij laten. We zijn teveel aan uitwijken van het topic ;)
 

dirkie996

Forumguru
Valt nog mee, 2-3000€. Had het verschil groter verwacht. Voor dat verschil zou ik persoonlijk een tiguan gekozen hebben. Maja les gouts et les couleurs …
Inderdaad. Echtgenote vond de Karoq mooier. Ik vind ze allebei mooi, maar zijn toch maar bij Skoda gebleven. Er rijden veel Tiguan’s rond, zeker meer dan Karoq’s. En anders moet ik straks naar ‘n VW-forum verhuizen:maakmegek:
 

rdrummen

Senior Member
Zodoende zijn we uitgekomen bij de Karoq facelift. Het wordt de Karoq Sportline 2.0tsi dsg7 4x4 in de kleur graphite Grey,
met nog enkele opties erbij. Levertijd wordt 'n groot vraagteken, maar op de bestelbon staat sept '22. We zullen zien, want 't is nog steeds geen straf om met de RS te rijden.
Ik zal dan op de Karoq pagina wel de bestelde wagen met z'n opties voorstellen.
Nou ben ik wel erg benieuwd: ik dacht dat (in NL) geen 4x4 meer te bestellen was, gaat dit dan toch nog? (op Karoq of Kodiaq?)
 

leon-cupra

Forumguru
Inderdaad. Echtgenote vond de Karoq mooier. Ik vind ze allebei mooi, maar zijn toch maar bij Skoda gebleven. Er rijden veel Tiguan’s rond, zeker meer dan Karoq’s. En anders moet ik straks naar ‘n VW-forum verhuizen:maakmegek:
Maw ge hebt moeten plooien :pardon::D;)

Ik laat mijn madam niet meer kiezen. Nooit gedaan trouwens. Moest ze mijn auto kiezen reed in nog steeds met mijn VW Polo (niets mis mee hoor, was een goei bakske)
Voor haar eigen wagen is het bedrijf dat kiest … wreed gemakkelijk.:pardon:
 

BelKodi

Senior Member
Bij mij mag ze enkel de kleur kiezen. Daar houd het mee op

Zelfs dan nog… :)
De mijne mocht bij m’n aankoop de Octavia RS ook ‘helpen’ kleur kiezen. Ze overtuigde me om voor de Moon White te gaan. Op zich niks mis mee want is tof wit kleur. Maar toch verschillende malen spijt gehad dat ik niet voor mijn keuze ging: Corrida Red.
Bij de bestelling van de Kodiaq nu heb ik mijn zin gedaan en Race Blue gekozen :D
 

dirkie996

Forumguru
" Racing Blue" was vroeger gereserveerd voor RS versies; Nu zie je 't op alle modellen verschijnen. Op 'n Kodiaq vind ik 't wel geslaagd, maar op 'n standaard Octavia IV vind ik 't minder mooi. ( of 't zou moeten zijn, dat alle chroom in glanszwart is uitgevoerd)
 

BelKodi

Senior Member
Klopt. Op de Octavia RS versies en de Kodiaq vind ik het heel mooi, op zowat alle andere auto's/versies heel wat minder... komt niet tot z'n recht met chroom.
 

Fmoon

Forumguru
Mogelijk ga ik toch richting een andere auto. Ik kan mijn Blauwe Octavia RS 2.0 TSI DSG inruilen uit 2014 met 85dkm op de teller of zal ik hem particulier aanbieden? Ben eerste eigenaar en weet dat het een goede auto is, dus zou het wel aandurven. Inruilen is dan wel weer makkelijk .
 

leon-cupra

Forumguru
Heb je geduld en een dikke olifantenhuid , particulier verkopen. Gaat nog altijd meer opbrengen dan inruilen.
Heb je geen geduld en kom je gek van een hele boel zeikerds , inruilen.
 

Fmoon

Forumguru
Hahah nou dat klinkt pittig. Misschien iemand van het forum zou ook wel leuk zijn. Geen idee wat het particulier zal opleveren, als inruil weet ik het wel.
 

leon-cupra

Forumguru
Zien wat ze tweedehands doen hé. Wel opletten dat een handelaar garantie kan geven. In BE is de marge op de meeste wagens 2-3000€. Dus als je inruil +2000 kan krijgen, heb je een zeer mooie verkoop.
 

Fmoon

Forumguru
Enige die in Nederland een beetje in de buurt komt is een paar maandjes jonger en heeft 25dkm meer gelopen en word 21k gevraagd. Als inruil krijg ik 20-21 terug. Wat u zegt mbt garantie, misschien is de inruilprijs dan geen eens gek.
 

MY00

Senior Member
Indien je 20-21 inruil krijgt voor je huidige auto dan zou ik het niet gaan proberen op de particuliere markt.
Ik ben nog steeds verbaasd over de prijzen. Ik heb mijn auto nu 4 jaar. De auto was toen ik deze kocht precies 3 jaar oud. Toen heb ik er niet heel veel meer ervoor betaald dan dat jij nu eventueel ervoor zou krijgen. Wel een import uit Duitsland met in 3 jaar tijd 81000 kilometer gereden en op automatisch inparkeren en ACC na alle opties.

Het ligt er natuurlijk ook aan waarop je de auto en bij wie je gaat inruilen. Ik kreeg ooit voor mijn Impreza 10k bij de Hyundai dealer ervoor terug, terwijl de Subaru dealer mij er 14k voor gaf.
 

Fmoon

Forumguru
Als ik erover uit ben gaat het een 330i worden. Maar heb nog een beetje moeite om de vertrouwde VAG stal te verlaten. Heb nog nooit anders gehad. En nooit 1 probleem.
 
Bovenaan Onderaan