Octavia III RS

StefanAR

Forumguru
Thanks, kan idd ook alleen de 'buitenlandse' vinden. Zijn er ook NLse beschikbaar. Mijn Engels is prima :D maar kan mij voorstellen dat kwa opties er in verschillende landen verschillende keuzes zijn geweest?
 

MaxN

Donateur
Thanks, kan idd ook alleen de 'buitenlandse' vinden. Zijn er ook NLse beschikbaar. Mijn Engels is prima :D maar kan mij voorstellen dat kwa opties er in verschillende landen verschillende keuzes zijn geweest?

Ik heb toevallig gisteren nog de Nederlandse bekeken op het werk.
Gewoon via Google gevonden. Komt als pdf in de zoekresultaten.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Hoe dient men de mistlichten te vervangen? Middels het kapje eronder? Via de onderzijde de motorbeschermkap verwijderen? Via de modderkuip?

Dit ivm. lampenkeuze die ik wil gaan maken (en eventueel nog aan wil passen).
 

MaxN

Donateur
Verschilt dit ook niet tussen de "gewone" O3 en de RS?
Die van de O3 kan je er toch via de gril ernaast bij?
Bij de RS, moet dit volgens mij of door de bumper te verwijderen, of via de onderkant.
 

MaxN

Donateur
Zijn er hier mensen met een goed advies voor (zomer)banden voor onder de RS?
Zit te twijfelen om weer voor Crossclimates te gaan, die zijn ons goed bevallen onder onze S2C, maar de RS heeft wel iets meer koppel op de weg te brengen, dus ben bang voor meer slijtage.
De Michelin PS4 of Conti Sport Contact? of zijn er meer goede ervaringen?
Er zitten nu Bridgestone Turanza's onder, achter redelijk af, dus moet binnenkort vervangen.
 

philippe bakker

Forumguru
Zijn er hier mensen met een goed advies voor (zomer)banden voor onder de RS?
Zit te twijfelen om weer voor Crossclimates te gaan, die zijn ons goed bevallen onder onze S2C, maar de RS heeft wel iets meer koppel op de weg te brengen, dus ben bang voor meer slijtage.
De Michelin PS4 of Conti Sport Contact? of zijn er meer goede ervaringen?
Er zitten nu Bridgestone Turanza's onder, achter redelijk af, dus moet binnenkort vervangen.
zonder twijfel de Michelin PS4 !
 

MaxN

Donateur
Kijk niet heel erg op van deze antwoorden.
Van @Corné de Kluijver had ik het sowieso verwacht!

Alleen dan nog de twijfel ivm woonplaats in grensgebied met Duitsland.
En regelmatig ff op boodschap over de grens.
Toch maar sparen voor een set met winterbanden vrees is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
Nee, maar om er een set velgen bij aan te schaffen wel weer.
Wil dan wel Skoda velgen hebben.
Ben al aan het zoeken naar of set Gemini's erbij, of een set Xtreme voor de zomer, maar kost allemaal zo duur. :banghead:
ik heb mooie OZ velgen gekocht en vindt ze zoveel mooier dat ik de originele Skoda velgen voor de winter houdt en de OZ voor de zomer
 
Nee, maar om er een set velgen bij aan te schaffen wel weer.
Wil dan wel Skoda velgen hebben.
Ben al aan het zoeken naar of set Gemini's erbij, of een set Xtreme voor de zomer, maar kost allemaal zo duur. :banghead:
Skoda plakt of druk er ook maar gewoon hun logo op, zoek een mooie set uit en dan kan je daar zelf ook een logo van skoda op zetten.
 

Spector

Forumguru
Af fabriek heb ik nog de Pirelli P Zero (150km meer gereden), maar als die op zijn komen er ook weer gewoon Michelin Pilot Sport onder. Jarenlang onder de vorige RS gehad naar grote tevredenheid qua gevoel, grip en slijtage. Ook voor de motor (Yamaha R1) zweer ik bij Michelin Pilot Sport trouwens.
 

HarrieSkoda

Forumguru
En nog een voorstander voor de Michelin PS4!

Heb ze zelf ook in de maat 225/40/R18.

Winterbanden zijn momenteel Goodyear Ultragrip 8 Performances in dezelfde maat.

Als de winterbanden op zijn komen er Continental ContiWinterContact TS860, of een opvolgend type als die tegen die tijd ontwikkeld zijn, op.
 
Bovenaan Onderaan