Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Elaba, onderschat ‘n man met ervaring niet. Wacht maar tot jij oud wordt. Jullie hebben nu al ‘n oudemannen Superb. Binnen 20 jaar rijd je gegarandeerd met ‘n monovolume of zo’n suffe suv:deuk:;)
Hopelijk kan je dan ook die vibrator optioneel aanvinken:maakmegek:
daarmee die grote blauwe wagen, opdat je je ervaring nog zou kunnen tonen. En dan nog 230pk, kwestie van snel aan de eindmeet te komen . Binnen 20jaar laat ik mij rijden. Op die leeftijd heb je niets meer te bewijzen en laat je het liever doen. Ook nog gevaarlijk voor den tikker dan hé :deuk::deuk:
 

Rallye

Forumguru
het komt nooit via de speakers ;)

het gaat om een apparaat dat vibreert namelijk de "soundaktor"
(...)
die maakt het geluid bij de diesels en benzine resen ;)

Ook wel sound actuator genoemd. Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat het bij de diesel toch via de speakers ging. Kan het nu nergens vinden. Dus....altijd de actuator.

Kun je die tenminste meteen uitzetten.......
 

Spector

Forumguru
Blijkbaar alleen als je een elektrisch differentieel hebt
De RS245 heeft er 1 dus je zou zeggen daar zou het moeten lukken maar dan moeten de bewuste kanalen wel toegankelijk zijn middels VCDS
Is het misschien niet gewoon de sport stand? Hetzelfde als dat de gasrespons in een RS245 niet aan te passen is, omdat dit reeds veranderd wordt zodra je de auto via je vrs mode in sport zet.
 

Tuner111

Forumguru
Is het misschien niet gewoon de sport stand? Hetzelfde als dat de gasrespons in een RS245 niet aan te passen is, omdat dit reeds veranderd wordt zodra je de auto via je vrs mode in sport zet.

neen, heb ondertussen al wat meer me ingelezen. standaard blijft de e-dif bij de rs 245 op standje braaf. via vcds kan je de diff in de stand zetten waar de clubsport of de cupra 290/300 standaard in staat..

Misschien toch is uitproberen wat het verschil is. wat ik lees is dat vooral bij de "stoplicht" sprintjes de tractie veel verbeterd..
 

Spector

Forumguru
neen, heb ondertussen al wat meer me ingelezen. standaard blijft de e-dif bij de rs 245 op standje braaf. via vcds kan je de diff in de stand zetten waar de clubsport of de cupra 290/300 standaard in staat..

Misschien toch is uitproberen wat het verschil is. wat ik lees is dat vooral bij de "stoplicht" sprintjes de tractie veel verbeterd..
@Antera ik heb je lijst niet bij de hand, maar is bovenstaande bekend / mogelijk en of aan te raden? (die laatste kan ik zelf wel beantwoorden :-))
 

philippe bakker

Forumguru
neen, heb ondertussen al wat meer me ingelezen. standaard blijft de e-dif bij de rs 245 op standje braaf. via vcds kan je de diff in de stand zetten waar de clubsport of de cupra 290/300 standaard in staat..

Misschien toch is uitproberen wat het verschil is. wat ik lees is dat vooral bij de "stoplicht" sprintjes de tractie veel verbeterd..
Als dat een cupra stand wordt gaat hij dan ook niet anders rijden ? Dus dat er meer parameters veranderen? Dat dat een ‘circuit’ programma is ?
 

Kurtje

Forumguru
Er is inderdaad veel verschil in de stand normaal of Cupra bij het diff...
Normaal merk je hem wel wat duwen/trekken in de bocht, maar in standje cupra voel je echt de auto naar de binnenkant geduwd worden! Het is echt een heel rare ervaring als je het niet gewoon bent :D

Qua tractie rechtuit helpt het iets, maar verwacht geen wonderen...
 

JurgenM

Forumguru
het komt nooit via de speakers ;)

het gaat om een apparaat dat vibreert namelijk de "soundaktor"

soundaktor-2.jpg


die maakt het geluid bij de diesels en benzine resen ;)


Veroorzaakt bij het accelereren bij mij een rammel ter hoogte van de pook. Niet altijd, ligt aan de buitentemp. volgens mij. Rij regelmatig met geluid op eco en dan komt het geluid (een beetje) enkel van achteren. Ik moet er eens voor binnen gaan maar heb bang dat dan de halve middenconsole uit elkaar moet en het daarna ergens anders kraakt. Terecht of niet?
 

Tuner111

Forumguru
Veroorzaakt bij het accelereren bij mij een rammel ter hoogte van de pook. Niet altijd, ligt aan de buitentemp. volgens mij. Rij regelmatig met geluid op eco en dan komt het geluid (een beetje) enkel van achteren. Ik moet er eens voor binnen gaan maar heb bang dat dan de halve middenconsole uit elkaar moet en het daarna ergens anders kraakt. Terecht of niet?

de rammelaar :D zit hier:

IMG_20130518_145933.jpg~original


dus het kan bijna niet dat je pook daardoor zou rammelen hoor :D
 

JurgenM

Forumguru
de rammelaar :D zit hier:

IMG_20130518_145933.jpg~original


dus het kan bijna niet dat je pook daardoor zou rammelen hoor :D


Dat is inderdaad vreemd. Ofwel zit de rammel er al en rammelt het nog meer door 'deze' rammelaar. Kun je volgen? :laugh:

Feit is: geluid op normaal - lichte rammel, geluid op sport - soms storende rammel, geluid op eco - niets.
Maaaar als ik over kinderkopjes rij lijk ik het ook lichtjes te horen, dus misschien toch nog iets anders. :pieker: Garage toch maar eens contacteren.
 

Tuner111

Forumguru
Dat is inderdaad vreemd. Ofwel zit de rammel er al en rammelt het nog meer door 'deze' rammelaar. Kun je volgen? :laugh:

Feit is: geluid op normaal - lichte rammel, geluid op sport - soms storende rammel, geluid op eco - niets.
Maaaar als ik over kinderkopjes rij lijk ik het ook lichtjes te horen, dus misschien toch nog iets anders. :pieker: Garage toch maar eens contacteren.

raar :D

maar als het je echt stoort moet je eens naar de garage gaan. kan zijn dat er een klein schroefje niet volledig vast zit :)
 
Bovenaan Onderaan