Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
En nog een voorstander voor de Michelin PS4!

Heb ze zelf ook in de maat 225/40/R18.

Winterbanden zijn momenteel Goodyear Ultragrip 8 Performances in dezelfde maat.

Als de winterbanden op zijn komen er Continental ContiWinterContact TS860, of een opvolgend type als die tegen die tijd ontwikkeld zijn, op.
yep ik heb die winterbanden ook en ik vind die in de regen ook super.
 

Spector

Forumguru
Als winterband heb ik ook de Continental WinterContact. Die waren 2 jaar geleden als beste getest. Dit is het laatste seizoen van deze banden en dus ga ik weer op zoek naar een nieuw setje, eventueel met nieuwe 18" velgen.
 

MaxN

Donateur
Zou dit staan onder een zwarte O3 RS?
Niet te dure, maar wel mooie set.
ed06782ce51fbfa370c79bcd92af02f0.jpg

2ab82d5297c04c3cdad53237cc0e3369.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Wel opletten, er is een verschil tussen de pilot sport 4 en de pilot sport 4 S. De S achteraan maakt een groot verschil ;)
De eerste is een band net onder de pilot super sport gepositioneerd, de S is een doorontwikkeling van de pilot super sport. Op dit moment is de S dé referentie onder de sportbanden. Heb de S ook onder mijn vRS liggen. Kosten een fortuin maar bieden veel meer grip dan andere banden.
 

MaxN

Donateur
Wel opletten, er is een verschil tussen de pilot sport 4 en de pilot sport 4 S. De S achteraan maakt een groot verschil ;)
De eerste is een band net onder de pilot super sport gepositioneerd, de S is een doorontwikkeling van de pilot super sport. Op dit moment is de S dé referentie onder de sportbanden. Heb de S ook onder mijn vRS liggen. Kosten een fortuin maar bieden veel meer grip dan andere banden.

De S-band is er pas vanaf 19" zie ik.
Ik ga voor 18" dus alleen keus uit de normale PS4.
 

StefanAR

Forumguru
Vanwege mijn RS die ik begin maart kan ophalen, had ik een rapport van FInnik opgevraagd. Hier staat in dat er slechts 42 stuks van de 2.0 TSI RS (2014) op kenteken staan. Klopt dit? Zijn er daadwerkelijk zo weinig geleverd?
 

Spector

Forumguru
In Nederland heeft PON ze een periode niet meer aangeboden waardoor ze niet te bestellen waren. Dit vanwege de tegenvallende verkopen. Althans zo heeft de dealer het mij destijds verteld.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij gong dat om de O2, de 03 is volgens mij sinds de introductei als RS altijd leverbaar geweest. Pas sinds de facelift is enkel de RS245 in Nederland nog beschikbaar.
 

Cedo Nulli

Nieuw lid
Hallo,

Heb vorige week mijn Combi RS220 ingeleverd na 4 jaar dienst. Na 127.000 km op te teller was het gemiddelde verbruik 9.0 l/100 km op de kop af. (altijd km's en liters in een app ingevuld en bijgehouden. Die 9.0 liter had alles, snelweg, stad, rustig rijden, 't is uithangen,...
Blijkbaar toch heel tevreden geweest van die skoda want rij nu met de RS245 rond. Wel zalig dat er genoeg verschil tussen die 2 wagens zit zodat ik niet het gevoel heb dat ik nu 4 jaar met 'dezelfde' wagen ga moeten rond rijden.
Wat ik vooral merk, het DCC, het sper, een pak meer grip en een klote gps. Mis de harde toetsen van de vorige Amundsen... Wennen zeker? Heb eindelijk het steel grey genomen. de vorige was wit omdat ze toen geen enkel staaltje of foto van de kleur hadden.

Maar dat ding ZUIPT !!! denk dat ze de aflaat stop in de naftbak zijn vergeten draaien. na 1000 km toch redelijk rustig gereden maar de verschillen zijn enorm.
75 km snelweg, cruise control op 120 -130 en die verbruikt 10 liter gemiddeld. (voorheen met de RS 220 was dat 7.5 ofzo). Ok, motor moet nog wat los komen maar dat gaat geen liters dalen. Benzine is gelijk gebleven, 95 E10 brol van Lukoil. Draaien de nieuwe motoren misschien veel slechter op die E10 ?
De boordcomputer staat ook merkbaar anders afgesteld, als je met je kleine teen het gas nog maar bekijkt dan gaat die verbruik meter sky-high!

Zoals gezegd, heb de meeste tijd al in eco modus en in bompa rijstijl gereden. Met de vorige lukte het wel om 600 km met een tank te rijden (volle bak is 58 liter) met een record van 800km (had een weddenschap met een collega die dezelfde wagen had) Nu geraak ik in bompa modus amper aan 500km.
Als ik dezelfde rijstijl ga aannemen denk ik dat het spel richting de 12 liter gaat gaan. Ik kan jullie zeggen, 11.5 liter lukt me met een Mustang GT V8 5.0 ....

Ik kijk de kat nog wat uit de boom, morgen van Antwerpen richting Valencienne en terug, zal is wat meer gas geven.
Na een paar 1000 km zal ik is een aantal naftbakken op 98 rijden.

Mijn collega heeft nu een Combi 1.8tsi met 180pk en DSG. Ook deze verbruikt momenteel meer dan zijn vorige RS220.

Fotoke voor de liefhebbers:

2018-02-06 09.24.50.jpg
 

philippe bakker

Forumguru
Hallo,

Heb vorige week mijn Combi RS220 ingeleverd na 4 jaar dienst. Na 127.000 km op te teller was het gemiddelde verbruik 9.0 l/100 km op de kop af. (altijd km's en liters in een app ingevuld en bijgehouden. Die 9.0 liter had alles, snelweg, stad, rustig rijden, 't is uithangen,...
Blijkbaar toch heel tevreden geweest van die skoda want rij nu met de RS245 rond. Wel zalig dat er genoeg verschil tussen die 2 wagens zit zodat ik niet het gevoel heb dat ik nu 4 jaar met 'dezelfde' wagen ga moeten rond rijden.
Wat ik vooral merk, het DCC, het sper, een pak meer grip en een klote gps. Mis de harde toetsen van de vorige Amundsen... Wennen zeker? Heb eindelijk het steel grey genomen. de vorige was wit omdat ze toen geen enkel staaltje of foto van de kleur hadden.

Maar dat ding ZUIPT !!! denk dat ze de aflaat stop in de naftbak zijn vergeten draaien. na 1000 km toch redelijk rustig gereden maar de verschillen zijn enorm.
75 km snelweg, cruise control op 120 -130 en die verbruikt 10 liter gemiddeld. (voorheen met de RS 220 was dat 7.5 ofzo). Ok, motor moet nog wat los komen maar dat gaat geen liters dalen. Benzine is gelijk gebleven, 95 E10 brol van Lukoil. Draaien de nieuwe motoren misschien veel slechter op die E10 ?
De boordcomputer staat ook merkbaar anders afgesteld, als je met je kleine teen het gas nog maar bekijkt dan gaat die verbruik meter sky-high!

Zoals gezegd, heb de meeste tijd al in eco modus en in bompa rijstijl gereden. Met de vorige lukte het wel om 600 km met een tank te rijden (volle bak is 58 liter) met een record van 800km (had een weddenschap met een collega die dezelfde wagen had) Nu geraak ik in bompa modus amper aan 500km.
Als ik dezelfde rijstijl ga aannemen denk ik dat het spel richting de 12 liter gaat gaan. Ik kan jullie zeggen, 11.5 liter lukt me met een Mustang GT V8 5.0 ....

Ik kijk de kat nog wat uit de boom, morgen van Antwerpen richting Valencienne en terug, zal is wat meer gas geven.
Na een paar 1000 km zal ik is een aantal naftbakken op 98 rijden.

Mijn collega heeft nu een Combi 1.8tsi met 180pk en DSG. Ook deze verbruikt momenteel meer dan zijn vorige RS220.

Fotoke voor de liefhebbers:

Bekijk bijlage 64946
Ik zit met mijn rs 220 toch aan 11,5 gemiddeld se. Op lange stukken lukt 7 lit mij ook maar das 2 keer per jaar op vakantie.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Leuk dat je dit met ons deelt!

Wat een wagen zeg, gruwelijk.

Vind de standaard velgen alleen écht niet matchen met de auto, maar dat is puur smaak!

Ik zou zeker eens Euro 98 proberen. Die van de BP schijnt geen ethanol te bevatten.. fabeltje of realiteit? Mijn getunede 1.2 rijdt er in ieder geval goed op. Is het proberen waard!

Goede keuze qua kleur betreft.

Verder nog plannen?
 
Bovenaan Onderaan