Octavia Greenline bestelbaar

Falcon

Donateur
Liever niet. Die 1.2 TDI gaat in 15 seconden naar de 100 (volgens de fabriek in 13 trouwens, maar in de testfilmpje van autoweek lukte dat niet). En dan hebben we het nog over een Polo.
 

Wasmachineman

Forumguru
Liever niet. Die 1.2 TDI gaat in 15 seconden naar de 100 (volgens de fabriek in 13 trouwens, maar in de testfilmpje van autoweek lukte dat niet). En dan hebben we het nog over een Polo.

Luchtmassameter van de Polo al kapot of iets dergelijks ?
Moet normaal wel te halen zijn die 13 sec !
Een S2 GL met 20% bijtelling zou in vergelijk met een Passat BM 20% wel moeten kunnen toch ? Oppassen dat de S2 niet te zwaar is want een O2 GL redt het maar net die 20% qua uitstoot dus zal een S2 wel moeilijk zijn. Jammer voor mij dan. Dan een zwaar opgetuigde O2 GL !
 

___JC___

Forumguru
de Superb is nu ook al met 105pk leverbaar alleen dan met een 1.9. Als ze daar dezelfde motor als in de Passat in lepelen (met dezelfde uitstoot) dan heb je dus een Superb met 20% bijtelling.

Dat die dingen niet vooruit te branden zullen zijn dat lijkt me duidelijk.
:grin:
 

Wasmachineman

Forumguru
de Superb is nu ook al met 105pk leverbaar alleen dan met een 1.9. Als ze daar dezelfde motor als in de Passat in lepelen (met dezelfde uitstoot) dan heb je dus een Superb met 20% bijtelling.

Dat die dingen niet vooruit te branden zullen zijn dat lijkt me duidelijk.
:grin:

Boeit mij niet ! Ik heb toch al teveel post van CJIB maar kom soms nog ruimte tekort met 2 koters dus S2 is ook welkom bij mij als GL !
 
Ik heb de prijslijst van 1 januari 2010, en daar staat geen greenline bij i.c.m. een DSG bak. Wel de 1.6Td1i'Deze wordt uitgerust indien wenselijk met een 7 traps DSG.
Misschien een kwestie van tijd. Maar ik hoor ook verhalen, dat wanneer de Greenline met DSG komt en ook nog eens 20% bijtelling heeft, de Volkswagen groep zich in de vingers zou snijden. De Golf variant zou dan wel eens aanzienlijk minder verkocht gaan worden. Aldus een verkoper van Skoda. Met de nieuwe Superb Combi gaat de Passat al een aardige klap krijgen denkt men.

Gr. Mick

Kan je die niet posten die prijslijst ? Gaat de Greenline duurder worden?
 

Mick

Actief lid
Kan je die niet posten die prijslijst ? Gaat de Greenline duurder worden?


Heb helaas geen scanner:

Greenline m.i.v. 1-1-2010: Hatchback 25300,-, combi: 26050,-
Greenline Business: Hatchback 25600,- combi: 26350,-

Hij wordt dus iets goedkoper
 

Mick

Actief lid
Even twee foto's gemaakt van de prijslijst: Let niet op ded kwaliteit. Het is in ieder geval iets.
 

Bijlagen

  • Skoda 001.jpg
    Skoda 001.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 45
  • Skoda 002.jpg
    Skoda 002.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 74

Mick

Actief lid
Die uitstoot van 118gr moet dus nog even ietst omlaag, en dat moet dus mogelijk zijn in een Greenline uitvoering lijkt me. Banden met lagere rolweerstand en normale airco, en hup weer een paar gram.
Nu is het dus 118gr in een Elegance uitvoering.
Kom op Skoda. Stop die DSG in de Greenline, een paar gram minder, en je hebt een kaskraker.

Gr. Mick
 
Die uitstoot van 118gr moet dus nog even ietst omlaag, en dat moet dus mogelijk zijn in een Greenline uitvoering lijkt me. Banden met lagere rolweerstand en normale airco, en hup weer een paar gram.
Nu is het dus 118gr in een Elegance uitvoering.
Kom op Skoda. Stop die DSG in de Greenline, een paar gram minder, en je hebt een kaskraker.

Gr. Mick


helemaal mee eens!
 

___JC___

Forumguru
Helaas blijft VAG erg terughoudend in het leveren van innovaties op de Skoda's of SEAT's. Hoe lang heeft het wel niet geduurt voordat de RS met DSG leverbaar werd? Toch 4 jaar denk ik, terwijl de 2.0TFSI bij Audi (en later ook SEAT) allang met DSG geleverd werd. Ze willen waarschijnlijk voorkomen dat de verkopen van Audi en VW teveel lijden onder de goedkopere paarden van dezelfde stal.

Even geduld hebben dus nog jongens.
 

hemi24

Forumguru
Helaas blijft VAG erg terughoudend in het leveren van innovaties op de Skoda's of SEAT's.


Is ook allemaal relatief: De F1 liep al bijna een jaar van de band met het onderstel, voordat de Polo daarmee kwam...

Laatst stond de VW-dealer mij met open mond aan te gapen: Hij dacht dat ik toch maar even in een Golf VI Variant moest rijden, want dat was wel niet zo'n sprong voorwaarts, die nieuwe 1.6TDI!!!
Heb hem aangekeken en lachend gezegd dat ik het er al 13.000 km op had zitten met die 'nieuwe' motor in mijn O2... :grin:

Was destijds ook het geval met mijn vorige O2, toen ik informeerde naar een ABT-chip: de motorcode van mijn 1.9 TDI, was zo nieuw dat het volgens de VW-dealer onmogelijk was dat ik die motor in een Skoda had... Kijkje onder de motorkap en de VW-man was totaal verbaast!

Verder is de Yeti (met de Polo en de A3) één van de eerste modelen die met de 1.2 TSI wordt geleverd.

Kortom, niet alles wordt achtergehouden voor de S-merken binnen de VAG groep...
 
Helaas blijft VAG erg terughoudend in het leveren van innovaties op de Skoda's of SEAT's. Hoe lang heeft het wel niet geduurt voordat de RS met DSG leverbaar werd? Toch 4 jaar denk ik, terwijl de 2.0TFSI bij Audi (en later ook SEAT) allang met DSG geleverd werd. Ze willen waarschijnlijk voorkomen dat de verkopen van Audi en VW teveel lijden onder de goedkopere paarden van dezelfde stal.

Even geduld hebben dus nog jongens.


Moet waarschijnlijk januari 2010 bestellen dus van mij mag het nu al hoor!
 

Rallye

Forumguru
Hoe lang heeft het wel niet geduurt voordat de RS met DSG leverbaar werd? Toch 4 jaar denk ik, terwijl de 2.0TFSI bij Audi (en later ook SEAT) allang met DSG geleverd werd.

Niet overdrijven hoor, de RS is er sinds begin 2006 en is uiterlijk sinds begin 2008 met DSG leverbaar.
 

Falcon

Donateur
Trouwens het belangrijkste nieuws wat ik nu uit deze nieuwe prijslijst haal is de 1.2 TSI zonder DSG. Deze valt namelijk in de 20% bijtelling (138 gram!) en is gewoon in de normale uitvoeringen te bestellen (van Comfort tot Elegance).

Helaas staan er in deze lijst geen Business Line modellen, maar als de 1.2 TSI zonder DSG met Elegance Business Line uitvoering beschikbaar komt.. dan word ik echt heel erg blij. Want dat zou mij behoorlijk wat geld gaan schelen in de maand en toch met de zelfde luxe!

Deze Business Line uitvoering zou dan net geen 25.000 euro uit gaan komen. (even de 1.4TSI als vergelijking genomen) en dat met 20% bijtelling! :D...

Oh what a joy!
 
Bovenaan Onderaan