Octavia Greenline bestelbaar

Ronnie

Forumguru
Klopt, dit heeft Volkswagen ook heel lang gedaan bij o.a. de Golf. Ik vind het wel raar staan, maar blijkbaar heeft men redenen gehad om het deurpaneel aan de bestuurderskant af te laten wijken van die van de passagierszijde voorin.
Waarschijnlijk om ruimte te creeren voor de raambediening L+R en centrale vergrendeling?
 

Octavia2010

Nieuw lid
Hierbij trouwens nog een link naar een test van de Octavia Greenline:

http://www.rijtesten.nl/test/437/skoda_octavia_combi_16_tdi_greenline_business_line.html

Hier wordt o.a. ook gerept over het karakter van de motor, maar ook over het feit dat het rijden oncomfortabel(er) zou zijn door het verlaagde onderstel bij de Greenline.

Ik heb die test net even gelezen, maar op de meeste onderdelen ben ik het niet met die gasten eens.
Allereerst vind ik het lekker boeiend dat je achterin raamslingers heb; als je elektrische bediening hebt,zet je deze geblokkeerd, omdat anders de kinderen ermee zitten te klieren.
Over het oncomfortabele karakter, ik zit al ruim 7500 kilometer in die bak, en ik vind het nog steeds heerlijk rijden.
Dashboard? vind het ideaal, en zeker voor het geld van deze zeer ruime auto.
Verbruik valt wel wat tegen, maar ja, ik zie al wel enige verbetering (als je 90 rijdt had ik al een bereik van 1220 km). Dit zakte wel aardig ineen toen ik in de bebouwde kom reed.

Dan over die vlakke laadvloer, als je zitkussens eerst optilt, dan wordt de vloer echt wel vlak voor zover ik mij kan herinneren bij het vervoer van een fiets.

Motorvermogen is in lage toerental inderdaad niet best, maar ja, ik kom uit een LPG wagen, dus dat is voor mij niet zo'n probleem met optrekken.
 

Wasmachineman

Forumguru
Die test is niet geheel objectief. Maar het is moeilijk om objectief te blijven denk ik. Ieder heeft zijn mening. Ook een journalist.
Zelf heb ik ook een proefrit gemaakt met de GL en deze was positiever dan ik had verwacht.
Ik vergelijk de GL met een BE van mij en die BE is gewoon luxer. Maar niet luxe genoeg om hem niet te ruilen voor een GL denk ik. Zie ik volgend jaar wel. Misschien verandert er nog iets aan de uitrusting van de GL als ik mag bestellen in mei. In mei komt er altijd een nieuw modeljaar als het goed is. Dus voor mij modeljaar 2011 ! Waar ik mee mag rijden in september of oktober 2010. Snap ik het nu nog :smiley29: ??
 

Michel

Forumguru
Ik ben eigenlijk meer benieuwd of de berijders met een Greenline de auto te oncomfortabel vinden door de standaard verlaging, omdat ik wellicht t.z.t. nog weleens aan verlaging van mijn Octavia loop te denken. Ik vind de mijne, ook met de 17 inch wielen, nu nog voldoende comfortabel, maar dat verandert misschien vrij drastisch als ik hem zou verlagen.
 

Octavia2010

Nieuw lid
Ik ben eigenlijk meer benieuwd of de berijders met een Greenline de auto te oncomfortabel vinden door de standaard verlaging, omdat ik wellicht t.z.t. nog weleens aan verlaging van mijn Octavia loop te denken. Ik vind de mijne, ook met de 17 inch wielen, nu nog voldoende comfortabel, maar dat verandert misschien vrij drastisch als ik hem zou verlagen.


Ik heb nooit met een niet-verlaagde octavia gereden, maar ik kan niet zeggen dat ik hem niet comfortabel vind. Ik rijd elke dag weer met veel plezier m'n kilometers.
 

noize79

Nieuw lid
Ik ben eigenlijk meer benieuwd of de berijders met een Greenline de auto te oncomfortabel vinden door de standaard verlaging, omdat ik wellicht t.z.t. nog weleens aan verlaging van mijn Octavia loop te denken. Ik vind de mijne, ook met de 17 inch wielen, nu nog voldoende comfortabel, maar dat verandert misschien vrij drastisch als ik hem zou verlagen.

Momenteel op de 6000km. Greenline met zijn standaard-verlaging en 15" inch Pyxis velgen.

Oncomfortabel? Op de snelweg subliem. Altijd voldoende grip. Voor binnen de bebouwde kom vind ik de auto toch minder prettig. En dan heb ik het niet over asfalt, maar normale straatstenen en drempels. Je merkt dan toch dat die vering stugger is.

Al met al nog zeer blij met de keuze aangezien ik meer op de snelweg zit.
 
Heeft er iemand een idee waar de lichtsensor zit in de Greenline. Mijn Amundsen staat ingesteld op automatisch, echter dan krijg ik alleen de nachtkleuren. Alleen als ik hem op de stand dag zet krijg ik de daglichtkleuren.
 

Octavia2010

Nieuw lid
Trekhaak

Ik heb wat problemen met de trekhaak onder mijn octavia, nl. dat ie bij een niet al te grote hobbel al de grond raakt. Misschien te maken met de verlaging, maar ik vind dit toch kwalijk, daar ik nog geen bagage en/of aanhanger cq caravan er achter heb gehad.
Ik heb dit probleem aangekaard bij de leasemij, en ik krijg nu hulpveren. Ik ben benieuwd.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
 

hemi24

Forumguru
Heeft er iemand een idee waar de lichtsensor zit in de Greenline. Mijn Amundsen staat ingesteld op automatisch, echter dan krijg ik alleen de nachtkleuren. Alleen als ik hem op de stand dag zet krijg ik de daglichtkleuren.

Sensor op het toestel zelf past de helderheid van het scherm aan (dimmen). Dag en nacht wordt (bij mijn Columbus in elk geval) gestuurd door de stand van de lichtschakelaar cq de overeenkomstige stand aangegeven door de lichtsensor (voor de verlichting).
 
Sensor op het toestel zelf past de helderheid van het scherm aan (dimmen). Dag en nacht wordt (bij mijn Columbus in elk geval) gestuurd door de stand van de lichtschakelaar cq de overeenkomstige stand aangegeven door de lichtsensor (voor de verlichting).
Hemi24: Bedankt voor de tip, jij hebt blijkbaar wel de hele handleiding gelezen.
Ik ga morgenvroeg meteen proberen of dit werkt.
 

A_V

Lid
Nou, hij is besteld hoor, een zwarte combi Greenline Businessline, waarschijnlijk wordt hij pas in januari geleverd, verlaat kerstcadeautje denk ik dan maar.
 
waarschijnlijk wordt hij pas in januari geleverd, verlaat kerstcadeautje denk ik dan maar.

Is het een leaseauto? Dan wordt ie namelijk 100% zeker op z'n vroegst in januari geleverd. Dit m.b.t. tot de kentekenstop die op 15 november ligt. Oftewel als je kenteken na 15 november afgegeven zou worden, zegt je leasemaatschappij doodleuk, doe maar volgend jaar...dan lijkt de auto minder oud.
 

Jurdijk

Nieuw lid
Momenteel op de 6000km. Greenline met zijn standaard-verlaging en 15" inch Pyxis velgen.

Oncomfortabel? Op de snelweg subliem. Altijd voldoende grip. Voor binnen de bebouwde kom vind ik de auto toch minder prettig. En dan heb ik het niet over asfalt, maar normale straatstenen en drempels. Je merkt dan toch dat die vering stugger is.

Al met al nog zeer blij met de keuze aangezien ik meer op de snelweg zit.

Tijdens mijn proefrit viel mij op dat de auto juist confortabel was, rijd op dit moment (tot eind van het jaar) nog een Seat Leon 1.9TDI Sport en die is beduidend stugger. Het is maar net waarmee je het vergelijkt.
 

noize79

Nieuw lid
Tijdens mijn proefrit viel mij op dat de auto juist confortabel was, rijd op dit moment (tot eind van het jaar) nog een Seat Leon 1.9TDI Sport en die is beduidend stugger. Het is maar net waarmee je het vergelijkt.

Klopt, in vergelijk tot mijn vorige (Ford Focus) is de Skoda wel wat stugger. Nu is het over het algemeen wel zo dat VAG-auto's wat stugger zijn.

Vind het verder een perfecte auto. Zit veel op de snelweg, dus mij hoor je niet klagen.
 
Ik heb een vraagje over de rSAP Bluetooth verbinding:
Als ik tijdens mijn reis berichten ontvang, blijven deze opgeslagen in de auto. Hoe krijg ik de ontvangen berichten op mijn telefoon?
Als ik in het Bluetooth menu bij Messages kies voor Copy, weet ik niet waar deze worden opgeslagen.

Alvast bedankt voor het snelle antwoord.
 

A_V

Lid
Is het een leaseauto? Dan wordt ie namelijk 100% zeker op z'n vroegst in januari geleverd. Dit m.b.t. tot de kentekenstop die op 15 november ligt. Oftewel als je kenteken na 15 november afgegeven zou worden, zegt je leasemaatschappij doodleuk, doe maar volgend jaar...dan lijkt de auto minder oud.

Weet ik, het is geen leaseauto, de zaak koopt de auto's zelf. Aangezien de leverdatum medio december zou zijn wordt de auto pas in januari afgeleverd om dezelfde reden.
 

Hendrik

Nieuw lid
eerste indrukken Greenline

Ik heb inmiddels 2700km gereden met mijn Octavia Greenline Business. En ik moet eerlijk zijn dat ik in het begin twijfels had over de trekkracht van onderuit. Na de eerste 1500km rustig gereden te hebben, kan ik nu wat meer uit de motor halen. En dat valt niet tegen (vorige auto was een 2.0 tdi). De overbrengingen van de versnellingsbak zijn lang, onder de 1500 toeren is er echt niemand thuis, maar daarboven begint een geleidelijk een grote hand te duwen, waarbij de lange overbrengingen heerlijk zijn, je hoeft dus niet onmiddelijk weer te schakelen. Versnellen boven de 100 km/u in z'n 5 gaat gewoon prettig snel. Als de daarbij de stilte van de motor (echt een vooruitgang) en de rest van de auto bij opteld is het gewoon een erg fijne auto. Gemiddeld verbruik over de eerste 2700 km ligt op 5.0 l/100km.
Verder is de auto met het business pakket goed aangekleed. Admundsen navigeert uitstekend, tmc werkt super, geluidskwaliteit erg goed, mogelijkheid voor SD kaarten tot 32 gig (krijg die maar eens vol.....) Bluetooth carkit werkt perfect. Alles vanaf het stuur bedienbaar en af te lezen in het Maxidot display. Zelfs sms berichten kun je hier lezen.

Al met al een erg fijne, degelijk aanvoelende auto welke zijn geld in zowel aanschaf als bijtelling dubbel en dwars waard is!

Mocht je meer willen weten, laat het dan even weten.
 

LJR

Nieuw lid
Mocht je meer willen weten, laat het dan even weten.

Hendrik, goed te horen dat het allemaal bevalt. ik krijg de mijne pas in januari
ik denk een trucje van de leasemaatschappij gezien ik op tijd had besteld.

mijn vraag: zit er standaard wel een navigatie cd bij?
niemand heeft mij hierop gewezen of dit apart besteld moet worden.
weet jij dit?

dank je en verder veel plezier met je auto
 
Bovenaan Onderaan