Octavia Greenline bestelbaar

Trouwens het belangrijkste nieuws wat ik nu uit deze nieuwe prijslijst haal is de 1.2 TSI zonder DSG. Deze valt namelijk in de 20% bijtelling (138 gram!) en is gewoon in de normale uitvoeringen te bestellen (van Comfort tot Elegance).

Helaas staan er in deze lijst geen Business Line modellen, maar als de 1.2 TSI zonder DSG met Elegance Business Line uitvoering beschikbaar komt.. dan word ik echt heel erg blij. Want dat zou mij behoorlijk wat geld gaan schelen in de maand en toch met de zelfde luxe!

Deze Business Line uitvoering zou dan net geen 25.000 euro uit gaan komen. (even de 1.4TSI als vergelijking genomen) en dat met 20% bijtelling! :D...

Oh what a joy!

Ik mag alleen diesels uitzoeken helaas.
 

Falcon

Donateur
Zie net trouwens dat ik de lijst niet goed had bekeken. De Business Line modellen staan er gewoon al op!.. voor 24950 euro heb je de Elegance Business Line model MET 20% bijtelling.

Dat scheelt mij 200 euro netto op de auto die ik nu heb.. en deze is nog completer. Nog 1,5 jaar.. nog 1,5 jaar! :)
 
Mmm, daar 'zit' je dan met je in bestelling staande 1.4TSI BL. Toen ik in de markt was voor een nieuwe druk rondgekeken. Niks in het segment van de Octavia Combi benzine wat in de 20% categorie viel. (op een KIA Ceed Wagon na dan) En nu je auto in elkaar wordt geschroeft in Tsjechie komt het nieuws van de 1.2TSI BL 20%

Mmm, verschil van € 500,00 netto per jaar = € 2.000,00 gedurende de leaseperiode. Daar kun je toch leuke dingen mee doen.

Nu maar extra genieten van de power van de 1.4TSI met zesbak in de wetenschap dat ik anders een 1.2TSI 5-bak zou rijden.... wat overigens ook helemaal niet verkeerd zal rijden verwacht ik.

Zal wel een leasetoppertje gaan worden die 1.2TSI BL verwacht ik.
 
Zie net trouwens dat ik de lijst niet goed had bekeken. De Business Line modellen staan er gewoon al op!.. voor 24950 euro heb je de Elegance Business Line model MET 20% bijtelling.

Dat scheelt mij 200 euro netto op de auto die ik nu heb.. en deze is nog completer. Nog 1,5 jaar.. nog 1,5 jaar! :)

Das benzine toch?
 

Edwin

Lid
Zie net trouwens dat ik de lijst niet goed had bekeken. De Business Line modellen staan er gewoon al op!.. voor 24950 euro heb je de Elegance Business Line model MET 20% bijtelling.

Dat scheelt mij 200 euro netto op de auto die ik nu heb.. en deze is nog completer. Nog 1,5 jaar.. nog 1,5 jaar! :)

Prijslijsten staan op http://www.autoinbedrijf.nl/sites/default/files/Skoda%20Octavia%20prijs-%20en%20productinfo%20per%20010110.pdf (gewoon)
en http://www.autoinbedrijf.nl/sites/default/files/Skoda%20Octavia%20Business%20Line%20prijs-%20en%20productinfo%20per%20010110.pdf (Business Line).
 

hemi24

Forumguru
Wordt de Greenline-serie, net als de Blue-motion binnenkort ook uitgebreid naar de benzine modellen?
 
Wordt de Greenline-serie, net als de Blue-motion binnenkort ook uitgebreid naar de benzine modellen?

In de 2010 prijslijst staat de 1.2 TSI uitvoering met 5-bak als 20% bijtelling auto. Geen Greenline, maar wel het voordeel ... en daar gaat het toch om?!

Is er overigens al iemand die weet wat het max. koppel is van deze 1.2 TSI en de topsnelheid van deze motor in de Octavia Combo + aantal seconden nodig voor 0 - 100?

Kan deze gegevens zo 1-2-3 niet vinden.
 

hemi24

Forumguru
max. koppel : 175 Nm bij 1.500 - 3.500 omw/min (bij de Yeti)

topsnelheid : 190 km/h
acceleratie 0-100 : 11,3 s

laatste 2 waardes zijn afkomstig van de VW Golf VI Variant met de 1.2TSI; dit zal weinig afwijken bij de O2 denk ik zo, al heeft de Golf een 6 versnellingsbak en een koppel dat doorloopt tot 4.100 omw.
 
Volgende week wordt mijn Octavia Greenline combi besteld met onderstaande opties;

Prijs te leveren auto incl. BTW/BPM € 26.550,00 Optie's af fabriekKleur van de auto; KleurMetallic - Antracite GreyBekledingStof - ZwartMica € 560,00 Sunset - extra getint glas € 200,00 MDI - Mobile device interface € 170,00 AccessoiresTrekhaak 13-polig vaste montage € 570,00 L.m. velgen 17" Pegasus € 731,00 Kosten rijklaar maken € 605,00 Afleverpakket incl. brandstof € - Verwijderingsbijdrage € 15,00 Kosten aanvraag kenteken deel 1 € 37,00 Afdracht tenaamstelling € 9,00 Rijklaar incl. BTW/BPM € 29.447,00 Fleetownerskorting € 1.054,70-Totaal te voldoen bij aflevering € 28.392,30
 

hemi24

Forumguru
@TVL2000: mooie auto, vooral de 17" staan er erg goed onder, in combi met de sunset!
Welke kleur gaat het worden?
 
Mooie waarden voor een 1.2. Dat had je jaren terug niet kunnen bedenken ... een 1.2 in een O2 :-)

In de 20% uitvoering zal hij best wat extra nieuwe Skodarijders aantrekken verwacht ik, wat uiteraard een goede zaak is.
 

Falcon

Donateur
De 1.2 TSI is een goede vervanger van de huidige 1.6 MPI en zoals al aangegeven zou deze ook leverbaar moeten kunnen zijn met GasFX. Maar of dat echt voordeel opleverd ten aanzien van de brandstofprijs per maand .. ik vraag mij het af, want de 1.2 TSI is natuurlijk al flink zuinig.

Wat zou een 1.2 TSI op moeten rijden? 1 op 17?.. de MPI doet nu 1 op 10/11.
 

Wasmachineman

Forumguru
De 1.2 TSI is een goede vervanger van de huidige 1.6 MPI en zoals al aangegeven zou deze ook leverbaar moeten kunnen zijn met GasFX. Maar of dat echt voordeel opleverd ten aanzien van de brandstofprijs per maand .. ik vraag mij het af, want de 1.2 TSI is natuurlijk al flink zuinig.

Wat zou een 1.2 TSI op moeten rijden? 1 op 17?.. de MPI doet nu 1 op 10/11.

Dat is wel heel zuinig voor zo'n middenklasse Combi !:xyxthumbs:
 

Mick

Actief lid
Krijg ik net een nieuwe prijslijst van Skoda, met opties, en wat blijkt, de 2010 Greenline heeft nu standaard Audio Pack, met 4 extra luidsprekers, maar geen Bluetooth handsfree carkitvoorbereiding meer. Vanaf de Ambition business line is er de Amundsen aan boord en de radio Swing. Toch knap van Skoda. De Amundsen zal wel bij de Greenline horen, want daar wordt hij niet genoemd.In Businessline natuurlijk.
Ook de Elegance Business line heeft geen Bluetooth Carkitvoorbereiding meer.
Wordt ik niet echt vrolijk van.
Ook de mistlampen met corner functie is niet meer leverbaar op de Greenline en Elegance, alleen als optie verkrijgbaar op de RS en Scout versie.
Vraag me af of de optielijst wel klopt?
 
Krijg ik net een nieuwe prijslijst van Skoda, met opties, en wat blijkt, de 2010 Greenline heeft nu standaard Audio Pack, met 4 extra luidsprekers, maar geen Bluetooth handsfree carkitvoorbereiding meer en ook geen Amundsen navigatie meer.In Businessline natuurlijk.
Ook de Elegance Business line heeft geen Bluetooth Carkitvoorbereiding meer.
Wordt ik niet echt vrolijk van.

Die van mij wordt gelukkig dit jaar nog besteld greenline combi bl.
 
Bovenaan Onderaan