Octavia 1 vrs..

Ruittie

Forumguru
@Kanerr Hahahaha sssstt dan gaat de auto gewoon weg ofzo:pieker:...

Rij voor werk altijd in een combo en als ik dan 1x in die skoda stap kan het nooit normaal gaan:maakmegek:..
 

s-line

Forumguru
Zoveel zakt hij niet in hoor.... hooguit 5mm maar meer echt niet! Dan had je de low-versie kunnen nemen van H&R
 

Freeze-o

Senior Member
Leuk om je topic te volgen. soms is het 2 stappen vooruit en eentje terug en dan gooi je je sleutels weer in de hoek om ze 2 dagen later toch weer op te pakken. Heerlijk hobby.
keep wrenching!
 

Ruittie

Forumguru
@Freeze-o Helemaal gelijk rij er alleen in het weekend mee dus ik gooi ze langer weg hahaha.... De vrouw rijdt er dagelijks in en die bevalt het allemaal nu dus happy wife happy life dan maar:arghh:
 

Ruittie

Forumguru
Kleine update!

Na aanschaf van de auto in Augustus 2019 altijd al opzoek geweest naar de 17" spider wielen. En toevallig kwam een bekende ze tegen op facebook en maar gelijk gekocht:pardon:...

Zijn wel in erg slechte staat dus even sparen voor naar de coater te brengen en gelijk 4 nieuwe rubbers eromheen!

Ze lagen in Joure en dat is een kleine 2 uur rijden voor me maar gelukkig wilde een vriend van me ze wel ophalen en liggen ze nu bij hem in de garage... Niet bepaald dichterbij maar wel veilig voor mij en gezien er geen haast mee is een keer een dagje ervoor uit trekken en ze ophalen:D.

Hierbij de foto's (kunnen als schokkend ervaren worden:deuk:)

IMG-20210305-WA0043.jpg


received-1810654809095221.jpg


received-716788299001856.jpg


Zo zouden ze eigenlijk een beetje moeten worden!

received-1206216556447481.jpg


Het is een set van 5 velgen dus even kijken welke het beste zijn en dan 4 velgen opknappen en 1 voor reserve!.

En zo zou hij er ongeveer bij komen te staan hoop ik!

IMG-20210307-WA0000.jpg


Op deze foto zie je ook dat tussen de ramen de zwarte wrap die er af fabriek op zit afgehaald is. Vind het er erg gaaf uit zien en omdat ze bij mij erg lelijk aan het worden zijn ook maar een caramel schijf besteld en straks als het weer lekker weer is een poging wagen om het eraf te halen!

Tevens nog 4 dopjes besteld voor de paravaan en 2 op de ruitenwisser moeren.. Ontbreken al sinds ik de skoda heb maar elke keer vergat ik ze te bestellen.

Vandaag er even indrukken!

IMG-20210307-071105.jpg


Ook nog een veerpootbrug gescoord alleen nog niet gemonteerd en geen foto van:(...

Dat was het wel weer een beetje!
 

turboturbo

Forumguru
Haha, schokkend - zeg dat wel.
Hoe sommigen zulke velgen weten te verkrachten zeg.

Die Spiders, maar sowieso 5x100 OEM velgen (in enigszins goede staat) met de juiste ET waarde (dus voor segment Golf/Octavia) zijn best moeilijk te vinden. Aangezien de daaropvolgende modellen (zeg maar vanaf ong 2005) allemaal 5x112 hebben sindsdien.

Ik heb ze ooit (16” maar die wilde ik ook graag) uit België gehaald destijds, keurig van een oudere meneer die z’n Octavia (gelukkig per ongeluk(?)) op wintervelgen had ingeruild. Geen jonge gast die met aan tuning doet. Schuurvondstje dus.

Die paravaan doppen misten bij mij ook. Vermoedelijk (?) omdat menig garagist ze kwijt raakt bij het wisselen van het interieur filter. Ik heb ze inmiddels op voorraad :geek:
 

Kanerr

Forumguru
Kijk eens, de 17" spiders zijn erg moeilikk te vinden. Heb me toen rot gezocht voor de Fabia. Gaat dik staan!

Voor je raamlijstwrap ding zou ik eerst proberen om hem los te trekken middels heatgun. Caramelschijf zou ik gebruiken als last resort option.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Ruittie

Forumguru
@turboturbo Precies dat inderdaad hoe kan je zoiets zo vern**ken...

De 16" heb ik nog liggen zijn alleen een maat te klein vind ik. Ik hou ze wel voor als ik de auto verkoop dan mag de koper zelf kiezen of die ze wilt!
Is ook 1 van de weinige velgen die over de 312mm remmen past!

Ja het is een dopje van 1euro en ree al sinds ik de auto heb met een stukje tape erop!:maakmegek:

@Kanerr Ja ben er echt blij mee gaat leuk worden lekker oem+!:D
 

Rallye

Forumguru
Dat mag, het is jouw auto. Ik zou de RS weer zo origineel mogelijk willen (waarnaar jij met de nieuwe velgen op weg bent) en vind de raamstijlen in kleur goedkoop/standaard ogen. Over smaak valt niet te twisten....
 

eriktv

Forumguru
Bij mijn RS waren de raamstijlen gewoon in carrosseriekleur. Mis de auto stiekem nog wel regelmatig, vooral de kick van de turbo en het geluid bij accelereren. Ik zag via Ovi dat de jongen waar ik hem aan verkocht heb hem ondertussen ook al vijf jaar heeft, dus hij heeft kennelijk een goed en tevreden baasje gevonden. Mooi als je hem origineel houdt, ik heb hem destijds met negen (!) 16” Spiders verkocht.
 

Ruittie

Forumguru
@eriktv even topic door gekeken erg leuk om een andere combi te zien! Jammer dat ze zo weinig verkocht zijn hier in Nederland...

En ik vind het ook strakker ogen als de stylen in carrosserie kleur zijn, stuk frisser en moderner dan het mat zwarte gedeelte dus als de caramelschijf binnen is kunnen we aan de slag met feun en het schijfje:D
 

Ruittie

Forumguru
Kleine Update.

Distributie is gedaan met alles wat erbij hoort.
Multiriem incl spanner.
Thermostaat incl behuizing.

IMG-20210522-WA0032d7cb481f5c6efdf8.jpg


Helaas ook minder nieuws en dat ie dat de octavia eind van het jaar ongeveer de deur uit gaat in verband auto van de zaak.:wavecry:

Erg jammer maar dan word hij mij gewoon te duur maar er komt waarschijnlijk wel een fabia "station" voor terug:D.. (Alleen met 100pk minder:maakmegek:)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan