Octavia 1 vrs..

s-line

Forumguru
Tja... soms is het weer tijd voor wat anders. Maar hoeft niet te betekenen dat je daar niets aan mag pimpen/optimaliseren. Dus ik zeg eigenlijk... hup een schroefset op die RS:D
Een aantal jaar geleden had een collega van mij ook een Octavia 1RS(sedan/hatchback) op een schroefset en een 16” breedset erop....:thumbsup: super dik
 

Ruittie

Forumguru
QUOTE
Zou hem graag op schroefset gooien maar heb sinds 4 maandjes een kleine dus die ga ik niet in een stuiterbakje zetten (hopelijk word dit niet het geval met alleen de veren hahaha)...

Anders had er zeker een schroefset gekomen maar dat komt wel weer bij de volgende als ze wat ouder is:yeehaa:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kanerr

Forumguru
Hey die Bora ken ik van vwforum haha toevallig!

polo ook gezien toen whaha.

Vag mag laag met leuke velgen, kunnen ze allemaal hebben :thumbsup:

zal ook ff mijn autos plaatsen:laugh:
 

Ruittie

Forumguru
Hey die Bora ken ik van vwforum haha toevallig!

polo ook gezien toen whaha.

Vag mag laag met leuke velgen, kunnen ze allemaal hebben :thumbsup:

zal ook ff mijn autos plaatsen:laugh:


Hahaha klopt inderdaad goede ouwe tijd!!

Heb ook nog 2x een golf 2 gehad maar niks noemenswaardig geworden helaas.

Heb je zoveel auto's gehad dan?:D
 

Ruittie

Forumguru
Zoo de skoda is er nog steeds en na wat tegenslagen zitten de veren en dempers er nog niet onder.

Set die ik besteld had paste niet omdat het toch wat afwijkt door het "sportonderstel" m.b.t het originele onderstel.

Nu een set Koni dempers besteld maar die moeten weer perse speciaal gemaakt worden en in back order gaan:mad::mad::mad:


Verder afgelopen zaterdag de auto gepoetst en daar veel voldoening uitgekregen!

Even snel een plaatje voor de deur geschoten want toen we klaar waren was het alweer donker:shocked:...

Dus nu afwachten op de dempers en binnenkort de distributie riem vervangen.


IMG-20201108-133546.jpg
 

Ruittie

Forumguru
@Kanerr is natuurlijk bijna hetzelfde (blijkt) als een golf 4... Die heeft de stabilisator stang op de draag armen bevestigd zitten en dat is dus bij mij niet het geval...

Bij dit onderstel zit het op de veerpoot zelf en dit is dan weer alleen het geval bij of een audi tt of een bora 4 motion en nog wat modellen...

En omdat daar niks van verkocht word kwa vast onderstel heeft niemand het op de plank liggen helaas ....
 

Ruittie

Forumguru
Ja dat ligt dus eigenlijk weer buiten budget.... @Kanerr maar al tel je alles nu bij elkaar op had ik dat ook moeten overwegen...:pieker:
 

Kanerr

Forumguru
Je begrijpt wel dat ik je richting schroefset stuur omdat je dan gewoon vrijheid hebt met hoe hoog en laag. Als je zodalijk met een vaste set niet tevreden bent is het helemaal zonde :(
 

Antera

Donateur
@Kanerr is natuurlijk bijna hetzelfde (blijkt) als een golf 4... Die heeft de stabilisator stang op de draag armen bevestigd zitten en dat is dus bij mij niet het geval...

Bij dit onderstel zit het op de veerpoot zelf en dit is dan weer alleen het geval bij of een audi tt of een bora 4 motion en nog wat modellen...

En omdat daar niks van verkocht word kwa vast onderstel heeft niemand het op de plank liggen helaas ....

Dat is omdat het een RS is. Zo heeft de RS ook achter achter de achterbank 2 driehoeken zitten ter verstijven van de achterzijde van de auto. Vind je op geen enkele Golf 4 basis auto :-). Zelfs niet de R32 enz.
 

Duijzer

Donateur
Die kruizen achterin zijn puur voor de carrosseriestijfheid. Een Octavia heeft een grote vijfde deur en een veel grotere kofferbak dan bijvoorbeeld een Golf. Dat vereist een andere constructie, zeker als je het torderen van de carrosserie wilt voorkomen. Bijvoorbeeld bij een sportieve versie als een RS. Soms is dat onderhuids op te lossen door een versteviging aan te brengen, maar soms lukt dat niet en wordt het een zichtbare versteviging zoals de versteviging achterin de RS. Bij latere versies is het overigens niet meer nodig geweest, alleen de O1 heeft ze.
 
Bovenaan Onderaan