Octavia 1 vrs..

Rallye

Forumguru
Heb je berekend wat dat aan kosten gaat schelen? De Octavia I is geen zware auto, dus de MRB zal niet veel uitmaken, je gaat minder rijden dus de brandstofkosten zullen ook minder worden (en dus het verschil met een Fabia minder groot), afschrijving is nauwelijks meer voor de Octavia van belang en je moet wel meteen een verlies nemen bij inruil/verkoop.En een hobby mag wat kosten, natuurlijk!

Of verwacht je dure onderhoudsuitgaven?
 

Ruittie

Forumguru
@Rallye jazeker heb ik gedaan.

Gezien de octavia toch een redelijk hoog verbruik heeft en dat mijn wederhelft ook nog is over 1 a 2 jaar vermoedelijk verder weg gaat werken word hij gewoon te duur! Ze gaat van 5km naar een +-65km per dag.. En als je dan een auto heb die of 1 op 10 rij of 1 op 15 is de keuze snel gemaakt en dan laat ik de verzekering en wegenbelasting erbuiten aangezien dat sowieso ook goedkoper word.



Oja en het onderhoud doe ik zelf:D
 

Rallye

Forumguru
200 dagen per jaar 60km extra is 12.000 km. Dan verbruik je dus 400 liter benzine extra (1200 om 800 liter). Max 750 euro extra?

Aan de andere kant: zoveel extra km’s op een liefhebbersauto zetten is misschien wel zonde……
 

Ruittie

Forumguru
Als je het zo bekijk valt het mee inderdaad.

Hij heeft al genoeg ervaring dus dat zou niet heel veel uitmaken staat nu op 231xxx...

Maar het is een auto die ik er graag goed bij wil laten staan en dat kost veel tijd en eigenlijk ook veel geld:deuk:...

Wil ook gewoon een auto hebben dat als er een deukje in kom het me geen of minder zeer doet:pardon:.
 
Bovenaan Onderaan