Octavia 1 vrs..

Ruittie

Forumguru
Dat is omdat het een RS is. Zo heeft de RS ook achter achter de achterbank 2 driehoeken zitten ter verstijven van de achterzijde van de auto. Vind je op geen enkele Golf 4 basis auto :-). Zelfs niet de R32 enz.


Die 2 driehoeken zitten niet bij de station! Die ophanging is anders achter volgens mij.

Die kruizen achterin zijn puur voor de carrosseriestijfheid. Een Octavia heeft een grote vijfde deur en een veel grotere kofferbak dan bijvoorbeeld een Golf. Dat vereist een andere constructie, zeker als je het torderen van de carrosserie wilt voorkomen. Bijvoorbeeld bij een sportieve versie als een RS..............

Deze heeft het niet helaas ik weet inderdaad dat de hatchback dit wel heeft!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Duijzer

Donateur
Klopt, niet bij de Combi. Die constructie is weer zo anders als de hatchback en het is ook niet zo praktisch natuurlijk.
 

Ruittie

Forumguru
Zoo ten eerste iedereen de beste wensen en een gelukkig nieuw jaar!:cheer:

Einde van het jaar werd toch nog goed afgesloten door het ontvangen van de Koni schokdempers waar ik een aantal maanden op gewacht heb!:yeehaa:

Vervolgens een ergernis die steeds meer begin te irriteren... De opbrengst van de xenon verlichting maar gezien de prijzen van de lampen toch is op Mr.Ali gekeken en veel positieve reactie's gezien en de gok genomen!
Afgelopen vrijdag koplampen gedemonteerd en de nieuwe lampen erin gezet.
Ik heb nog niet ermee gereden maar het zag er al een stuk beter uit nu nog hopen dat ze ook echt meer verlichten!:D

De schokdempers en alles wat ik heb liggen moet nog steeds gemonteerd worden helaas een erg drukke maand voor ons dus geen tijd ervoor gehad..:cry:
Hopelijk z.s.m alles erop schroeven maar dat is wel even een daagje werk denk ik zo!:deuk:

(Op de foto zit er nog wat condens op in de koplamp is er nu uit)


IMG-20210101-WA0031.jpg



IMG-20201231-160513.jpg


IMG-20201226-WA0046.jpg
 

Ruittie

Forumguru
@VAG-man klein stukje als het goed is een 2cm. De standaard vrs van dit model is al wat lager en heeft een ander onderstel voor dan de standaard octavia waardoor de levertijd 1 groot drama was...
 

Ruittie

Forumguru
Zoo het een en ander zit op de skoda helaas niet alles erop gekregen.:cry:

Distributie riem compleet.
Thermostaat incl huis.
Combiklep afdoppen.
Multiriem en spanner moeten nog gedaan gaan worden.

Dit moet nog gedaan worden.



Wat hebben we dan wel gedaan.

Remblokken en schijven achter.

Midden demper weggehaald want er lag een schot los.
Dit vervangen voor een recht stukje pjjp maar helaas de skoda is nog net zo stil..:banghead:

Uitlaatrubbers aan de voorzijde.

Beurt gedaan
*Olie+filter.
*Bougie's.
*Interieurfilter.
*Wielkasten voor leeggehaald van de modder.

Schokdempers voor en achter incl verlagingsveren.

Auto laten uitlijnen.

Helaas staat de voorkant nu een cm of 1,5 a 2cm te hoog in vergelijking:mad:..
Hopelijk zakken de veren voor nog wat in maar dat zie ik niet gebeuren..

Verder rijdt de auto erg goed is wel erg stug maar de vrouw vind het niet erg (wat mij echt verbaasde:maakmegek:)



Ik had ook al is problemen met een hele scherpe bocht naar links dat mijn abs erop reageerde en na alle werkzaamheden heeft hij de geest gegeven dus deze word nog besteld:pardon:...

Na een flinke hoeveelheid wd40 en klappen met een hamer eindelijk de "afneembare" trekhaak eraf gekregen wat is die achterkant hiervan opgeknapt zeg!

Hier kan je zien dat hij voor net wat hoger staat:cry:
IMG-20210123-171615.jpg


Trekhaak weg en uitlaat recht gehangen.:cheer:
IMG-20210123-171605.jpg


Vuil uit de wielkasten.
IMG-20201003-132830.jpg

IMG-20201003-133119.jpg


Wat er nu onder zit!
IMG-20210123-WA0011.jpg


Sorry voor de slechte foto's binnenkort komen er wat betere!
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Zo een hele klus!:thumbsup:
De auto zakt echt nog wel wat na met de nieuwe veren, al zou dit eerder een 0,5-1,0 cm zijn.
 

Ruittie

Forumguru
@VAG-man was inderdaad even doorgaan maar opzich begin middag waren we al klaar!

Hoop dat hij 1cm zakt dan ben ik wel tevreden anders een keer pu rubbers voor de veerpootlagers bestellen dan zou die ook een cm moeten zakken..

Maar dan word hij nog stugger
 

Desperado

Forumguru
Ziet er goed uit. Ik zou me er niet te druk om maken en rustig even afwachten. En anders leg je toch een grinttegel onder de motorkap :D
 
Bovenaan Onderaan