O3 2017 Facelift

Topic in 'Octavia III' gestart door Tuner111, 14-06-2016.

1. jp_f1

jp_f1 Lid

Velvet red is een nieuwe kleur die sinds kort beschikbaar is. Denk nog niet dat er auto's mee rijden ;)

2. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

En op Google ?

3. EdK

EdK Forumguru

Die gasten zijn ingehuurd , en moet je al helemaal niet mee willen chatten.
    En de kleuren op website zijn ook niet kleurecht, dus gewoon naar een dealer rijden en daar de kleurstalen bekijken.
    En dan ook niet binnen met kunstlicht maar buiten bekijken die kleurstaal.
    Kunstlicht geeft ook een vertekend beeld omdat er in een showroom gewone lampies in verlichtings armaturen zitten

4. klootwyk

klootwyk Lid

Wellicht dat iemand meer wist mbt een staaltje bv was mijn gedachte. Dat ze nog niet in het wild zijn wist ik al :)
    Google geeft natuurlijk wel wat maar geeft vaak een vertekend beeld natuurlijk. De brochure/fotos van de Superb Sportlije zien er in ieder geval veelbelovend uit voor deze kleur :)

5. klootwyk

klootwyk Lid

Nog een andere vraag, wat is het toerental van een 1.4 TSI met DSG met 150km/u?
    Heb met handbak gereden en kwam uit op 3250rpm, verbruik rond 8l/100km op vlak stuk

Bvd

6. LdN

LdN Forumguru

Martin Schilder in Alkmaar had 2 maanden geleden al een staaltje velvet red.
    Ik vond het een hele mooie kleur.
    Als mijn octavia vervangen gaat worden is die kleur zeker een optie.

7. O3C1.4TSIDSG7

O3C1.4TSIDSG7 Senior Member

@klootwyk , de 1,4Tsi (model 2014) met DSG draait zo'n 2600rpm bij 150km/h

8. klootwyk

klootwyk Lid

Dank je.

Voor de geinteresseerden onder ons, vanaf week 45 worden er 1.5 TSI’s gemaakt.

En ik heb terugkoppeling gehad dat de kleur Velvet Red ook bij de Seat dealer zou kunnen liggen. Deze kleur zie ik tenminste terug bij de Ateca.
    Waar ik ben wezen kijken voor de Octavia, zouden ze ‘m dus hebben liggen (alle VAG merken daar)

9. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Hebben die dan meer pk dan de 1.4 tsi van nu ?

10. klootwyk

klootwyk Lid

Nee identieke specificaties, iets zuiniger.

11. spikehome

spikehome Forumguru

En zit er dan ook act in?

12. klootwyk

klootwyk Lid

Ja, zie duitse site, Brochure als PDF heeft alle specs.

13. dirkie996

dirkie996 Forumguru

Is ook aanwezig op de nieuwe RS.

14. spikehome

spikehome Forumguru

Dat er zoveel verschil in zit!
    Dacht dat het maar een beetje verschil in zit.
    Hier van caravantrekker.nl bij 90kmh

15. O3C1.4TSIDSG7

O3C1.4TSIDSG7 Senior Member

@klootwyk @spikehome
    Ben nog even wat gaan verifiëren ivm toerental van de 1,4Tsi met DSG7.
    Zo nauwkeurig als mogelijk de toerenteller afgelezen bij verschillende snelheden (cruisecontrol en digitale aflezing in de maxi-dot)
    90km/h --> 1625rpm
    100 km/h --> 1800rpm
    120 km/h --> 2200rpm.
    Door extrapolatie naar 150km/h geeft dit dan respektievelijk 2708rpm, 2700rpm en 2750rpm
    Dit alles met 17"-velgen, mar dat maakt niet veel uit, want andere velgen hebben ongeveer zelfde omtrek.

16. royb95

royb95 Forumguru

Leuk filmpje btw...

Superb III combi vindt dit leuk.
  17. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

De digitale snelheidsaflezing in de maxidot komt van dezelfde sensor die de analoge snelheidsmeter aanstuurt en heeft dus dezelfde afwijking.
    Als je zo nauwkeurig mogelijk een bepaalde snelheid wil aanhouden, kijk dan naar de gps.

Verschillende rolomtrekken zullen bij dezelfde snelheid volgens gps leiden tot verschillende toerentallen.

18. leonpard

leonpard Actief lid

Ik ben gisteren bij de dealer langsgeweest om Velvet Red voor de Octavia te bekijken. Die hadden ze niet, maar wel een demo Seat Ibiza met Desire Red. Volgens de verkoper is dat dezelfde kleur als de Velvet Red. Weet iemand of dat werkelijk 100% dezelfde kleur is?!

Als Desire red inderdaad hetzelfde is als Velvet Red, dan heb ik mijn keuze gemaakt: Wat een prachtige kleur!!!

19. Tuner111

Tuner111 Forumguru

Die kleur is zo goed als de zelfde

20. Superb III combi

Superb III combi Forumguru

Volgens mij komt er op 17:59 een velvet red O3 voorbij. In fabriekskunstlicht natuurlijk. Mooie kleur zo op het eerste gezicht.

Wat verder opvalt, ze plakken de ruiten er nog met de hand in.. :pieker:

royb95 vindt dit leuk.

Deel deze pagina