O3 2017 Facelift

Topic in 'Octavia III' gestart door Tuner111, 14-06-2016.

1. dirk27

dirk27 Forumguru

Danku Danku!!!:dankje:

Schmart vindt dit leuk.

2. Spector

Spector Forumguru

Ik heb er even aan moeten wennen, maar met de led-streepjes in de koplamp die ik via VCDS ook aan heb laten zetten bij drl ziet het er heel anders uit en smoelt het eigenlijk heel goed.

3. MadDog2K

MadDog2K Lid

Wat is het verschil precies? (foto? :D

Brains75 vindt dit leuk.
  4. Brains75

Brains75 Actief lid

Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat het verschil is?

5. Schmart

Schmart Forumguru

Het zal wel over de 'wimpers' gaan in de koplamp. Die waren bij mij al af-dealer of af-fabriek aan, gek genoeg.

6. Spector

Spector Forumguru

De wimpers brandden bij mij alleen als de koplampen aan stonden, bij DRL had ik alleen de 2x2 led strips onder de koplamp en nu dus ook met de "wimpers" aan.

7. Emiel2209

Emiel2209 Actief lid

Hierbij de verschillen...

Bijgevoegde bestanden:

Cordoba, Smarron, Brains75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Spector

Spector Forumguru

dank u, dat bedoelde ik :D

Emiel2209 vindt dit leuk.
  9. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

Ik denk dat het bij de facelift wel mooi smoelt om de koplampen en de grill te verbinden met zwarte folie/lak. Dan maak je er een strakke 'boze' neus van.
    De dubbele koplamp zal niet snel mijn favoriet worden.

10. Emiel2209

Emiel2209 Actief lid

Moest ook wennen @Rofffel maar vind de led-lampen wel geslaagd. De gewone halogeen-pitten met de dagrijverlichting aan de zijkant vind ik echt geen porem. Maar zo heeft ieder z’n ding..

Rofffel vindt dit leuk.
  11. Smarron

Smarron Actief lid

Ik zag vandaag een O3 rijden die enkel de LED-lijn aan de zijkanten aan had staan. Dus niet de 2 onderste lijnen. Nu vroeg ik mij af of de zijkanten EN de 2 onderkanten samen via VCDS aangezet kunnen worden. Enig idee ?

12. Rallye

Rallye Forumguru

Is het niet óf DRL onderin de lamp, óf DRL aan de zijkant van de lamp. Er is dus geen lamp met beide vormen van DRL?

dirkie996 en ertromp vinden dit leuk.
  13. Spector

Spector Forumguru

Alleen de Superb heeft een LED lijn die een hoekje maakt in de koplamp, de O3 volgens mij niet. Daar is het of een lijn onder de koplamp bij LED verlichting of aan de zijkant bij halogeen verlichting... Correct me if I am wrong...

14. Smarron

Smarron Actief lid

Hmm, dan is het mogelijk de combi van zijkant verticaal led met halogeen. De oudere Superb had dit namelijk ook en wist vrijwel zeker dat het een O3 FL was wegens die gesplitste koplampen. Kon helaas niet zien of dit een LED of halogeen model was.

Ik vind de LED-lijn van de nieuwe Superb (vleugel idee) namelijk erg mooi en dan zou de O3 FL dit ook een beetje kunnen nabootsen door z'n L-lijn te maken.

EDIT:
    Het is inderdaad de uitvoering met halogeen koplampen:
    https://www.autowereld.nl/skoda/octavia/1-0-tsi-115pk-greentech-ambition-business-27002294/foto.html

Daar zitten aan de zijkanten verticale LED's, maar ook halogeen en geen LED onderaan.

Laatst aangepast: 21-03-2018
  15. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

Ik citeer mezelf even om dat, zoals ik in een ander topic had aangegeven, effect te laten zien:

16. Rallye

Rallye Forumguru

Hmm. Juist bij een RS vind ik de dubbele koplampen het beste staan. Als je de scheiding zwart maakt wordt het er niet echt mooier op naar mijn mening. De omderbreking in de LED-lijn (het grootste nadeel van de dubbele koplampen) blijft bovendien.

17. Ocatavia CW

Ocatavia CW Forumguru

ik vind de dubbele lampen maar niks, ik kan er maar niet aan wennen.
    Valt of staat tevens met de kleur van de auto.

Rofffel vindt dit leuk.
  18. James25

James25 Lid

Omdat ik niet zo goed weet waar ik het anders moet/zal/kan plaatsen. Gisteren bij Rainesh (omgeving Den Haag) het voor elkaar gekregen om Traffic Jam Assist te activeren op mijn O3FL. Blijft netjes onder de 65KM/h binnen de lijnen. Zeker filmpje tijdens de spits (sorry voor de slechte kwaliteit):cry:

Rainesh, Brains75, Tuner111 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. spikehome

spikehome Forumguru

handig, wil ik op mijn golf ook wel.
    die werkt alleen met hogere snelheden.

20. Schmart

Schmart Forumguru

Weet je of Rainesh het alleen met coding kon oplossen of heeft hij de firmware ook nog moeten updaten? Ik zou dit ook wel handig vinden omdat het in de buurt komt van 'echte' TJA.

Deel deze pagina