O3 2017 Facelift

spikehome

Forumguru
Nog een andere vraag, wat is het toerental van een 1.4 TSI met DSG met 150km/u?
Heb met handbak gereden en kwam uit op 3250rpm, verbruik rond 8l/100km op vlak stuk

Bvd
@klootwyk , de 1,4Tsi (model 2014) met DSG draait zo'n 2600rpm bij 150km/h

Dat er zoveel verschil in zit!
Dacht dat het maar een beetje verschil in zit.
Hier van caravantrekker.nl bij 90kmh
o3-1.4a.jpg

o3-1.4h.jpg
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
@klootwyk @spikehome
Ben nog even wat gaan verifiëren ivm toerental van de 1,4Tsi met DSG7.
Zo nauwkeurig als mogelijk de toerenteller afgelezen bij verschillende snelheden (cruisecontrol en digitale aflezing in de maxi-dot)
90km/h --> 1625rpm
100 km/h --> 1800rpm
120 km/h --> 2200rpm.
Door extrapolatie naar 150km/h geeft dit dan respektievelijk 2708rpm, 2700rpm en 2750rpm
Dit alles met 17"-velgen, mar dat maakt niet veel uit, want andere velgen hebben ongeveer zelfde omtrek.
 

Canon-Eye

Forumguru
bij verschillende snelheden (cruisecontrol en digitale aflezing in de maxi-dot)
De digitale snelheidsaflezing in de maxidot komt van dezelfde sensor die de analoge snelheidsmeter aanstuurt en heeft dus dezelfde afwijking.
Als je zo nauwkeurig mogelijk een bepaalde snelheid wil aanhouden, kijk dan naar de gps.

Verschillende rolomtrekken zullen bij dezelfde snelheid volgens gps leiden tot verschillende toerentallen.
 

leonpard

Actief lid
Ik ben gisteren bij de dealer langsgeweest om Velvet Red voor de Octavia te bekijken. Die hadden ze niet, maar wel een demo Seat Ibiza met Desire Red. Volgens de verkoper is dat dezelfde kleur als de Velvet Red. Weet iemand of dat werkelijk 100% dezelfde kleur is?!

Als Desire red inderdaad hetzelfde is als Velvet Red, dan heb ik mijn keuze gemaakt: Wat een prachtige kleur!!!
 
Volgens mij is dat een andere kleur hoor.
Mij is verteld dat Velvet Red hetzelfde heet bij Seat, zie o.a. Ateca configurator...

Edit: zie net vorige reacties. Zou m.i. Raar zijn om zelfde kleur twee namen te geven, maar ik weet het verder ook niet... :)
 

leonpard

Actief lid
Vind het inderdaad een raar verhaal, één kleur met 2 namen.

Vind het ook vreemd dat Skoda 890 euro vraagt voor deze kleur ipv 550 (metallic) en Seat geen onderscheid maakt.
 

leonpard

Actief lid
Ik ben inmiddels alweer een stuk wijzer geworden m.b.t. het Velvet Red kleuren-vraagstuk. De kleur die op mijn foto's te zien is, is inderdaad de verkeerde kleur. Velvet Red wordt echter wel geleverd op de Seat Ateca en het kleurnummer K1K1 is ook dezelfde als van Skoda. Ik heb inmiddels op Youtube al wat filmpjes gezien van een Ateca op de IAA in Frankfurt in Velvet Red.

Via de Seat importeur weet ik inmiddels ook dat er een Ateca in Velvet Red bij de dealer in Heerenveen staat. Toevallig kom ik daar wekelijks langs, dus ga ik ff een blik werpen. Live is altijd beter.
 

EdK

Forumguru
weet ik inmiddels ook dat er een Ateca in Velvet Red bij de dealer in Heerenveen staat. Toevallig kom ik daar wekelijks langs, dus ga ik ff een blik werpen. Live is altijd beter.
En nu maar hopen dat hij buiten staat !!
Want binnen met verlichting ( vaak verkeerde ) is de kleur totaal anders dan dat hij in daglicht staat.....:pieker::jaja:
 

Stewie

Senior Member
Mijn huidige O3 Combi wordt na 3 jaar en 150k km afgeschreven.

Veel configuraties geprobeerd maar ik ga terug voor een O3 Combi (FL). Maar in plaats van een Ambition 2.0TDI manueel zal het een Style 1.4TSI DSG worden, nagenoeg full optie.

Ik twijfel op dit moment enkel nog over volledig lederen stoelen of leder/alcantara ivm hitte in de zomer. Any ideas?
 

Luke

Forumguru
Een collega van me heeft de RS 8jaren geleden gekocht. Ook deels alcantara.
Hoewel ik het er heel mooi en luxueus vind uitzien, is zijn interieur na X aantal kilometers toch begaaid. Ik vind dat oud leer er beter uitziet dan oude alcantara...
Nu ja, misschien ook kwestie van onderhouden? :cool:
 

Stewie

Senior Member
Ik moet hem maar 3 jaar houden natuurlijk, maar leder oogt wel een stuk mooier ja. Enfin, heb de order buitengestuurd, lichtjes over budget (500€), vaak zakt de prijs en ze komen alleen bevestiging vragen om te bestellen als je boven budget zit (omdat je dat zelf moet betalen). Als de prijs onder je budget zakt zeggen ze niks en ben je dat 'kwijt'. Ik bestel hem nog zo al moet ik die 500€ (netto is dat de helft, dus 250€) zelf moet ophoesten.

In België is de Style iets anders geconfigureerd, zo zijn bv de zilveren dakrails, zilveren strip in voorgril en de LED koplampen met AFS standaard aanwezig.

Code:
Merk en type    Skoda Oct.Com.1.4TSI 110kW/150pk Style DSG 
 
Specificaties van de bestelde wagen
• kleur interieur: Leder Satin Black (HA/PLB)
• kleur exterieur: Quartz Grey metallic (F6F6)
 
Extra opties (exclusief BTW)
• 3-spakig multifunctioneel lederen sportstuur - DSG (Radio & Tel) (PLX): EUR 243,80
• BLIND SPOT DETECT (PWL): EUR 305,79
• Elektrische opening en sluiting van de achterklep (4E7): EUR 318,18
• ŠKODA CONNECT - Infotainment Online 1 jaar (YOU): EUR 0,00
• Panoramisch open dak (PH8): EUR 863,64
• Quartz Grey metallic (F6F6): EUR 0,00
• Verlaagd sportchassis (PKX): EUR 123,97
• Gratis metaalkleur (geldig tot 06/11/2017) - niet met conventies (PRO-02): EUR 0,00
• Metaalkleur (MEP): EUR 0,00
• Handleiding in het Engels (0VF): EUR 0,00
• PROMO - gratis Pack Style GPS (geldig tot 06/11/2017) (PRO-03): EUR 0,00
• Vloertapijten (0TD): EUR 0,00
• Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm (9S6): EUR 0,00
• Infotainment Navigatiesysteem COLUMBUS (PNE): EUR 0,00
• Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi) en spraakbediening (PT6): EUR 0,00
• Pack Style GPS (WBF): EUR 0,00
• SMARTLINK (9WT): EUR 0,00
• DAB tuner (QV3): EUR 0,00
• Pack LED PLUS (PWZ): EUR 123,97
• Pack Safety (WBZ): EUR 702,48
• DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning (PKH): EUR 0,00
• LANE ASSIST - rijstrookhulp (PWH): EUR 0,00
• REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera (KA2): EUR 0,00
• ADAPTIVE CRUISE CONTROL - tot 160km/h (PSB): EUR 0,00
• Pack Style Comfort (WBG): EUR 619,83
• KESSY - Keyless Access & Go (PDE): EUR 0,00
• Verwarmde voorruitsproeiers (9T1): EUR 0,00
• Elektrisch verstelbare, verwarmbare, inklapbare, zelfdimmende buitenspiegels met instapverlichting en geheugenfunctie (PW5): EUR 0,00
• Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie (PWA): EUR 0,00
• Parking Distance Control voor- en achteraan (7X2): EUR 0,00
• Pack Style Look (WBH): EUR 367,77
• Verlichte voetenruimte voor- en achteraan (6T2): EUR 0,00
• SUNSET - verduisterde ruiten achteraan (PH7): EUR 0,00
• AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent (8G1): EUR 0,00
• Achterlichten LED High (8SP): EUR 107,44
• Lichtmetalen velgen 7,5 J x 18" PICTORIS (PJ6): EUR 276,86
• Leder Satin Black (HA/PLB): EUR 0,00
• Zetelbekleding - leder (PLB): EUR 644,63
• Geïntegreerde koplampsproeiers (PK5): EUR 111,57
 
Laatst bewerkt:

leonpard

Actief lid
Ik ben inmiddels alweer een stuk wijzer geworden m.b.t. het Velvet Red kleuren-vraagstuk. De kleur die op mijn foto's te zien is, is inderdaad de verkeerde kleur. Velvet Red wordt echter wel geleverd op de Seat Ateca en het kleurnummer K1K1 is ook dezelfde als van Skoda. Ik heb inmiddels op Youtube al wat filmpjes gezien van een Ateca op de IAA in Frankfurt in Velvet Red.

Via de Seat importeur weet ik inmiddels ook dat er een Ateca in Velvet Red bij de dealer in Heerenveen staat. Toevallig kom ik daar wekelijks langs, dus ga ik ff een blik werpen. Live is altijd beter.

Helaas geen Velvet Red in Heerenveen, maar wel bij mij om de hoek: Assen. Inmiddels de kleur in het echie kunnen bekijken (Ateca) en ben onder de indruk. Bestelling is inmiddels de deur uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan