[O2] Besteld :)

Jeje

Lid
@kilometervreter maar met Black magic en zilveren daklijsten lijkt hij er zo gepimpt uit te zien. Ik vind bij mijn eigen auto die zwarte rails niet misstaan, en ik vind het ook geen "lijkwagen" (ik heb zelfs nog donkergetinte achterramen:1819:) Maarja smaken verschillen (gelukkig)
Hoelang moet je nog wachten? (ohja het is het inderdaad waard........)
 
@kilometervreter maar met Black magic en zilveren daklijsten lijkt hij er zo gepimpt uit te zien. Ik vind bij mijn eigen auto die zwarte rails niet misstaan, en ik vind het ook geen "lijkwagen" (ik heb zelfs nog donkergetinte achterramen:1819:) Maarja smaken verschillen (gelukkig)
Hoelang moet je nog wachten? (ohja het is het inderdaad waard........)

Yeah Jeje.....dan heb ik straks een gepimpte lijkenwagen; nog even halfdoorschijnende folie met een kruis erop voor de achterramen en klaar ben ik.

De boel wordt in gang gezet dus ik zal nog wel een tijdje moeten wachten. Stond vanmorgen weer eens te blauwbekken bij een info bord naast de weg om een adres te vinden. Wat een nostalgie:smirk: Ik laat het hier wel weten wanneer het zo ver is.
 

Jeje

Lid
Had je misschien toch een V70 in zwart moeten bestellen , of een E-klasse:2133:

(kunt niet even bij iemand een TomTom lenen?)
 
Had je misschien toch een V70 in zwart moeten bestellen , of een E-klasse:2133:

(kunt niet even bij iemand een TomTom lenen?)

Brrrr. Volvo V70. Ik vind het vorige model mooier dan de nieuwe en over de prijzen zullen we maar niet praten. Mekcedes idem dito.

Gewoon even de tijd uitzitten tot er een Skoda voor de deur staat
 

Steve

Senior Member
Vandaag ben ik gebeld door de lease maatschappij of ik niet wilde wachten met uitleveren tot na 1 februari ivm bpm verlaging.
Dit zou tussen de 600 en 700 euro zijn ongeveer, het exacte bedrag word nog berekend.

Heb na dit gesprek gelijk gebeld met de wagenpark beheerder en die wist niets van een verlaging.
Ze wilde ook niets horen van een prijs verlaging want de auto was in November al besteld dus die prijs die toen gold is nu nog steeds aan de orde.

Leaseplan vertelde mij dat de prijs verlaging wel word doorberekend naar mijn werkgever.
Het bedrag waar het over gaat is tussen de 13 en 18 euro per maand.

Nu weet ik uit ervaring dat mijn werkgever niet meewerkt aan verlagingen en zelfs nog dik verdiend aan mij door er nog eens een bedrag boven op te gooien.
Voorbeeld: Auto kost op papier bij leaseplan 790 euro inclusief alle kosten, ik betaal hiervoor 930 euro oftewel een verschil van 140 euro wat nu dus nog meer gaat worden.

Morgen nog maar eens wat telefoontjes plegen over wat te doen precies.
Stom gedoe allemaal om geld over de rug van je werknemers te moeten verdienen.
Een beetje vind ik niet erg maar we gaan al richting de 155 a 160 euro netto !

Word vervolgt (das dus niet de versie met Han Peekel).................
 

Rallye

Forumguru
Ze wilde ook niets horen van een prijs verlaging want de auto was in November al besteld dus die prijs die toen gold is nu nog steeds aan de orde.

Nu weet ik uit ervaring dat mijn werkgever niet meewerkt aan verlagingen en zelfs nog dik verdiend aan mij door er nog eens een bedrag boven op te gooien.
Voorbeeld: Auto kost op papier bij leaseplan 790 euro inclusief alle kosten, ik betaal hiervoor 930 euro oftewel een verschil van 140 euro wat nu dus nog meer gaat worden.

Morgen nog maar eens wat telefoontjes plegen over wat te doen precies.
Stom gedoe allemaal om geld over de rug van je werknemers te moeten verdienen.
Een beetje vind ik niet erg maar we gaan al richting de 155 a 160 euro netto !

1) Wie wil er nu geen prijsverlaging? Verdient jouw baas teveel aan zijn klanten?

2) Ik heb mijn auto helemaal zelf betaald, dus van leaseauto's heb ik geen verstand, maar dat vind ik toch wel vreemd. Lijkt diefstal. Weet je zeker dat het niet om een vergoeding gaat, bijvoorbeeld voor de BTW of zo?
 

Steve

Senior Member
1) Wie wil er nu geen prijsverlaging? Verdient jouw baas teveel aan zijn klanten?

2) Ik heb mijn auto helemaal zelf betaald, dus van leaseauto's heb ik geen verstand, maar dat vind ik toch wel vreemd. Lijkt diefstal. Weet je zeker dat het niet om een vergoeding gaat, bijvoorbeeld voor de BTW of zo?
Iedereen wil een prijsverlaging toch ? maar niet iedereen vergoed dat door aan zijn werknemers.

Het is geen vergoeding want zelfs mijn manager is al met dit soort verhalen naar de OR gegaan om na te vragen wat hier de reden van is.
Zelf iets extra`s betalen voor het prive gebruik vind ik prima maar niet zulke bedragen.
 
Vandaag ben ik gebeld door de lease maatschappij of ik niet wilde wachten met uitleveren tot na 1 februari ivm bpm verlaging.
Dit zou tussen de 600 en 700 euro zijn ongeveer, het exacte bedrag word nog berekend.

Er is hier al eens een draadje over geweest en ik herinner mij dat de Octavia 530 euro goedkoper zou worden. Inderdaad zo'n 700 euro door BPM verlanging, maar Pon vindt dit kennelijk te veel en neemt daarvan een deel voor in de eigen portemonnaie.

Vreemd trouwens dat jouw lease firma nu met dit verhaal komt. Ik neem aan dat zij ook een contract hebben met de leverende dealer waarop een prijs is vastgelegd. Of zou het met de op naam stelling te maken hebben (kenteken aanvragen per 1-2-2008)?
 

Steve

Senior Member
Er is hier al eens een draadje over geweest en ik herinner mij dat de Octavia 530 euro goedkoper zou worden. Inderdaad zo'n 700 euro door BPM verlanging, maar Pon vindt dit kennelijk te veel en neemt daarvan een deel voor in de eigen portemonnaie.

Vreemd trouwens dat jouw lease firma nu met dit verhaal komt. Ik neem aan dat zij ook een contract hebben met de leverende dealer waarop een prijs is vastgelegd. Of zou het met de op naam stelling te maken hebben (kenteken aanvragen per 1-2-2008)?
Heeft inderdaad met de tenaam stelling en kenteken aanvraag te maken.
Dit diende vandaag te gebeuren maar vanwege de prijs verlanging in de BPM hebben ze de lease maatschappij moeten bellen.
En die geeft mij nu de keus of gelijk hebben of een week langer wachten.
 
Ik had hem 1 januari al besteld op de site van ING Car Lease, en kreeg gisteren te horen dat de importeur moeilijk doet over chiptuning op een DSG-bak. Waardoor ING Car Lease dus weer zegt: dat doen we niet!

Daar moet vandaag snel uitsluitsel over komen, en als dat niet lukt ga ik voor een ander merk. Ik wil nl. zo betaalbaar mogelijk > 125 PK en > 300Nm ivm mijn caravan, een automaat ivm filerijden, en een mooi navigatiesysteem. Door een actie bij ING Car Lease kan ik voor hetzelfde geld als voor een O2 hatchback 1.9TDI DSG Elegegance Attr Business (wel automaat en navigatie, maar niet de gewenste power) een Peugeot 308 XT 2.0 met RT4 navigatie rijden. Ik heb dan geen parkeersensoren en xenon, maar wel de drie eisen die voor mij wezenlijk zijn.

Moeilijk:confused:
 

van inkel

Forumguru
@coen5000 Hoe zwaar is die caravan? Ik heb een review gelezen op autoweek over een std. 1.9 TDi met DSG welke geen problemen heeft met zijn caravan. Ik rijd sinds kort ook een 1.9 TDI met DSG en ik kan niet zeggen dat ie vermogen te kort komt.
Ik zou voor de Skoda gaan, maar ja dat is persoonlijk.
 
De caravan mag vol beladen 1100 kg wegen. Ik heb met m'n vorige auto (Peugeot 407SW 1.6HDiF 105 PK) gemerkt dat hij op het vlakke en lichte hellingen geen enkel probleem heeft, maar op langere wat steile hellingen tekort komt. Plankgas in z'n 3 met 80 per uur vind ik niet fijn!
Maar misschien is de aloude pompverstuiver wat sterker?

Overigens heeft m'nn dealer heen en weer gebeld, en nu schijnt chiptuning weer wel te kunnen. Morgen hoop ik dat definitief te weten. Ik heb ook een voorkeur voor de Skoda, om heel praktische redenen:

Voor dezelfde leaseprijs xenon en parkeersensoren erbij (normaliter is de 308 veel duurder, maar er zit een giga actiekorting van ING op)
Totaalbedrag incl opties is € 2500 lager; dat scheelt veel in de bijtelling (zo'n 25 per maand)
Lichter interieur mogelijk (houd ik van)
Veel ruimere kofferbak
DSG is fijnere bak
Lage prijs verwarmde voorstoelen (bij 308 alleen in duur pakket)

Dit weegt op tegen de voordelen van de Peugeot:
Sterker
Panoramadak

Omdat ik per se navigatie wil zou ik de 308 met RT4 (radio, GSM en navigatie) nemen, daar zit hem het prijsverschil in. En dat is dus het voordeel van de Elegance Attractive Business!

Wordt dus vervolgd...:rockon:
 

!Škoda!

Actief lid
De caravan mag vol beladen 1100 kg wegen. Ik heb met m'n vorige auto (Peugeot 407SW 1.6HDiF 105 PK) gemerkt dat hij op het vlakke en lichte hellingen geen enkel probleem heeft, maar op langere wat steile hellingen tekort komt. Plankgas in z'n 3 met 80 per uur vind ik niet fijn!
Maar misschien is de aloude pompverstuiver wat sterker?

Vergeet niet dat met een Caravan een DSG echt ideaal is doordat je zeer korte schakeltijden hebt, en dus nagenoeg geen terugval in snelheid als er geschakeld word. Dit zul je gaan waarderen :)

BTW: bij een caravan is je koppel veel belangrijker (en het toerental waarbij het vrijkomt) dan pk (deze bereik je pas bij hoge toeren, die je met een caravan niet zoveel rijd)
 
OK, hij is gisteravond besteld:

O2 Hatchback 1.9TDI DSG Elegance Attractive Business grey anthracite met stof eminent ivory. Verder: trekhaak vast 13-polig Jaeger, navigatie DVD W-Europa, ESP met hill hold control, bluetooth.

Lijkt mij compleet genoeg, en ik vertrouw dus op de ervaringen van andere caravanrijders:smiley29:.

De proefrit met de 308 is reeds geannuleerd!
 
Bovenaan Onderaan