Nog steeds veel bekijks!!

JeSko

Forumguru
@s-line

Er is ook geen reden om zo'n auto in te ruilen, is nog steeds een top bak! Nieuwere auto's brengen niet veel evolutie meer met zich mee, enkel vaak onnodige gimmicks. Ze straalt nog altijd! Leuk om je ex auto zo tegen te komen:D
 

JeSko

Forumguru
Gisteren tweemaal weer een nek gedraaid, en één man bleef kijken naar de auto toen hij traag passeerde aan de lichten waar we stonden te wachten. Mijn vrouw ziet zulke dingen niet snel maar nu merkte ze het wel op. Laatst had ik de auto mee naar het werk zodat ik na mijn werk meteen door kon rijden naar een afspraak, en mijn ploegbaas die mijn auto nog nooit had gezien vroeg van wie die sjieke witte auto op de parking was. Dat doet als vent, ja beetje triest i know, toch deugd :D is er meteen ook over beginnen doorvragen en is nu zelf ook in de markt voor een SuperB of Octavia van die tijdsperiode. :jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
Bij mij draaien ze meestal hun nek om boos terug te kijken :arghh:
De MX5 heeft een iet of wat sportievere uitlaat en wanneer ik naar huis rij , rij ik in een paar smalle straatjes waar het geluid van de uitlaat versterkt wordt door de echo. Rij ik niet meer dan 50 en dan zie je ze allemaal de wenkbrauwen fronsen :pardon:

Krijg wel wel over-enthousiaste reacties van gastjes van 10-14j. Tijdje geleden bij het verlaten van een parking zo een gastje van +-12jaar "waawwww ,meneer wat een coole wagen , welke wagen is dat , hoe snel rijdt die, hoeveel kost die , ....."
 

JeSko

Forumguru
@Okki

Ik krijg regelmatig lokale scouts of chiro kindjes aan de deur die wat verkopen, wafels en dergelijke ( nu even niet meer door Corona offc ), en die kindjes zijn altijd enorm beleefd, vind dat schitterend om zien, ik koop nooit aan de deur behalve van die knapen, en met plezier!

Geen idee @Japanese Power , ik denk dat je zoiets onmogelijk kan staven, dat zal puur een buikgevoel zijn. Zelf in 29 jaar vaak met Nederlanders groot en klein in contact gekomen, ik moet de eerste onbeschofte nog tegenkomen. Dat is dan mijn ervaring die ook niets zegt over hoe de jeugd er aan toe is.

@leon-cupra

Bij ons rijd zo ook een M2 rond, die schiet vuurballen en kan geen 25 meter rijden zonder onnodig terug te schakelen en dan plankgas te geven, dat is een irritant ventje, mensen die zich ergeren aan een MX-5 moeten dringend de azijn links laten liggen ;)

Heerlijk toch! Wat zei je tegen die kleine?Porsche, 250k, vroom weg! :D
 

leon-cupra

Forumguru
Ik doe dat niet om op te vallen. Vanaf 4-5000 toeren is dat geluid daar en dan in een kleine straatje tussen huizen weerklinkt dit superhard.
Ik ga ook niet staan liegen tegen zulke gastje. Mazda kennen ze toch niet.
Naar alle waarschijnlijkheid ben ik de laatste week aan het ingaan met de MX5 .... in onderhandeling met mijn madam voor een opvolger .... is lastiger onderhandelen dan met de handelaar :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Was ook niet serieus bedoeld @leon-cupra kom op nu ;) wat ga je kopen? Of heb je nog niks specifieks in gedachten?
Voelde mij niet aangevallen hoor. Was gewoon een antwoordje.

De potentiële opvolger is een Mercedes C cabrio. Wil meer in het weekend met het gezin cabrio rijden. Dus 4zitter nodig. De benz is de knapste van het trio (Audi A5 en BMW 4), heeft een speciaal systeem (aircap) om de passagiers uit de wind te zetten en is prijstechnisch gezien de interessantste.
 

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 , uiteraard zal het geen MX5 zijn qua rijden maja dat weet ik van tevoren. Nu, het is bedoeld als leuke familycar voor de mooie dagen, dus bochtjes scherp pakken met vrouw en kids erbij zit er toch dan niet bij. Dus kan er ergens mee leven. Bedoeling van de opvolger is dat ik in het weekend meer "cabrio" kan rijden. Weekends zijn redelijk gevuld met gezinsritjes, waar nu de MX5 quasi een heel weekend stil staat, zal ik nu terug de keuze hebben tussen twee wagens.

En de wind in de haren is zeer beperkt in de C. Zit een aircap systeem (soort van windafleider op de voorruit en een windscherm tussen de achterkopsteunen die zorgt dat de wind niet kan terugkeren) op die wind in het interieur tot een minimum herleidt (zeker voor de achterpassagiers). Nog niet zelf mogen ervaren maar de filmpjes op youtube zien er zeer belovend uit. :jaja:
 

JeSko

Forumguru
Gisteren dus de doop van mijn kleinste spruit, mooie gelegenheid om de auto's van familie en vrienden ook nog eens te zien, en daar word je toch weer geconfronteerd met het wauw gevoel dat enkel bepaalde merken toch opwekken. Mijn S2 was veruit één van de beter aangeklede auto's, maar toen mijn kameraad met zijn vrij basis BMW 3GT met dikke velgen aankwam gereden gingen al de vrouwen en sommige mannen meteen los, oh kijk wat een mooie auto, en zo één wil ik ook wel, tot amai! Wa ne sjieke bak! Weinig oog voor mijn auto buiten één opmerking; amai wat een groot koffer :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Volgende keer er BMW logo's overheen plakken bij gelegenheid dat een ieder er weer is...
Daarvoor ff laten weten dat je nieuwe wagen hebt gekocht

Ze gaan er regelrecht intrappen die vrouwen.... want die kijken naar plaatjes...:D
 

EdK

Forumguru
niet allemaal hoor, ik moet soms naast me kijken of tussen de tellers of de deuren dicht zijn die dan inderdaad al dicht zijn...
Wou dat ze zo zorgvuldig met mij omging.....:D
 

Cordoba

Forumguru
Gisteren dus de doop van mijn kleinste spruit, mooie gelegenheid om de auto's van familie en vrienden ook nog eens te zien, en daar word je toch weer geconfronteerd met het wauw gevoel dat enkel bepaalde merken toch opwekken. Mijn S2 was veruit één van de beter aangeklede auto's, maar toen mijn kameraad met zijn vrij basis BMW 3GT met dikke velgen aankwam gereden gingen al de vrouwen en sommige mannen meteen los, oh kijk wat een mooie auto, en zo één wil ik ook wel, tot amai! Wa ne sjieke bak! Weinig oog voor mijn auto buiten één opmerking; amai wat een groot koffer :D

Heb je niet uitgelegd dat er zo'n complete BMW in de koffer past? ;)
 
Bovenaan Onderaan