Nog steeds veel bekijks!!

dvdlely

Forumguru
Misschien een ontzettend nutteloos topic, maar wij zijn inmiddels ruim een week in Italië op de camping en mijn O3C staat netjes voor onze stacaravan geparkeerd.. er komen op een dag heel veel mensen langs en iedere dag verdraaien tientallen mensen hun nek om naar m'n O3 te kijken. Ook hoor je de één na de ander er (positief) over praten.

Bijzonder leuk dat een Octavia (uit 2014) nog zo ontzettend veel bekijks heeft gezien de vele mooie auto's die ik hier al heb gezien.

Ervaren andere rijders dit ook? Vind het echt leuk om te zien. Soms proberen ze aan de achterkant te achterhalen hoe en wat, maar heb alle tekst e.d. eraf
 

Bijlagen

  • 15300253571153243523742409437262.jpg
    15300253571153243523742409437262.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 781
Laatst bewerkt:

dvdlely

Forumguru
Persoonlijk denk ik wel dat het verlagen hem de 'wauwfactor' geeft. En bij mij misschien door de witte kleur i.c.m. zwarte grille, zwart pano dak en extra getinte ruiten.

Maar snap dat ze bij jou ook omkijken! Echt een dikke O3
 

Rofffel

Forumguru
Snap er niets van :maakmegek:

Ik vind het geen nekkendraaier (anders zou iedereen thuis zitten ivm verdraaide nekken omdat er zo veel O3's rijden) maar is geen verkeerde auto uiteraard.
Het is dat het mijn auto is, waardoor je m gaat waarderen/liefhebben.

Jouw kleur (candywhite) en dan gewassen onder het groen is natuurlijk wel mooi.
Wel eens gevraagd waarom mensen zo kijken?
Kan me ook voorstellen dat ze denken: "dude, je bent op vakantie. Laat je auto eens een keer vies worden" :uitlachen:
 

dvdlely

Forumguru
Snap er niets van :maakmegek:

Ik vind het geen nekkendraaier (anders zou iedereen thuis zitten ivm verdraaide nekken omdat er zo veel O3's rijden) maar is geen verkeerde auto uiteraard.
Het is dat het mijn auto is, waardoor je m gaat waarderen/liefhebben.

Jouw kleur (candywhite) en dan gewassen onder het groen is natuurlijk wel mooi.
Wel eens gevraagd waarom mensen zo kijken?
Kan me ook voorstellen dat ze denken: "dude, je bent op vakantie. Laat je auto eens een keer vies worden" :uitlachen:

Dat is waar. Daarentegen merk je wel dat op een camping veel autoliefhebbers rondlopen!

Overigens is ie Moonwhite metallic en NIET gewassen hahaha. Ik heb een serieuze lading vliegen op mn bumper.
 

Rofffel

Forumguru
Ik wastte mijn vorige auto ook gewoon op vakantie hoor. Ik behoor tot die kneuzen :tongue:
Op de camping in Italie had je heuse wasplaatsen, PERFECTICO!
 

leon-cupra

Forumguru
Je vrouw/dochter/... zat wss in bikini achter de wagen :D:D
Heb net zoals philippe niet echt mensen die zich draaien voor de vRS en als ze zich draaien, is het meestal met een kwade blik.
 

philippe bakker

Forumguru
Echt waar joh? Gek toch! Een RS is sowieso helemaal dik
Tis en het blijft ‘maar een skoda’. Ik voel dat dat nog steeds zo is. Onder mijn collega bakkers als ik zeg dat ik met een Skoda rijd lachen ze eerst en zeggen ze: nee kom serieus met wat rijd je ? En als ik dan zeg jawel echt ik rijd met een Skoda dan proberen ze iets positief te zeggen a la ... euh ja die zijn de laatste jaren al wat verbeterd he ? Maar ik zie ze oprecht denken : ocharmjes dat moet daar slecht gaan bij u
 

leon-cupra

Forumguru
Echt waar joh? Gek toch! Een RS is sowieso helemaal dik
vraag aan 100 voorbijgangers of het een "speciale" uitvoering is en 99% gaat zeggen "neen, een standaardtje".
Nu ja, voor mij geen probleem. Heb je tenminste geen last van jaloerse reacties.
 

dvdlely

Forumguru
Tis en het blijft ‘maar een skoda’. Ik voel dat dat nog steeds zo is. Onder mijn collega bakkers als ik zeg dat ik met een Skoda rijd lachen ze eerst en zeggen ze: nee kom serieus met wat rijd je ? En als ik dan zeg jawel echt ik rijd met een Skoda dan proberen ze iets positief te zeggen a la ... euh ja die zijn de laatste jaren al wat verbeterd he ? Maar ik zie ze oprecht denken : ocharmjes dat moet daar slecht gaan bij u

Misschien is dat ook de rede van mijn topic. Ik verbaas me hier nog wel om het feit dat men het een oprecht mooie auto vind.. daarentegen is het natuurlijk wel een verschil of de auto een beetje 'gecustomized' is. Een stuk imago is.en blijft lastig om te veranderen
 

tha a

Senior Member
KOmt volgens mij door de verlaging.. Had ik ook met mijn O3... Daar zeiden ook veel mensen van dat die opviel (en niet alleen door de kleur)
 

Rofffel

Forumguru
Ik vind dit oprecht een van de leukste topics om te lezen (nu al :thumbsup:).
Dat 'het maar een Skoda is' blijft gewoon zo.
Als men dan eens meerijd dan zie je de reactie omdraaien naar: jeetje, rijd bijna net zo straks als mijn A4 en dat voor 20k minder met meer ruimte is toch geniaal?

Het feit dat ik zo'n auto privé kan rijden, brengt elke dag weer een glimlach op mijn gezicht.
 

dvdlely

Forumguru
Ik vind dit oprecht een van de leukste topics om te lezen (nu al :thumbsup:).
Dat 'het maar een Skoda is' blijft gewoon zo.
Als men dan eens meerijd dan zie je de reactie omdraaien naar: jeetje, rijd bijna net zo straks als mijn A4 en dat voor 20k minder met meer ruimte is toch geniaal?

Het feit dat ik zo'n auto privé kan rijden, brengt elke dag weer een glimlach op mijn gezicht.

Haha goed onderwerp aangesneden hè :maakmegek:
 

Cordoba

Forumguru
Een O3 is gewoon een mooie auto. Bij mij wordt er ook vaak gekeken.

Bekijk bijlage 67894

Tja, hoe vaak kom je nu een haai tegen op het droge...

Vorige week een collega mijn auto (Fabia 3 combi) laten zien, die zelf aan het kijken is om zijn Golf te vervangen door een jonger exemplaar. Zijn eerste reacties: "dat lijkt wel een Octavia zo ruim" en "alle knoppen zitten op de juiste plaats, net als bij mijn Golf". Dat was duidelijk iemand die nog een behoorlijk vooroordeel heeft over Skoda, maar het zou me niet verbazen als deze arts straks een Skoda koopt in plaats van een VW. Wat dat betreft een beetje vergelijkbare reactie als bij de collega's van @philippe bakker
 
Bovenaan Onderaan