Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Tassin

Forumguru
Gisteren vernomen dat de best vriend van m'n zoon (beiden 18) onlangs voor de deur is gestopt om m'n S3 minuten lang te bewonderen. Hij was onder de indruk. Altijd fijn om te horen ...:jaja:

• Leuk
Waarderingen: Feo

tritus

Senior Member
Kijk, wij wisten dit natuurlijk al lang! :D:jaja:

Inmiddels 6500 km op de klok en wat een heeeeeeeeeeeerlijke auto!
Van de week zij iemand tegen mij; zo sinds wanneer rij jij Bmw??? :deuk:

Inmiddels ook 6500 km op de klok, en dezelfde conclusie, rijd geweldig!

Stond pas te tanken en de dame van het pompstation zei: pomp 3 met die grijze audi? Ik: Nee mevrouw dat is een Skoda.... Die blik op haar gezicht daarna, gevolgd met het woordje: Echt??

Erg grappig.

Hoi,

Ik heb twee vraagjes:

-Ik lees dat er veel mensen de verwarmbare voorruit genomen hebben in hun bestelling?
Wat is het nut hiervan? Met voorruitventilatie kan je toch ook al veel oplossen?

-Kan je in het Colombus navigatiesysteem verkeersborden en maximale snelheden terugvinden? Of moet je echt traffic assist nemen om een idee te hebben van de maximale snelheid op een bepaalde weg?

Bedankt!

Hoi,

Ik heb twee vraagjes:

-Ik lees dat er veel mensen de verwarmbare voorruit genomen hebben in hun bestelling?
Wat is het nut hiervan? Met voorruitventilatie kan je toch ook al veel oplossen?

-Kan je in het Colombus navigatiesysteem verkeersborden en maximale snelheden terugvinden? Of moet je echt traffic assist nemen om een idee te hebben van de maximale snelheid op een bepaalde weg?

Bedankt!

-het ijs smelt op je voorruit (vergelijkbaar met achterruit).

-Columbus systeem duidt geen snelheden aan volgens mij. Die maximale snelheden zijn echt wel super. Je wordt er heel wat alerter door.

LdN

Forumguru
Ik heb een O3 met voorruit verwarming, dit was voor mij de eerste auto die
dat heeft maar weet nu al zeker dat ik het in een volgende auto zeker weer wil hebben.
Het werkt veel sneller dan de standaard ontwaseming.
De gewone ontwaseming is afhankelijk van de verwarming om een goed resultaat te krijgen,
en werkt nauwelijks bij een koude motor.
Een verwarmde voorruit werkt direct net zo als achterruit verwarming onafhankelijk van de motor
temperatuur.
Zie de buren in de winter vaak kijken als zij het ijs van hun ramen staan te krabben en ik na enkele minuten
met een gewone wisser de voorruit schoonveeg.

Tassin

Forumguru

Verkeersbordenherkenning zit vervat in Travel Assistant en kost slechts 70 €. Hiervoor heb je een Amundsen of een Columbus nodig.

Schep

Forumguru
Verkeersbordenherkenning zit vervat in Travel Assistant en kost slechts 70 €. Hiervoor heb je een Amundsen of een Columbus nodig.
Heeft de Columbus niet standaard wat de meeste Volkswagens hebben, namelijk de maximum snelheid op het scherm van je navigatie gebaseerd op kaartdata?

Tassin

Forumguru
In de linkerbovenhoek zal je idd de maximum snelheid zien zoals die in het navigatiesysteem is opgeslagen. Dit is standaard aanwezig. Travel Assistant zal bijkomend de verkeersborden lezen mbv de camera in je achteruitkijkspiegel. Dan heb je bijna altijd de juiste maximum snelheid (dus ook bij werken, gewijzigde situatie, ...). Dit werkt zeer goed en is z'n geld zeker waard.

MarsMars

Senior Member
Ik neem aan dat alleen de borden zelf gelezen worden, en niet de onderschriften die aangeven gedurende welke uren deze maximum snelheid wel of niet van toepassing is??

EHS

Actief lid
Ik rij inmiddels ruim een maand in de S3 en ben nog steeds heel erg tevreden.

Wie van de S3 rijders weet onderstaande misschien.
valt mij op dat er in de achterdeuren geen portierverlichting zit? Voor gaat dit wel rood branden bij openen portieren maar achter niet. Heeft iedereen dit?
Rij in een Stype BL.

Bovenaan Onderaan