Zo, de afgelopen 2 dagen behoorlijk wat kilometers kunnen maken in de Superb. Eigenlijk de eerste grote rit sinds de aanschaf begin deze maand. Heb ruim 2500 kilometer door Duitsland gereden. (Dronten - Miesbach - Duisburg - Vierssen - Hamburg - Duisburg). 2 hele lange dagen. Maar ik ben prettig verrast. Lekker de tijd gehad om met de diverse instellingen van de DCC kunnen spelen. Comfort is lekker, maar wordt wat ongemakkelijk in lange snelwegbochten, zeker op snelheid. Beetje waggelen zeg maar. Sport is fijn, maar op de duur wel erg vermoeiend en stoterig.
Wat viel me op, door de ACC is de cruise control niet in te stellen op snelheden boven de 160 km/h, zelfs niet als je de ACC uitschakeld... Ook viel me het windgeruis (negatief) op. Bij hogere snelheden (180+) wordt het wat veel. Althans, als ik dit vergelijk met een Passat die enkele jaren geleden heb gereden. Prive hebben we een A6 (C6) en een E60 gehad, die waren ook stiller, maar zijn andere auto's dus dat kan je niet helemaal vergelijken.
Ook mooi is die greenscore... Hahaha, heb 'm naar 17 gekregen. Vanavond terug gereden uit Hamburg, en de situatie liet het toe aanzienlijke stukken erg hard te rijden, ik denk dat de teller amper onder de 150 is geweest. Op de teller liep ie trouwens naar de 230. Niet slecht voor een 150pk. Wel vindt ik de S3 (sedan) wat zoekerig worden op dergelijke snelheden, niet instabiel ofzo, maar ook niet snaarstrak. Over het algemaan viel me op dat er bij hogere snelheden nog best wel wat puf in zat.
Nu het volgende, zijn er meer mensen die al een aardig stuk met hogere snelheid hebben gereden ? Het viel me namelijk op dat het deurrubber aan bestuurderskant bij 200+ iets begint te lekken, niet viel, maar wel storend. Herkennen jullie dat ?
Ook nog even terug naar de dealer, er zit een kleine onbalans in de winterwielen. Op Hollandse snelheden geen probleem, maar bij snel grote afstanden afleggen irritant.