Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Bakkertje

Forumguru
@coreza01 Bij ons in de Superb was er aan de bijrijderskant zoveel ruimte dat mijn vrouw met veeel beenruimte kon zitten, er achterin ook nog meer dan voldoende plaats was. De bijrijdersstoel bleef eigenlijk ook altijd staan, daar werd niet mee geschoven..
Voor de bestuurdersstoel is het een ander verhaal, daar zit een stuur in de weg ;)
Overigens een bijzonder fijne functie die ik op mijn Passat toch wel mis.. (maar daar is het een optie van 1131 euro en dat vond ik teveel, maar zou ik nu alsnog overwegen eerlijk gezegd..)

tr7

Actief lid
Vanochtend de Combi ingeleverd bij Muntstad De Meern voor een 'update' van de software (carkit & kaarten). Bel net: auto niet klaar want het installeren duurt "8 uur".
Mijn ervaring met het downloaden en uitpakken van 'P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15' was dat het een groot bestand was, maar ik kan maar moeilijk geloven dat het installeren daarvan 8 uur in beslag zou nemen. Volgens de telefonist betrof dit dan ook een geheel nieuwe update die nog niet publiek bekend was. Mijn auto was toevallig net de eerste waar dit geïnstalleerd zou worden.
Ik vind e.e.a. moeilijk te geloven, maar misschien weten jullie meer?

Tuulster

Forumguru
Nog NOOIT van gehoord en ik heb een erg attente dealer al zeg ik het zelf! :jaja:

Ik heb de kaart update zelf binnen gehaald via mijn laptop naar Sd kaart ( avondje klooien en wachten) vervolgens Sd in Columbus en tijdens het rijden was de data in 45 minuten ververst....... Die blauwtand update zag ik ook op de Skoda site staan maar die was volgens mij voor oudere modellen.

Raar verhaal vind ik persoonlijk........:pardon::pieker:

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Heel raar verhaal, vooral de combinatie duurt 8 uur & is niet publiek bekend..... Ik sluit niet uit dat je in het ootje genomen wordt....

Tassin

Forumguru
Lijkt me idd onzin en lulkoek van de dealer. Ze zijn er niet aan begonnen en ipv eerlijk met je te zijn (sorry meneer, te druk, teveel werk) trachten ze je wat wijs te maken waarvan ze denken dat je er niets van afweet. Weet die dealer veel dat jij actief bent op een forum met goeroes die meer weten dan de meeste dealers samen ...

• Leuk

tr7

Actief lid
Precies @Tassin en @Corné de Kluijver & @Tuulster, my thoughts exactly. Vind ik wel jammer, want tot op heden was mijn ervaring duidelijk beter dan bij de Volkswagen-dealer. Maar goed, tot een maand geleden zat ik dan ook in het aanscha-proces, nu in het service-proces... :laugh:

Overigens, reden voor mij om toch even naar de dealer te gaan was 1) installeren van de navi-kaarten vanaf SD lukte me niet (werd niet als update herkend) en 2) de verkoper reageerde op een 'klanttevredenheidsgesprekje' met me: heel tevreden, maar kreeg van enkele bellers te horen dat ik slecht klonk. Hij meldde dat er een update voor de telefoon was die misschien hielp.

Anyway, momenteel dus even geen steek verder. Wel heel blij met dit forum! :bloemen:

• Leuk

Dewinteb

Actief lid
Precies @Tassin en @Corné de Kluijver & @Tuulster, my thoughts exactly. Vind ik wel jammer, want tot op heden was mijn ervaring duidelijk beter dan bij de Volkswagen-dealer. Maar goed, tot een maand geleden zat ik dan ook in het aanscha-proces, nu in het service-proces... :laugh:

Overigens, reden voor mij om toch even naar de dealer te gaan was 1) installeren van de navi-kaarten vanaf SD lukte me niet (werd niet als update herkend) en 2) de verkoper reageerde op een 'klanttevredenheidsgesprekje' met me: heel tevreden, maar kreeg van enkele bellers te horen dat ik slecht klonk. Hij meldde dat er een update voor de telefoon was die misschien hielp.

Anyway, momenteel dus even geen steek verder. Wel heel blij met dit forum! :bloemen:
Misschien wordt de Smartgate functie nu ook toegevoegd?? En wil de dealer experimenteren omdat het nieuw is voor Nl; ben benieuwd

Brightstar1981

Forumguru
Vraagje !
Moet je tegenwoordig een auto nog inrijden als hij nieuw is ?
Hoe noem je dit ? roderen ?
Ik weet nog dat dealers mij meegaven .. rustig optrekken, niet in té hoge toeren trekken etc
Is dit vandaag de dag nog aan de orde.
Hoor allerhande verhalen vandaag de dag !
De ene zei " ja dat is nog steeds "
Andere mensen " dit doen ze in de fabriek al dus gewoon rijden"
Graag jullie mening:arghh:

Ridley

Forumguru
In principe heeft je motor er al enkele uren 'op zitten' voordat ie in je auto gelepeld wordt. Sterker, als de auto's gerangeerd worden bij Skoda of Pon, wordt er ook met koude motor gewoon volle bak weggereden.

Belangrijk om in ieder geval je motor in topconditie te houden is om eerst warm te rijden >90 alvorens los te gaan. Dit heeft niets te maken met nieuw, dit is altijd aan te bevelen.

roadcrew

Nieuw lid
Nieuwe motor

Gedurende de eerste 1500 kilometer moet de motor worden ingereden.

Tot 1000 kilometer ›In elke versnelling niet sneller dan met 3/4 van de topsnelheid voor de betreffende versnelling rijden, dus tot hooguit 3/4 van het maximum toelaatbare motortoerental. ›Geen volgas geven. ›Hoge motortoerentallen voorkomen. ›

Niet met een aanhangwagen rijden.

Van 1000 tot 1500 kilometer In elke versnelling mogen de rijprestaties geleidelijk worden opgevoerd tot de topsnelheid voor de betreffende versnelling, dus tot het maximum toelaatbare motortoerental. Het rode bereik van de schaal van de toerenteller geeft het bereik aan waarin het systeem begint het motortoerental te begrenzen. Tijdens de eerste bedrijfsuren heeft de motor een hogere inwendige wrijving dan later, wanneer alle bewegende delen op elkaar zijn aangepast. De rijstijl gedurende de eerste 1500 kilometer is bepalend voor het resultaat van dit inloopproces

Brightstar1981

Forumguru
In principe heeft je motor er al enkele uren 'op zitten' voordat ie in je auto gelepeld wordt. Sterker, als de auto's gerangeerd worden bij Skoda of Pon, wordt er ook met koude motor gewoon volle bak weggereden.

Belangrijk om in ieder geval je motor in topconditie te houden is om eerst warm te rijden >90 alvorens los te gaan. Dit heeft niets te maken met nieuw, dit is altijd aan te bevelen.

Ja je hebt wel een punt !
Ik heb nog bij Opel Antwerpen gewerkt..--> ( was er cardriver en moest de afgewerkte auto's verdelen over de parkings volgens land,perboot etc of ik zat bij de treinploeg )
Alhoewel we met die auto maar 15 km p/u mochten rijden..
Ze waren daar héél streng !
Bewakingsfirma zette regelmatig een flitstoestel in !

Mij maakte ze altijd wijs als je bij een nieuwe auto hard optrekt en hoog in toeren gaat hij in zijn verdere leven meer olie zou verbruiken:lezen:

Bovenaan Onderaan