Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

SuperBeeb

Forumguru
Geen lampje in de auto? In de handleiding staat vast wel waar dat zit. Oh nee, die kan je natuurlijk niet lezen in t donker ;) ;)

Tuulster

Forumguru
Voor iedereen die zich, net als ik, stoort aan die 2 autootjes en dat uitroepteken die steeds in de Maxidot komen als je, volgens Front assist, te dicht bij je voorligger komt; Dit kan ook uitgezet worden! :jaja::thumbsup:

Bestuurdershulpsystemen:

1.jpg

Afstandswaarschuwingen weergeven uitzetten:

2.jpg

Bij mij ook als ik ACC niet gebruik :maakmegek:
Ik moet wel zeggen dat het mij eigenlijk wel bewust maakt van de afstand die ik hou tot mijn voorganger, dus ik laat hem maar aanstaan :bloos:

Brightstar1981

Forumguru
Toen in als aanloopwagen een nieuwe fabia had gaf die een symbool plus een geluidswaarschuwing.
Bij mijn superb enkel dat 2 autokes gaan botsen.

MarsMars

Senior Member
Iets dat ik wel soms een paar keer per dag heb is een rode auto met iets van lijnen erom heen in het maxidot display, inclusief een luide piep. Alsof ik rondom wordt aangevallen door aliens.

Heb alleen nog geen idee wat dat betekent :lezen:

tritus

Senior Member
Iets dat ik wel soms een paar keer per dag heb is een rode auto met iets van lijnen erom heen in het maxidot display, inclusief een luide piep. Alsof ik rondom wordt aangevallen door aliens.

Heb alleen nog geen idee wat dat betekent :lezen:
Ja, dat front assist is voor mij af en toe ook onverklaarbaar. Begint hij opeenst te waarschuwen als of ik bijna een aanrijding heb terwijl er echt niks aan de hand is.

Pas voor het eerst een nood ingreep gehad tijdens het achteruitrijden. De auto remde omdat er een andere auto achterlangs reed. Ik had dat al gezien en vond de ingreep behoorlijk vroeg, maar aan de andere kant kon ik deze ingreep wel begrijpen.

Giant

Forumguru
@MarsMars dat heb ik ook al geregeld gehad. Meestal als ik (naar de smaak van dit systeem) te dicht langs een vrachtauto kom bij het inhalen. Waarbij ik de indruk krijg dat hij sneller waarschuwt naarmate de snelheid hoger ligt. Zo heb ik dit op de Duitse snelwegen voor mijn gevoel vaker.

MarsMars

Senior Member
Pas voor het eerst een nood ingreep gehad tijdens het achteruitrijden. De auto remde omdat er een andere auto achterlangs reed. Ik had dat al gezien en vond de ingreep behoorlijk vroeg, maar aan de andere kant kon ik deze ingreep wel begrijpen.
Dat er nog maar veel mogen volgen dan :D

Ik heb zo'n noodingreep soms meerdere malen per dag. Vaak achter elkaar als ik achteruit tracht in te parkeren.
De eerste keer schrok ik me rot, dacht dat ik ergens tegen aan was gereden, maar nee dus.

Daarna was juist erg erg leuk om datzelfde te doen met colega's die meereden, maar dan wel natuurlijk net wat harder rijden, komt de rem ingreep dubbel zo hard aan :maakmegek:

En ondertussen is het af en toe irritant: moet het systeem uitzetten als ik op bepaalde plekken wil inparkeren:banghead:

Bovenaan Onderaan