Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

RefleCs

Forumguru
Geen idee eigenlijk. Je kan ze sowieso via SuperSkoda.com bestellen. Misschien kan je er een gezamelijke inkoop van maken zodat de verzendkosten te delen zijn.
 

Tuulster

Forumguru
Ik heb ze gewoon via de dealer :D, weinig verschil in prijs bij Superskoda als je verzendkosten erbij telt.....:pardon:
 

esther

Forumguru
Ik heb advies van de experts nodig!!! Ik heb problemen met de memory functie van mijn stoel. Ik had begrepen dat als je de sleutel programeert op stand 1, de stoel elke keer als je de auto opent met die sleutel terug gaat naar stand 1. Helaas gebeurd dit niet en is mijn auto al 3 keer aan de computer gehangen. De laatste keer is mij gezegd dat de sleutel de laatste stand van de stoel elke keer opslaat. Dus als mijn man in m'n auto heeft gereden en dan de auto sluit, slaat de sleutel die positie op ipv stand 1. Mij lijkt het een raar verhaal.....dan kan je net zo goed geen memory functie hebben!!!! Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven??
 

Tassin

Forumguru
Ik gebruik het zo:

Mijn stand staat op geheugenplaats 1.
Mijn vrouw haar stand staat op plaats 2.
Ik gebruik de hoofdsleutel (die met de bling-bling).
Vrouwlief gebruikt de reservesleutel (de plastieken).

De auto detecteert de gebruikte sleutel en herstelt de stoel naar de laatst gebruikte stand met die sleutel. Maar niet noodzakelijk naar de geheugenpositie 1 of 2 (of 3). Die 3 posities dienen enkel om ze op te slaan mocht je zetel ooit versteld geraken (onderhoud in de garage, opa wou ook eens aan het stuur zitten, zoontje wou ook eens aan een hendeltje trekken, ...).

De kwestie is dus dat jullie elk een eigen sleutel dienen te gebruiken. Anders moet je telkens op 1 of 2 drukken tot je stoel weer goed staat.

Snappie? Ik weet het, dit soort logica is doorgaans niet bestemd voor vrouwenhersenen, maar ik vond het de moeite waard om een poging te wagen ... ;)
 

esther

Forumguru
@Tassin ......de dealer heeft dus gelijk:arghh:. Jammer, want m'n man rijdt niet vaak in mijn auto....dus we gebruiken alleen de bling-bling sleutel!!!!! Maar bedankt voor de zeer duidelijke uitleg.....zelfs voor een vrouw :cheer::cheer::cheer:

P.S. Ik ben de techneut thuis en moet manlief met de technische dingen altijd helpen :D
 
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar meer info over de motoren van skoda superb III: vermogensgrafiek (ongetuned), koppelcurve, versnellingsbakverhoudingen, achterbrugverhouding, topsnelheid in elke versnelling, hernemingen 80-120km/u bv, etc...

Iemand die meer info heeft?
Thanx!
 

superbia

Forumguru
Zie net nog een artikel(tje) op topgear over de dikste motorisering. Mooi spul :jaja: Ik ben al blij met mijn 150pk, met zoveel pk zit je volgens zelfs in de zwaarste depressie nog te smilen!
 

Brightstar1981

Forumguru
Deze ochtend rustig naar het werk gereden...
Mijne boordcomputer staat bij mij altijd op snelheid ( digitaal dus )
Ik was mijn brandstofpeil uit het oog verloren:bloos: typisch gay's zeker:maakmegek::bloemen:
Ik moest nog zo'n 15 km rijden tot ik aan mijn bestemming was, terwijl mijn actieradius al geruime tijd op nul stond.
Ik dacht " o my god nu ga ik ieder geval stilvallen"
via gps dichtbijzijnde tankstation opgezocht.( Total)
Daar tankte ik voor 5€--> aangezien ik een tankkaart heb van Esso.
Tot mijn grote verbazing bleef mijn boordcomputer " actieradius 0 km " aangeven.
Toch geraakte ik weer tot mijn Esso station zo'n 10 km verder ?
Zit er dan ietswat speling op de boordcumputer en de inhoud van mijn tank ?
Moet toegeven dat ik echt stress had bij deze situatie :-s
 
Bovenaan Onderaan