Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

andrehj

Forumguru
Volgens mij is dat gewoon de foto (van de Vision-C) die al in diverse bladen heeft gestaan. De echte S3 heb ik nog nergens gezien (en dat zal ook nog wel een half jaartje zo blijven denk ik).
Bovendien wordt de combi altijd mooier.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RogerS

Forumguru
Mijn streven is om nog 102.000 km met mijn huidige Superb te rijden zodat ik netjes de 200.000 km vol maak. Dus voorlopig komt een S3 niet in aanmerking.
 

VWim

Forumguru
Zoals foto 2 in de link, lijkt me een mooie auto. Zeker in de sedan (of hatchback, wat wordt het eigenlijk?) een erg mooie auto. In vergelijk met de S2 hatchback zeker een verbetering.
 

Canon-Eye

Forumguru
Op zich is-tie me veel te groot - dat heb ik allemaal niet nodig.
Maar de foto's nr 1, 2 en 4 bekeken hebbende, vind ik het qua lijn toch een flinke stap vooruit t.o.v. het huidige model. :jaja:
 

Bakkertje

Forumguru
@andrejh Ik snuffel regelmatig naar beeldmateriaal van de S3, maar de foto's op de Stern site ben ik nog nooit tegen gekomen, de station staat er ook tussen en vind ik inderdaad mooier dan de hatchback ;)
Naar verluid vervalt overigens de twindoor technologie en wordt het gewoon een hatchback.
upload_2014-5-16_6-11-3.png

Een van de alternatieven op mijn shortlist voor de vervanging van m'n S2 staat er ook tussen, de nieuwe Passat. Die kan er wat mij betreft ook wel mee door, maar zal waarschijnlijk een A4 prijskaart krijgen als je hem qua uitrusting op het niveau van de Superb wil krijgen..
upload_2014-5-16_6-11-48.png

De S3 combi vind ik persoonlijk in ieder geval mooier dan de hatchback
 

Connexie

Forumguru
Krijg eigenlijk het gevoel dat het een Octavia facelift lijkt te zijn. Verkoopargument wordt dan natuurlijk het familiegezicht, maar in de Skoda showroom kun je dat ook zien als neigende eenheidswordt. De S3 zal unieke eigenschappen moeten hebben om zich te onderscheiden van de O3, anders blijft er weinig reden over om alsnog de S3 de voorkeur te geven. 5 cm ruimte in de breedte en wellicht weer 10 cm meer beenruimte achterin zijn niet voldoende om de te verwachten meerprijs t.o.v. een O3 te rechtvaardigen (IMHO).
Als dan de aanschafprijs / leasetarieven ook flink gaan stijgen, wordt het voor een Nederlander een afweging die de S3 alleen gaat winnen als je persé de langste auto van de straat wilt rijden.
Aan de andere kant: een O3 full options is ook zeker acceptabel als volgende leaseauto voor mijn persoontje.
 

Bakkertje

Forumguru
@Connexie je slaat mijn spijker precies op zijn kop! Niet zozeer qua uiterlijk, ik vind het echt een andere auto dan de Octavia als je het mij vraagt. Extra breedte zou voor mij wel fijn zijn met onze 3 koters op een rij (er komt van de bijrijders stoel wel eens de vraag of een Zafira achtige niks voor ons zou zijn :banghead::fool:) meer beenruimte hoeft echt niet meer, onze jongste van 4 kan met z'n beentjes de stoel van z'n moeder nu al niet halen..

Het lastige voor de Superb is dat de Octavia al zo ontzettend compleet is, dat je het niveau van de Superb overstijgt. Dus ik ben erg benieuwd hoe Pon deze gaat prijzen en in de markt gaat zetten.
Helemaal overtuigen kon de Octavia me trouwens niet in Ambition business uitvoering met 1.6 TDI. Ik denk dat ik de keuzemogelijkheden voor het eind van het jaar al aardig in kan vullen. Het wordt dan of een O3 Elegance business met 1.6 TDI en DSG, een Superb 1.6 handgeschakeld in Ambition business, of een trendline passat.
 

CDK

Forumguru
Ik heb nu totaal 9 dagen in O3's gereden, 1 RS Combi en 2 1.2 TSI's Combi en Hatchback maar mij heeft de O3 nog niet kunnen overtuigen helaas.... Misschien de L&K of Scout variant, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Misschien dat de prijs van de S3C me tegen gaat houden maar anders is het de grote kanshebber zoals het er nu uitziet, liefst naast de huidige S2 uiteraard ;)
 

Bakkertje

Forumguru
@Corné de Kluijver in jouw geval is het referentie materiaal ook wel erg bruut..
Persoonlijk vind ik mijn S2 toch echt een "klasse" beter rijden dan de O3, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk. Niet dat er echt iets mis is met de O3, maar helemaal naar wens is het ook niet en als je er 1000 km per week in mag sturen dan stel je hogere eisen aan de auto, ik wel in ieder geval.
 

Connexie

Forumguru
Hopelijk is de markt wat opgeschud en volgen er binnenkort nieuwe motoren in de VAG groep, waar ook Skoda gebruik van mag maken. Als leaserijder zijn bijtelling en uitvoering belangrijk. Bijtelling wordt in de S2C nu automatisch een 1.6 TDI, terwijl je toch wel wat meer zou wensen. Concurrenten lever dit al wel.
Als ik nu een nieuwe auto nodig zou hebben en de markt staat er bij als vandaag, zou het een O3 2.0 TDI worden. Was eerder dit jaar een optie, maar de aanbieding op de S2C was niet te versmaden. Direkt rijden en > 50 Euro / maand goedkoper dan een O3C, waarbij je natuurlijk consessies doet qua uitstraling / uitvoering.
In deze dure tijden is het schipperen met wensen versus Euro's. Zelf ga ik liever met vrouw en kinderen leuke dingen doen, dan dat ik maandelijks extra kosten maak voor een leaseauto. Zo vaak heb je de extra ruimte niet nodig, terwijl dagelijks comfort (zowel motor als interieur) voor een veelrijder wel maatgevend zal zijn.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik mag aannemen dat dezelfde 2.0 TDI die nu in de O3 goed is voor een laag verbruik ook in de S3 terecht komt en daarmee in de 20% bijtellings categorie gaat vallen. Overigens kampt de Passat met hetzelfde euvel, dus die twee zijn wat dat betreft echt aan vervanging toe..

Lastig hoor al die keuzes, einddatum van m'n huidige Superb staat op midden december 2014.. Ben benieuwd wat het dan wordt. Ben erg tevreden over m'n huidige Superb, ook in combinatie met de 1.6 TDI. Een half jaartje bijtekenen zou ik niet eens erg vinden..
 

VEEJAY

Forumguru
Het blijft moeilijk functionaliteit met design te combineren. Het enige wat een auto tot verkoopsucces maakt in dit land is de bijtelling. Das het enige wat telt. Ik vind dat een Superb een stapje hoger is dan een O3. Ik heb in beide gezeten (niet gereden) maar was wel mijn eerste indruk.
 
Bovenaan Onderaan