Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Schep

Forumguru
Die HUD dat is dan wel weer gaaf.
Wat ik niet snap, is dat stomme raampje.
Ik heb een Buick uit 2003 en een Cadillac uit 2006 gehad met een HUD en had niet zo'n stom raampje nodig. Ook BMW en Audi kunnen het zonder vizier, waarom moet Skoda nou weer zo'n opklapraampje hebben?

Overigens mis ik het HUD niet echt. Zou dat Active Info Display liever hebben.
 

MrEdge_

Forumguru
Kan iemand me uitleggen wat er per sleutel precies onthouden wordt en hoe dat dan werkt? Ik vind het instructieboekje daarin wat onduidelijk. Op de ene pagina staat dat je de stoelpositie moet opslaan op de stoel en dan een trucje met de sleutel, op een andere pagina lees ik dat de auto automatisch alles per (afsluitende) sleutel onthoudt.
 

Schep

Forumguru
Als je dat in je systeem instelt wel.
CAR -> Vehicle Settings -> Seats

Dat met die sleutel kan ook (om het eenmalig in te stellen), maar dat is een omslachtige methode voor als je je navigatiescherm kapot hebt gemaakt ;)
Als het eenmaal aan staat is (keyless) unlocken voldoende om de stoel in beweging te krijgen.

Kleine disclaimer; het werkt alleen vrij slecht als je, zoals ik vanwege mijn lengte, het zitvlak maximaal naar beneden en naar achteren wil hebben. Om de een of andere reden vinden VAG producten het eng om op geheugenstand helemaal naar achteren en naar beneden te gaan. Probleem had ik bij mijn Audi A4, Golf en nu ook de Sup.
 

Tassin

Forumguru
Het is niet omdat Opel dan toch is afgestapt van wijzerplaten zo groot dat je achterligger ze ook kan lezen, dat je Opel meteen als een alternatief kan bestempelen. No brainer. Geen Opel voor mij. Of het zou een GT '68 moeten zijn.
 
Ik vind de Opel ook erg mooi, maar het rijdt echt voor geen meter. Ik reed hiervoor de Octavia en heb nu een Astra als voorloopauto, maar man, wat ben ik blij als ik volgende maand een nieuwe VAG vriend mag bestellen!!
 
Vraagje ivm service/oliewissel. Net eerste beurt gehad na 2jaar / 30.000km.
Op boekje / in boordcomputer staat nu volgend advies:
-Oliewissel 30.000km /2j
-Service 30.000km / 1JAAR

Klopt het dus dat de service jaarlijks is na het eerste onderhoud?
 

Tinto

Forumguru
Vraagje ivm service/oliewissel. Net eerste beurt gehad na 2jaar / 30.000km.
Op boekje / in boordcomputer staat nu volgend advies:
-Oliewissel 30.000km /2j
-Service 30.000km / 1JAAR

Klopt het dus dat de service jaarlijks is na het eerste onderhoud?

De eerste oliewissel is na 2 jaar of 30.000 km. Daarna inderdaad elk jaar of 30.000 km. Maar ik zou me aan de 30.000 km houden.
 
Nieuwe vraag:

Kan ik een headset aansluiten op de Colombus van de SIII om muziek te beluisteren?
3.5mm jacket centraal beneden is enkel AUX audio IN... Ik rij 950km naar Italië met een (hopelijk) slapende baby en wil autoradio luisteren met oortjes...
Iemand ideeën?
 
Nog twee vraagjes:

-Ik merk op dat bij een manuele SIII, je het gaspedaal ook doorheen een kickdown kunt duwen. Op het einde van de pedaalslag kan je nog over het kickdownpunt doorduwen. Heeft dit enig effect bij een manuele transmissie? Bv uitschakelen airco ofzo?

-Hoe zet ik de gesproken navigatiemeldingen af bij Colombus GPS? Met enkel aan de volumeknop te draaien tijdens een melding lukt dit niet.

Thx!
 
Nog twee vraagjes:

-Ik merk op dat bij een manuele SIII, je het gaspedaal ook doorheen een kickdown kunt duwen. Op het einde van de pedaalslag kan je nog over het kickdownpunt doorduwen. Heeft dit enig effect bij een manuele transmissie? Bv uitschakelen airco ofzo?

Thx!

Deze "kickdown" bij manuele transmissie is bedoeld voor als je de snelheidsbegrenzer hebt ingeschakeld. Dan kan je een kickdown doen en toch nog versnellen ondanks dat je een maximum snelheid hebt ingesteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Middag

Forumguru
Nieuwe vraag:

Kan ik een headset aansluiten op de Colombus van de SIII om muziek te beluisteren?
3.5mm jacket centraal beneden is enkel AUX audio IN... Ik rij 950km naar Italië met een (hopelijk) slapende baby en wil autoradio luisteren met oortjes...
Iemand ideeën?
Headset in auto is, naar mijn mening, erg gevaarlijk. Je hoort vrijwel niks meer van je omgeving (ook geen hulpdiensten). Die baby went maar aan geluid.. lijkt me beter. Inmiddels zijn die van mij 8 en 9 en heb altijd gewoon naar de radio geluisterd. Evt de fader naar voren zetten
 

Vanenkelen

Forumguru
Headset in auto is, naar mijn mening, erg gevaarlijk. Je hoort vrijwel niks meer van je omgeving (ook geen hulpdiensten). Die baby went maar aan geluid.. lijkt me beter. Inmiddels zijn die van mij 8 en 9 en heb altijd gewoon naar de radio geluisterd. Evt de fader naar voren zetten

En in sommige Europese landen (in ieder geval Frankrijk) ook verboden. Forse boetes staan er op als je gepakt wordt.

Fader naar voren werkte bij ons ook altijd prima!
 

gdisselkoen

Forumguru
Nieuwe vraag:

Kan ik een headset aansluiten op de Colombus van de SIII om muziek te beluisteren?
3.5mm jacket centraal beneden is enkel AUX audio IN... Ik rij 950km naar Italië met een (hopelijk) slapende baby en wil autoradio luisteren met oortjes...
Iemand ideeën?

Ik zie het steeds vaker, mensen die met een koptelefoon achter het stuur in de auto zitten. Levensgevaarlijk. Je sluit je af van de buitenwereld en je kun je niet goed concentreren op het verkeer. Ook geluiden van buitenaf hoor je niet.

Mijn advies is: Geeft de muziek in de auto hinder of overlast voor de passagiers, zet het dan uit.
 
Bovenaan Onderaan