Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Level42

Forumguru
Deze ochtend rustig naar het werk gereden...
Mijne boordcomputer staat bij mij altijd op snelheid ( digitaal dus )
Ik was mijn brandstofpeil uit het oog verloren:bloos: typisch gay's zeker:maakmegek::bloemen:
Ik moest nog zo'n 15 km rijden tot ik aan mijn bestemming was, terwijl mijn actieradius al geruime tijd op nul stond.
Ik dacht " o my god nu ga ik ieder geval stilvallen"
via gps dichtbijzijnde tankstation opgezocht.( Total)
Daar tankte ik voor 5€--> aangezien ik een tankkaart heb van Esso.
Tot mijn grote verbazing bleef mijn boordcomputer " actieradius 0 km " aangeven.
Toch geraakte ik weer tot mijn Esso station zo'n 10 km verder ?
Zit er dan ietswat speling op de boordcumputer en de inhoud van mijn tank ?
Moet toegeven dat ik echt stress had bij deze situatie :-s
Een tankpas voor 1 merk.......my god, bestaat dat nog ?? Je km dagteller stand is vaak een betere indicatie of je moet tanken....
 

CDK

Forumguru
Een tankpas voor 1 merk.......my god, bestaat dat nog ??
Jazeker bestaat dat nog, ik heb er ook 1 van Esso en 1 van BP, zo'n multitankkaart of mkbpas of noem alle soorten maar op zijn wellicht handig voor de bestuurders, maar voor degene die de rekening betaald niet erg voordelig. Met een tankkaart van 1 merk krijg je afhankelijk van het volume wat je op jaarbasis tankt al snel 8 tot maximaal 15 cent korting per liter op de landelijke adviesprijs. Het maakt niet uit waar je tankt en wat de prijs aan de pomp is.
 

Brightstar1981

Forumguru
Naar mijn mening wél gemakkelijk tanken bij 1 merk.
Volledige firma tankt allemaal bij Esso.
1 overzichtelijke lijst wie wat en waar tankte.
Belgische bedrijven hebben zo al met een hele papierwinkel te maken.
 

Level42

Forumguru
Gemakkelijk ? Je moet telkens zoeken naar een pomp van dat ene merk, ik heb het helemaal in het begin van mijn loopbaan mee mogen maken en was blij dat dat er snel af was.

Wellicht iets duurder voor de baas, maar gemak en geen extra km's hoeven maken incl. de bijbehorende extra tijd is ook iets waard. Ik kan me voorstellen dat het een goede optie is voor mensen die vrijwel altijd dezelfde werkplek of routes hebben maar ik zit overal en nergens en dan is het echt handiger om overal terecht te kunnen.

Maar we raken off-topic, sorry :)
 

VolvoFox

Senior Member
Gemakkelijk ? Je moet telkens zoeken naar een pomp van dat ene merk, ik heb het helemaal in het begin van mijn loopbaan mee mogen maken en was blij dat dat er snel af was.

Wellicht iets duurder voor de baas, maar gemak en geen extra km's hoeven maken incl. de bijbehorende extra tijd is ook iets waard. Ik kan me voorstellen dat het een goede optie is voor mensen die vrijwel altijd dezelfde werkplek of routes hebben maar ik zit overal en nergens en dan is het echt handiger om overal terecht te kunnen.

Maar we raken off-topic, sorry :)
En er een positieve prikkel aan koppelen als je de goedkopere tankstations gebruikt.
 

Tuulster

Forumguru
Kwam deze foto's tegen op duits forum.
Chroom strips in de bumpers verwerkt!?!? Nog niet eerder ergens gezien.......

full-2.jpeg

full-3.jpeg
 
Bovenaan Onderaan