Nieuwe "ouwe" VAG aanwinst!

Topic in 'Mijn auto' gestart door s-line, 11-11-2017.

1. s-line

s-line Forumguru

Nog 1 nachtje slapen... dan mag ik,na 22 jaar, een eigen auto van een nieuwe laklaag voorzien. Altijd weer ff spannend :nailbiting:

2. Cordoba

Cordoba Forumguru

@s-line Op de achtergrond is dat een Mercedes 250 cabrio uit pakweg '67? Toch niet bezig met een klusje voor @ertromp ?

ertromp vindt dit leuk.
  3. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Komt vast goed!

4. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Goed gezien Gert
    Absoluut mooi de Golf maar de Benz

Cordoba vindt dit leuk.
  5. s-line

s-line Forumguru

Klopt @Cordoba, is een complete restauratie project. Was in zeer slechte staat en totaal gestript en kale carrosserie geheel gestaald en wij zijn er nu al een jaar mee bezig. Hopelijk volgende maand spuiten

Pendragon, ertromp en Cordoba vinden dit leuk.
  6. s-line

s-line Forumguru

Yeah, weer een stadium verder...:tegek:

Bijgevoegde bestanden:

JurgenM, turboturbo, HarrieSkoda en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Ziet er al prachtig uit. Mooie kleur ook!

8. s-line

s-line Forumguru

9. Cordoba

Cordoba Forumguru

Als ik zie hoe de kleur op verschillende plekken op de foto heel anders lijkt te zijn (door lichtval/reflectie), is dit volgens mij een kleur die erg lastig goed vast te leggen is op beeld. Nu nog blanke lak erover?

10. s-line

s-line Forumguru

Op de middelste foto zit alleen de kleur (basislak) op de auto dit moet een minuut of 10 drogen met luchtventurie’s
    en ca.40gr. En op de laatste foto zitten er 2 lagen blanke lak over. Alles van het merk Glasurit.
    Door het parel effect wat in de kleur zit en alle tl verlichting is het inderdaad lastig om goed de kleur op de foto te zetten.

Cordoba en Pendragon vinden dit leuk.
  11. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Echt een super mooie kleur:thumbsup:

12. EdK

EdK Forumguru

Gebruiken jullie dan geen speciale daglicht lampen ?
    In theorie zou dan je lak er hetzelfde uit moeten zien als dat hij buiten in zonlicht staat !

13. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Het zonlicht komt maar van één kant, binnen komt de verlichting (welke kleur dan ook) uit allerlei richtingen.
    Is toch anders... :pardon:

s-line vindt dit leuk.
  14. s-line

s-line Forumguru

In de spuitcabine hebben we gewone led tl verlichting die daglichtlampen in de cabine vinden wij waardeloos. In de werkplaats wel daglicht led. Maar toch is het niet het zelfde als buitenlicht. Ik persoonlijk vind het echt van die showroom verlichting alles glittert om het maar zo mooi mogelijk effect te geven, heel om natuurlijk.

15. EdK

EdK Forumguru

Ja daglicht blijft ter aller tijden beste licht om mee te werken.

Maar met kunstlicht is het wel steeds beter te benaderen , maar kan in jullie tak van sport nou net weer niet goed genoeg zijn.
    Maar succes verder met je uitdaging, en we zien de foto's met daglicht graag tegemoet @s-line

s-line vindt dit leuk.
  16. s-line

s-line Forumguru

En weer bijna klaar!!:tegek:
    Als het goed is morgen de laatste dingetjes binnen

Bijgevoegde bestanden:

Pendragon, JurgenM, Peter-036 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Cordoba

Cordoba Forumguru

Wow, die kleur is echt heel fraai. Wat zijn ongeveer de aangebrachte lakdiktes? (primer, kleurlak en blanke lak)

18. s-line

s-line Forumguru

Hij staat 2x in de grondverf maar daar schuur je weer een deel vanaf, dan 2,5 laag kleur en dan 2 volle lagen blanke lak.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  19. Cordoba

Cordoba Forumguru

Ik begrijp de procedure, maar vraag me af of je ook een idee hebt met welke lakdiktes dit in microns overeenkomt. (als detailer ben je altijd aan het kijken naar lakdiktes om te bepalen hoeveel ruimte je nog hebt om te polijsten)

20. Tuulster

Tuulster Forumguru

LEKKERRRRRRRRRR :thumbsup:

s-line vindt dit leuk.

Deel deze pagina