Nieuwe "ouwe" VAG aanwinst!

Cordoba

Forumguru
@s-line Op de achtergrond is dat een Mercedes 250 cabrio uit pakweg '67? Toch niet bezig met een klusje voor @ertromp ?
a1ee8aaa-1cd3-48f8-b9be-f04384d5c5d6-jpeg.71277
 

Cordoba

Forumguru
Als ik zie hoe de kleur op verschillende plekken op de foto heel anders lijkt te zijn (door lichtval/reflectie), is dit volgens mij een kleur die erg lastig goed vast te leggen is op beeld. Nu nog blanke lak erover?
 

s-line

Forumguru
Op de middelste foto zit alleen de kleur (basislak) op de auto dit moet een minuut of 10 drogen met luchtventurie’s
en ca.40gr. En op de laatste foto zitten er 2 lagen blanke lak over. Alles van het merk Glasurit.
Door het parel effect wat in de kleur zit en alle tl verlichting is het inderdaad lastig om goed de kleur op de foto te zetten.
 

EdK

Forumguru
en alle tl verlichting is het inderdaad lastig om goed de kleur op de foto te zetten
Gebruiken jullie dan geen speciale daglicht lampen ?
In theorie zou dan je lak er hetzelfde uit moeten zien als dat hij buiten in zonlicht staat !
 

Canon-Eye

Forumguru
Het zonlicht komt maar van één kant, binnen komt de verlichting (welke kleur dan ook) uit allerlei richtingen.
Is toch anders... :pardon:
 

s-line

Forumguru
Gebruiken jullie dan geen speciale daglicht lampen ?
In theorie zou dan je lak er hetzelfde uit moeten zien als dat hij buiten in zonlicht staat !
In de spuitcabine hebben we gewone led tl verlichting die daglichtlampen in de cabine vinden wij waardeloos. In de werkplaats wel daglicht led. Maar toch is het niet het zelfde als buitenlicht. Ik persoonlijk vind het echt van die showroom verlichting alles glittert om het maar zo mooi mogelijk effect te geven, heel om natuurlijk.
 

EdK

Forumguru
Ja daglicht blijft ter aller tijden beste licht om mee te werken.

Maar met kunstlicht is het wel steeds beter te benaderen , maar kan in jullie tak van sport nou net weer niet goed genoeg zijn.
Maar succes verder met je uitdaging, en we zien de foto's met daglicht graag tegemoet @s-line
 

Cordoba

Forumguru
Wow, die kleur is echt heel fraai. Wat zijn ongeveer de aangebrachte lakdiktes? (primer, kleurlak en blanke lak)
 

s-line

Forumguru
Hij staat 2x in de grondverf maar daar schuur je weer een deel vanaf, dan 2,5 laag kleur en dan 2 volle lagen blanke lak.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Ik begrijp de procedure, maar vraag me af of je ook een idee hebt met welke lakdiktes dit in microns overeenkomt. (als detailer ben je altijd aan het kijken naar lakdiktes om te bepalen hoeveel ruimte je nog hebt om te polijsten)
 
Bovenaan Onderaan