Nieuwe ŠKODA Fabia vanaf € 12.990,-

Dennis78

Forumguru
Toevallig vandaag bij de dealer geweest ivm. 1e beurt. Even met 1 van de medewerkers staan praten. Ik stond heel even bij de nieuwe fab combi te kijken. En? vroeg hij. Oke, tis geen monte carlo. (hij had mij zien uitstappen.) Ik zei dan ook dat ik wel wachtte totdat die op de markt komt.

Hij vertelde me dat er van de Rapid ook een monte carlo uitvoering aangekondigd was maar dat hij er verder niets over gehoord had. Hij was dan ook benieuwd wanneer de fab eventueel in deze uitvoering zou komen.

Dus ook bij de dealer tasten ze nog in het duister.
 

Canon-Eye

Forumguru
Of heb jij nu ook de Consumentenbond ontdekt? ;)

Deze review is al een half jaar of zo oud, te oordelen naar de opmerking over de combi die "in 2015 bij de dealer komt"...
 

machlo

Forumguru
Hahaha..............dan zijn alle consumentenbond gidsen wel erg achterhaald met hun nieuws.....het mei nummer vult hier nu
dus zijn gids mee.....lekker!!
 

Altos

Banned
Sowieso geen hoge pet op van de consumentenbond, maar dat terzijde, een uitgebreide Monte Carlo editie zou wel welkom zijn in mijn ogen, zwart hemeltje, leuke accenten aan de buitenkant...lijkt me wel wat ja...ook van de Rapid trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
het mei nummer vult hier nu dus zijn gids mee.....lekker!!
Klopt niet helemaal - de link hierboven verwijst kennelijk naar een eerdere publicatie op de site.
Ik heb net even het meinummer-2015 doorgebladerd en vind daar onderstaand artikeltje - en daar is volgens mij niks mis mee.
20150428_Consgids.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

machlo

Forumguru
80 mag.......of het echt opschiet.........
Is waarschijnlijk ook op zondags getest........minder kans op files......
 

hkwvi

Nieuw lid
Dit verbruik is geen enkel probleem, reden we ook al met de Fabia 2.
Onze Fab 3 heeft net 1800 km gelopen / gereden en verbruikt met normaal gebruik 1 op 19,5 gemiddeld, veel cruisecontrol en normale snelheden 80 tot 130 op autobaan.
Is een 90 pk versie, 105 Pk in verhouding veel te duur.
 

hkwvi

Nieuw lid
Zelf gas geven of cruisen geeft in de display een verschil van 0,6 ltr/100km, ook valt het mij op dat deze cruisecontrol smooth is bij het acceleren, het duurt iets langer maar is dan weer zuiniger.
Ik wil met de benzineversie toch nog boven de 1 op 20 komen, uiteraard met normaal gebruik :cheers:
Met de Fabia 2 al eens 1 op 24,3 gehaald maar dit was op een landweg tussen vrachtwagens rijden met snelheden tussen 60 en 80 km/u. In negatieve zin 1 op 15,4 met 175 km/u op de duitse autobahn.
 

Racebluetje

Senior Member
De auto word ook nog iets zuiniger na 15.000 km en net wat @hkwvi zegt veel op cruise controle rijden, tis soms ook een beetje een sport om zo zuinig mogelijk te rijden lol maar je moet het verkeer achter jou natuurlijk niet ophouden b.v 40 gaan rijden waar je 50 mag of 60 gaan rijden waar je 80 mag .
Trouwens we hebben 1 Seat Mii ingeruild voor de Fabia ,maar toen we allebei de Mii's nog hadden reed mijn partner altijd zuiniger Doordat hij langere afstanden reed soms 1:26 maar natuurlijk een andere motor als de 1.2 Tsi
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan