Nieuwe ŠKODA Fabia vanaf € 12.990,-

EdK

Forumguru
wel dan niet vergelijken met de Ibiza maar eens voor de gein met de VW polo ......
 

Berry

Senior Member
Gewicht valt tegen ,
oude Fabia 1075 kg (tiptronic)
nieuw 1054 kg (DSG)
wegenbelasting vanaf 1051 kg dus het zelfde
En... nu 120 euro betalen voor candy white
 
Laatst bewerkt:

Hetzer

Forumguru
Qua prijstelling doet mij dit denken aan de bijvoorbeeld de Fiat 500, kleinere auto, met een grappig design, vol met moderne gadgets tegen een hogere instap prijs.... dan een Punto, in geval van de F3, zie je hetzelfde met de Rapid



(Met uitzondering natuurlijk voor de basis F3 met nihil aan opties en 44kw motor, welke wel lekker geprijsd is)
 

milanseegers

Forumguru
Met de rapid en fabia heeft skoda mijn inziens een verwarrend aanbod van 2 bijna dezelfde auto's.
De prijs viel mij ook tegen tov wat de fabia bied. Mijn fabia uit 2003 kan nog even door als ik dit zo zie.
 

peterrapid

Forumguru
Denk dat de Rapid gepositioneerd is als Sedan model wat in veel Oosterse landen heel gevraagd is, denk dat hij wat minder voorzien was voor de Europese markt maar in SB uitvoering wel heel mooi is, maar dat is mijn gekleurde mening samen met de Red dot design award :deuk:
 

ertromp

Forumguru
De techniek (elektronica) van de Rapid is niet zo modern als de Faab 3 straks die MQB techniek zal hebben
 
E

Ex-lid 2926

Met deze prijzen is het geen wonder dat veel particuliere kopers geen nieuwe auto (meer) kopen en uitkijken naar een goede gebruikte. De auto's kunnen wel steeds ruimer en completer worden, maar ze worden ook duurder. En in veel sectoren groeien de inkomens niet mee.Ik ga niet beweren dat de nieuwe Fabia het geld niet waard is, maar zelfs een Fabia, toch altijd een scherp geprijsde B segmenter, wordt zo langzamerhand een dure auto. Bij veel concurrenten is het trouwens niet anders. Een scherpe prijs doet wel verkopen. Kijk maar naar de Corsa. De opvolger staat al in Parijs en in Nederland in de maand september zo'n beetje de meest verkochte auto. Ook in andere europse landen deed de Corsa het dit jaar opvallend goed.
 

peterrapid

Forumguru
@Harrie D ja auto's worden duurder maar ik denk dat vooral jullie Nederlandse overheid toch wat extra opstrijkt met die prijzen hoor. Verschil tussen BE en NL is toch merkelijk groot. Maar inderdaad auto's worden heel duur en ieder nieuw model en jaar komt er enkele procenten extra bij.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie een vergelijkbare ontwikkeling als bij Seat zo'n 20 jaar terug: Seat werd steeds minder het minderwaardige broertje/zusje van VW, en werd in korte tijd behoorlijk populair en snoepte aardig wat klanten weg bij de andere VAG-merken. Nadat de naam/status van het merk flink gegroeid was, gingen de prijzen flink omhoog en werd het gat met de rest van de VAG-familie steeds kleiner, waardoor het financieel niet altijd gunstig was om voor het goedkopere merk te kiezen. Bij Skoda zie ik nu eigenlijk precies dezelfde ontwikkeling: sinds pakweg 2000 is de kwaliteit en de stand van de techniek steeds meer op VAG-niveau gekomen, en sinds een paar jaar is het Oostblok imago wel verdwenen bij het grote publiek. Je ziet dat nu terugkomen in de prijzen: nieuwe Skoda modellen zijn niet vanzelfsprekend gunstiger geprijsd dan de gelijkwaardige modellen/uitvoeringen bij de andere VAG-merken (uitgaand van zelfde grootte, zelfde motoren, zelfde techniek, zelfde opties).
 

AvB

Senior Member
De Fabia Hatchback First Edition Style 1.2 TSI 110 PK DSG-7 (Race Blue) + Sportpakket + Tech pakket.
 

Bijlagen

  • Fabia (1).jpg
    Fabia (1).jpg
    131,2 KB · Weergaven: 33
  • Fabia (2).jpg
    Fabia (2).jpg
    115,4 KB · Weergaven: 31
  • Fabia interieur Sport (1).jpg
    Fabia interieur Sport (1).jpg
    243,1 KB · Weergaven: 37
  • Fabia interieur Sport (2).jpg
    Fabia interieur Sport (2).jpg
    254,9 KB · Weergaven: 33
  • Fabia interieur Sport (3).jpg
    Fabia interieur Sport (3).jpg
    236,5 KB · Weergaven: 35
Bovenaan Onderaan