Ik zie een vergelijkbare ontwikkeling als bij Seat zo'n 20 jaar terug: Seat werd steeds minder het minderwaardige broertje/zusje van VW, en werd in korte tijd behoorlijk populair en snoepte aardig wat klanten weg bij de andere VAG-merken. Nadat de naam/status van het merk flink gegroeid was, gingen de prijzen flink omhoog en werd het gat met de rest van de VAG-familie steeds kleiner, waardoor het financieel niet altijd gunstig was om voor het goedkopere merk te kiezen. Bij Skoda zie ik nu eigenlijk precies dezelfde ontwikkeling: sinds pakweg 2000 is de kwaliteit en de stand van de techniek steeds meer op VAG-niveau gekomen, en sinds een paar jaar is het Oostblok imago wel verdwenen bij het grote publiek. Je ziet dat nu terugkomen in de prijzen: nieuwe Skoda modellen zijn niet vanzelfsprekend gunstiger geprijsd dan de gelijkwaardige modellen/uitvoeringen bij de andere VAG-merken (uitgaand van zelfde grootte, zelfde motoren, zelfde techniek, zelfde opties).