Nieuwe ŠKODA Fabia vanaf € 12.990,-

Noord26

Forumguru
Prijzen vanaf:

- Hatchback: €12.990,- (1.0 44kW) Januari bij de dealer.
- Combi: + €900,- tov hatchback, vanaf 55kW > €14.590,- Februari bij de dealer.
 
Laatst bewerkt:

Hetzer

Forumguru
Nieuwe ŠKODA Fabia vanaf € 12.990,-

De%20nieuwe%20SKODA%20Fabia%20Combi.ashx


02 okt 2014
Met de nieuwe ŠKODA Fabia en Fabia Combi heeft ŠKODA op dit moment een dubbele wereldprimeur op de Autosalon van Parijs. Hoogste tijd om de prijzen en de introductiedatum van het nieuwe duo bekend te maken! De nieuwe Fabia Hatchback staat vanaf medio januari 2015 in de Nederlandse ŠKODA showrooms en is dan te koop vanaf € 12.990,- (1.0 Greentech 44 kW/60 pk). De Combi heeft een vanafprijs van € 14.590,- (1.0 Greentech 55 kW/75 pk) en verschijnt een maand later op Nederlandse bodem. Bij gelijke uitvoeringen en motorisering is de meerprijs van de Combi ten opzichte van de Hatchback altijd € 900,-.
De prijzen van de nieuwe ŠKODA Fabia zijn net zo scherp als het nieuwe design. Als de eerste ŠKODA met designelementen van de VisionC conceptauto laat hij zien dat de ŠKODA’s van de toekomst een expressiever en krachtiger design krijgen. Auto’s die automatisch de aandacht vangen zonder er bewust naar te kijken. De compleet nieuwe derde generatie van de Fabia is lager en breder dan voorheen, waardoor hij ‘dikker’ op zijn wielen staat. Het design valt op door de scherpe vouwen, heldere lijnvoering en kristalachtige kenmerken. Hierdoor is de contrastwerking sterker, met een onderscheidende afwisseling tussen vlakken waar het licht op valt en delen die schaduw vangen. Het resultaat is een auto met een eigen en zelfverzekerde uitstraling.
Maar ook met zijn ruimte en technologie schudt de nieuwe Fabia de kaarten in het B-segment. Naast een riante binnenruimte voor alle inzittenden beschikt hij met 330 liter over de grootste bagageruimte in zijn klasse. Voor een hoog niveau van comfort en veiligheid is de auto uitgerust of leverbaar met innovatieve assistentiesystemen die bekend zijn uit duurdere segmenten. Hiermee blijft de ŠKODA Fabia trouw aan zijn fundamentele waarden. De auto is ruimer, praktischer en doordachter dan ooit.
Dankzij de nieuwe motoren (vier benzine en drie diesels), een verlaagd gewicht en een verbeterde aerodynamica, is de nieuwe ŠKODA Fabia tot 17 procent zuiniger. De meest efficiënte is de Fabia Greenline, die later in 2015 op de markt komt met de 55 kW (75 pk) 1.4 TDI, een nieuwe dieselmotor, die met vermogens van 66 kW (90 pk) en 77 kW (105 pk) vanaf introductie leverbaar is. De 66kW versie is ook te voorzien van de DSG-7 automaat, in combinatie met de uitrustingsniveaus Active, Ambition en Style.
Bij de benzinemotoren start het gamma met de 1.0 Greentech met 44 kW/60 pk, die in combinatie met de Active uitvoering alleen leverbaar is in de Hatchback. Een stapje hoger vinden we de 1.0 Greentech met 55 kW (75 pk). De 1.2 TSI Greentech is er met 66kW (90 pk) en 81 kW (110 pk), waarvan de sterkste een handgeschakelde 6-versnellingsbak heeft of de DSG-7 automaat.
Gunstige bijtelling
De zuinigste uitvoering wordt de in de loop van 2015 te introduceren ŠKODA Fabia Combi Greenline met een gemiddeld verbruik van slechts 3,1 l/100 km en een gemiddelde CO2-uitstoot van 82 g/km. Daarmee valt deze in 2015 in de 14%-bijtellingscategorie.
De overige benzine- en dieselmotoren hebben in 2015 een bijtelling van 20%, wat zeer interessant is wanneer de Fabia zakelijk wordt ingezet. Leaserijders vormen een belangrijke doelgroep voor de nieuwe ŠKODA Fabia, die met zijn ruimte, complete uitrusting en gunstige prijzen een ongeëvenaarde aanbieding is als eerste auto van de zaak. Maar ook voor zakelijke rijders die terug willen naar een compacte auto zonder in te leveren op comfort, ruimte en veiligheid. Daarnaast zal ook de jonge particulier en de 55+ koper zich hip en sportief voelen in de nieuwe ŠKODA Fabia en Fabia Combi.
De nieuwe Fabia verwent zijn berijder door de complete standaarduitrusting. Zo heeft de Active bijvoorbeeld al dagrijverlichting, elektrisch bedienbare ramen voor, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, Radio Blues met USB aansluiting en 4 luidsprekers en een bandenspanningscontrolesysteem. De Ambition verrijkt de Fabia met chromen interieuraccenten, mistlampen voor, cruise control, airconditioning, een middenarmsteun en Front Assisant, het pro-actieve remsysteem. In de Style krijgt de Fabia o.a. ŠKODA Surround, een 3D soundsystem met 6 luidsprekers, 15-inch lichtmetalen velgen, climate control en Sunset (donker getinte ramen achter).
Ontdek de nieuwe Fabia
Nieuwe%20SKODA%20Fabia%20Combi.ashx
 
Laatst bewerkt:

Falcon

Donateur
Een 1.4TDI met 105pk? Die kende ik nog niet :) Maar mij spreekt de 1.2TSI 110pk met DSG-7 het meeste aan. Ben benieuwd wat hier de prijzen van zijn.
 

laagvlieger

Forumguru
Zo zo, 13.000 euro voor de HB en 14.600 euro voor de Combi, als instapper ... Je krijgt er natuurlijk meer auto voor tegenwoordig, de Active is al mooi voorzien. Wel benieuwd naar wat meer prijzen.
 

tha a

Senior Member
apart dat front assist al maanden niet meer standaard geleverd wordt op de Octavia Elegance BL maar nu op de fabia standaard is vanaf ambition...?
 
Heeft er iemand al een idee wanneer de nederlandse prijs/optielijst komt?
Zoals al eerder genoemd zijn deze op skoda.de en skoda.co.uk namelijk wel al bekend.
 

Hetzer

Forumguru
Oeps bijna 16K voor een leuk aangeklede F3 HB met 1.0 75 pk Citigo motor is wel erg prijzig...

De duurste met tsi motor en 110 pk ( 27 minder dan wat ik nu heb) zit op de 21K. .
De Skoda Fabia word inderdaad volwassen , niet alleen qua uiterlijk, ook qua prijs :koffie:
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Dit gaat hem niet worden met deze prijzen. Bovendien mis ik dingen die ik wel zou willen aanvinken, maar geen eens leverbaar zijn. Vooral xenon (met AFS).

Ik wil niet lullig doen, maar het zusje Ibiza ST in de FR Dynamic uitvoering heeft standaard meer opties (incl Xenon) en 4 jaar garantie voor minder centen. "Reken op 18,5 a 19K rijklaar incl een metallic lak", aldus mijn dealer die zowel Seat als Skoda hanteert.

Dan moet je wel een groene bril ophebben als je toch deze Fabia Combi boven een Ibiza verkiest.
 

Noord26

Forumguru
@Hetzer: geen idee. Ik heb een aantal weken geleden geïnformeerd bij de lokale dealer wat er voor leuks te koop is en heb daar toen de uitrusting en prijzen van Ibiza FR Dynamic geoffreerd gekregen, omdat de verkoper nog niets kon vertellen over exacte prijzen van de F3. Maar gezien de prijzen die ik hier nu tegen kom is dat ook niet nodig..

We blijven voorlopig nog maar doortuffen met de SuperB. ;)
 

EdK

Forumguru
Ik vind het wel interessant die fist edition style.
Zoals ik hem zou willen kost ie wel 23500
tsja voor om en nabij die prijs had ik bijna 4 jaar terug me Yeti Ambition 1,4TSI
Dus wat dat betreft zijn het mindere bedragen en speelt in een keuze de Rapid SB wel degelijk mee in een afweging...
 

Altos

Banned
Elke keer die vergelijking met de Ibiza snap ik maar ik zou voor die extra centen gráág een fabia kiezen al was het maar door het verschrikkelijke interieur van de Ibiza en de buitenkant kan me ook totaal niet bekoren (persoonlijke mening natuurlijk)
Wel vind ik de prijzen aan de hoge kant voor de fabia3 dus ik zou ook eerst goed rondkijken voor ik de zuurverdiende centjes uit zou geven.
 
Bovenaan Onderaan