Even een paar antwoorden op de bovenstaande opmerkingen/vragen.
De 1.4 gebruikt misschien ietsjes meer, maar dat zou je eens op Spritmonitor kunnen nakijken.
Verbruik schommelt over de afgelegde 41000 km tussen de 1op15 en 1op17.
Geen verschil in verbruik voor en na de tuning door TVS.
zal dit de 140 pk versie zijn?
Idd. Standaard 140 pk.
Weet alleen niet of deze ook al cilinderuitschakeling heeft (niet dat dat veel uitmaakt)...
Geen cilinderuitschakeling bij dit exemplaar.
idd de 140pk maar begrijp dat deze ook getuned is dus zal wel meer uit geperst worden nu.
Als je constant aanspraak maakt op het vergrootte vermogen dan pers je er inderdaad meer uit en zoek je de grenzen op.
Het ging mij om meer souplesse en net ff wat meer vermogen onder afroep klaar te hebben liggen. De standaard 1.4 TSI is niet traag maar met de tuning is het geheel, wat mij betreft, een meer harmonisch geheel. Gewoon gas geven is gewoon wegrijden, iets meer gas geeft net ff wat meer en je voet volledig op de vloer is er vandoor stormen.
Hetzelfde voor de DSG. De bak schakelt niet meteen door naar de hoogste versnelling en schakelt terug zodra je uitrolt. Ook hier veel harmonischer dan met de standaard software.
Was aanvankelijk nogal sceptisch over deze vorm van tuning maar was (ben het nog steeds) volledig om nadat het was gedaan.