Nieuw en op zoek naar een Combi.....Octavia gevonden!

EdK

Forumguru
Weet wel dat er een actiemodel is geweest die zich net even boven de Ambition positioneerde en had je een mooi uitgevoerde Fabia 3
Het was niet de Joy uitvoering volgens mij
Zou zeker eerst zoeken in de business uitvoeringen heb je de beter uitgeruste uitvoeringen in algemeen.
 

Pindasaus

Forumguru
De Joy was een Ambition + een zwik kleine opties. Die was er vlak voordat de facelift kwam in 2017.
De Clever is een Ambition + o.a. climatronic en navi. Die kwam na de facelift.
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Voor de facelift had je ook nog de Drive uitvoering. Dit was ook een zeer complete Fabia. In combinatie met een tech pakket had je eigenlijk alles wat je zou wensen.
 

Herperduin

Forumguru
@EdK: Thanks! Zou toch liever de 1.0 TSI hebben. Is alleen beetje de vraag hoeveel kilometer is nog verstandig om te doen (snap dat dat ook afhankelijk is van de prijs maar als 140.000km al als erg veel gezien wordt, kijk ik liever naar een exemplaar met minder kilometers. Vind wel opvallend dat een Octavia met 140.000 nog als weinig kilometers beschouwd wordt en een Fabia naar mijn gevoel weer als veel. Zelfde motor maar wellicht zijn onderdelen van Octavia meer solide en minder snel versleten? Gewicht van Octavia wel iets hoger …
 

Tees

Donateur
Ik zou me niet zo'n zorgen maken om die km-stand hoor. De 1.0 TSI is (net als de 1.2 TSI) een zeer solide blok, je hoort niet vaak serieuze problemen. En in de Fabia zit volgens mij vrijwel hetzelfde qua onderdelen als de Octavia. Dat de Octavia een stukje zwaarder is, is logisch, die is ook een goede slag groter. En dan nog wat meer isolatiemateriaal e.d., soms wat meer luxe, dan kom je wel aan wat kilootjes extra.
 

Herperduin

Forumguru
Thanks @Tees . Dacht dat Octavia misschien eerder omdat ie zwaarder is ook andere lagers, schijfremmen etc zou kunnen hebben en ook gebouwd zou kunnen zijn voor meer kilometers.
 

Tees

Donateur
Nouja, een grotere auto is van zichzelf zwaarder en heeft dus wat grotere remmen vaak. Wiellagers weet ik niet, maar de Fabia en Octavia delen best veel onderdelen. Alles in de aandrijving t/m de versnellingsbak is gewoon identiek. Ik heb echt niet het idee dat Fabias minder kilometers aankunnen dan Octavias.
 

EdK

Forumguru
Thanks! Zou toch liever de 1.0 TSI hebben. Is alleen beetje de vraag hoeveel kilometer is nog verstandig om te doen
Ik was met mijn Fabia 3 een half jaar te laat anders had ik de 1,2TSI er nog ingehad, en had ik de keuze toen gehad dan had ik voor de 1.2 gekozen.
Als ik naar @Cordoba kijk met de 1,2TSI en zijn verbruik dan rijd hij met de 1,2TSI toch iets voordeliger dan ik met me 1,0TSI 3 pitter.
En beide wagens waren geupdate met de fabrieksupdate van VAG techniek.
Maar goed ik heb er een 67500Km mee gereden zonder enige problemen en geen reparaties nodig gehad buiten de service beurten.
Ja kijk maar eens op spritmonitor.de naar de kilometerstanden ! Dan krijg je een idee met hoeveel kilometers ze er rijden.
En in de Fab 3 was het zonder meer een fijn blok hoor de 3 pitter, en rij nu met de Fab 4 ook weer met dat 3 pits blok en de eerste 8K ook zonder problemen.
 

jesse_s93

Donateur
@Herperduin heb je de ruimte in de kofferbak nodig? Anders zou een alternatief naast de fabia combi nog de rapid kunnen zijn. Die is iets kleiner qua kofferbak maar heeft juist weer meer beenruimte op de achterbank.

Is dit nog een mogelijke optie voor de Fabia:


Verkoopprijs: € 9.999,-
Kilometerstand: 107.226 km
Bouwjaar: 01/2016

En dit wellicht als Rapid:


Verkoopprijs: € 11.700,-
Kilometerstand: 102.114 km
Bouwjaar: 12/2018
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Herperduin

Forumguru
@jesse_s93 je raakt een interessant punt met wat ik nodig heb. Ik rijd voornamelijk alleen in de auto en woon-werk-verkeer van ongeveer 300km per werkweek en wat privé kilometers naar sport van kinderen. Voor de rest gebruiken we de familie auto waar we (bijna) met z’n allen in kunnen. Ik heb dus eigenlijk niet veel ruimte nodig maar in ieder geval wel handig om 5 zitplaatsen te hebben en plaats op achterbank voor twee kinderstoeltjes met nog een plaats voor een kind ertussen in. Hoeft geen luxe te zijn maar in huidige golf 4 past dat nu wel. Grote kofferbak eigenlijk niet echt nodig maar kan handig zijn.
Het lastige aan keuze is dat ik verwacht dat we bij meer ruimte ook vaker de Škoda zouden pakken als we slechts met zijn vijven op pad gaan. Denk dat Fabia Combi voor ons genoeg zou zijn terwijl ik een Octavia wel mooier vind. Verschil in euro’s aanschaf kunnen we echter ook weer beter ergens anders aan besteden dus daarom toch keuzes maken. Dat laatste is, wellicht al opgevallen in dit topic, niet mijn beste eigenschap :eek:. Als je dan ook nog eens zeer risico avers bent dan kan zo’n zoektocht best eens lang duren. Liefste zou ik willen dat ik vanavond die Fabia van vaartland bestel en thuis af laat leveren:ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Herperduin

Forumguru
Zo…had besloten de auto bij Vaartland.nl online te kopen zonder garantie en thuis af te leveren want kon toch volgens hun site binnen 14 dagen terug.
5. Nu start de Proefreis. Je krijgt 14 dagen de tijd om de auto te ervaren in het dagelijkse gebruik. Met een maximum van 500km. Dat geeft de mogelijkheid om de auto goed te leren kennen. Mocht je tijdens de proefreis ontdekken dat deze auto niet bij je past, dan krijg je gewoon je geld terug, daar doet Vaartland.nl niet moeilijk over! (Bron: vaartland .nl)”
Dus voor zekerheid even bellen. Online kopen kan wel maar wil je de mogelijkheid om terug te brengen bij bedenken dan MOET je een extra garantiepakket erbij kopen van minimaal
€795,- en als je dan al terug wil sturen binnen 14 dagen dan krijg je het aankoopbedrag terug maar de €795,- niet. Oftewel…we zoeken verder. Je zal maar eens een keer een besluit nemen:LOL:
 

Herperduin

Forumguru
@Herzog Jan: Klopt. Baalde alleen van het feit dat ik eindelijk besluit genomen dacht te hebben en wil ook gewoon graag een Skoda. Zolang Golf blijft rijden heb ik de luxe om te wachten en moet mijn geduld het maar aan kunnen. Golf begint soms beetje te stotteren (denk een scheurtje ergens in een slang) en wil eigenlijk niet al teveel geld meer aan spenderen want stop dat liever in de Skoda. Misschien valt het mee en dalen de prijzen dadelijk beetje en kan ik weer verder dromen…
 

Tees

Donateur
@Herperduin wat ze zeggen is niet rechtsgeldig. Een auto via internet kopen valt onder de wet 'Koop op afstand' en daarvoor geldt de normale 14 dagen retourmogelijkheid, daar hoef je geen cent voor te betalen. Een maximum aan aantal kilometers is wel redelijk en toegestaan.
Weet niet of dat voor jou t verschil maakt, want in je recht staan en het krijgen zijn toch verschillende dingen.
 

Herperduin

Forumguru
@Tees Klopt en heb ik de verkoper ook gezegd maar had daar geen boodschap aan en geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om daar iets te kopen. Totaal geen vertrouwen in Vaartland. Ja het zijn dozen- eh autoschuivers maar moet voor mij wel op nette manier gaan. Toen ik tegen de verkoper zei dat ik dezelfde auto via Bynco dan kon kopen en wél gratis terug kon sturen zei hij “dan koop je hem toch daar en ook daar moet je transportkosten betalen”. Volgens gegevens op site Bynco klopt dat niet en ik vond de opmerking ook onfatsoenlijk. Totaal geen vertrouwen in Vaartland meer dus geen zaken tussen mij en Vaartland. Auto was wel scherp geprijsd maar denk nu zal ook wel zijn redenen hebben…

Recht hebben en krijgen kost meestal zoveel negatieve energie dat ik dat liever vermijd.
 
Bovenaan Onderaan