ertromp
Forumguru
De bouwkwaliteit van de Octavia 2 is op diverse punten beter dan een Octavia 3 of andere MQB auto.
Zo zie je meer metalen beugeltjes en andere kunststof afdekkingen in de motorruimte en onder de auto die bij de MQB auto's vanwege gewicht en kosten maar weer achterwege is gelaten. Of zie een achteras die bij een O2 nog van het multi link type is en bij de klein gemotoriseerde MQB auto's van het type star is.
Motoren zijn in MQB auto's weer van een betere kwaliteit al lees je op versnellingsbakken en koppelingen (handgeschakeld) weer meer problemen in de MQB modellen.
Elektronica blijft maar moderniseren met alle voordelen maar ook nadelen van dien. Het wordt steeds gecompliceerder om er zelf wat aan te doen.
Blijft moeilijke afweging en natuurlijk als er budget is gaan voor jong, weinig km's en alles er op en er aan je hent dan hopelijk minder snel dat je de bekende slijtage onderdelen al moet vervangen.
Zo zie je meer metalen beugeltjes en andere kunststof afdekkingen in de motorruimte en onder de auto die bij de MQB auto's vanwege gewicht en kosten maar weer achterwege is gelaten. Of zie een achteras die bij een O2 nog van het multi link type is en bij de klein gemotoriseerde MQB auto's van het type star is.
Motoren zijn in MQB auto's weer van een betere kwaliteit al lees je op versnellingsbakken en koppelingen (handgeschakeld) weer meer problemen in de MQB modellen.
Elektronica blijft maar moderniseren met alle voordelen maar ook nadelen van dien. Het wordt steeds gecompliceerder om er zelf wat aan te doen.
Blijft moeilijke afweging en natuurlijk als er budget is gaan voor jong, weinig km's en alles er op en er aan je hent dan hopelijk minder snel dat je de bekende slijtage onderdelen al moet vervangen.