Nieuw en op zoek naar een Combi.....Octavia gevonden!

Herperduin

Forumguru
Is er trouwens ergens nog een topic met ervaringen bij verkopers? Zag bijvoorbeeld leuke Octavia bij Jan Bogert maar ervaringen die ik op internet lees, lopen nogal uiteen. Ook ervaringen bij officiële merkdealers verschillen nogal. Als ergens een topic is waarin eea te vinden is, zou dat mooi zijn. Anders graag uw ervaringen met Jan Bogert :-)

Btw: ook garantie voorwaarden zijn overal heel erg wisselend. Heb soms het gevoel dat echt alles wordt uitgesloten. Vooral bij dealers lijkt vaak alles uitgesloten. Bovag garantie lijkt mij redelijk (op papier dan…).

Voorbeeld van uitsluitingen van garantie:


Van de garantie uitgesloten schade:
a. als gevolg van eerder uitgevoerd onderhoud en/of reparatie;
b. aan onderdelen welke niet gecertificeerd zijn door de fabrikant;
c. als gevolg van normale slijtage
d. aan de volgende onderdelen;
- Audio en audiovisuele onderdelen die niet door de fabriek of importeur zijn ingebouwd of
geleverd en / of door Van den Udenhout zijn geplaatst;
- Alle chassis- en carrosserieonderdelen, afneembaar dak (hardtop) en cabrioletdak
(mechanische en elektronische onderdelen uitgezonderd);
- Glas;
- Zekeringen en gloei- en halogeenlampen;
- Koppelingsplaat en drukgroep, remtrommels, remschijven en -blokken, banden, wielbalans,
veren/springveren en (pneumatische) schokdempers wieluitlijning en ruitenwissers;
- Startaccu’s, behalve bij uitval van de accu en indien het voertuig niet ouder is dan 36
maanden ten tijde van het incident; 7. Accu’s van hybride of elektrische voertuigen;
- Externe afwerkingsmaterialen waaronder sierlijsten, dorpellijsten, emblemen en
sierroosters;
- Interieurdelen waaronder bekledingen, matten, dashboard, geluidsdempingen,
dashboardkastjes/opbergvakken, asbak, zonneklep, hoedenplank;
- Ontstekingsbougies, en tevens verbruiksgoederen zoals olie, oliefilters en antivries, tenzij
deze direct gerelateerd zijn aan gebreken die onder de dekking vallen.
e. in de volgende situaties, bij de volgende handelingen en aan de volgende onderdelen:
f. Windruis, piepen en ratelen, verf-/carrosseriewerkzaamheden en corrosieschade;”

Zo lijkt er niets onder te vallen
 
Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met onderhandsruimte bij een occasion. Ik was niet van plan iets in te ruilen. Is er verschil bij dealers en bij andere autobedrijven? Ik lees op meerdere sites dat tussen 8-10% ruimte zou moeten zijn maar geen idee of dat redelijk is. Als auto al lang staat dan is er wellicht meer te doen dan als ze hem net hebben staan. Hebben jullie ervaringen?
 

JeSko

Forumguru
@Herperduin

Onderhandelen kan altijd, ik denk niet dat een tweedehands autohandelaar de vraagprijs hanteert die die zowiezo wilt hebben, ze gaan daar natuurlijk ietwat boven zitten om zichzelf onderhandelingsruimte te verschaffen. Zelf hebben wij altijd onderhandeld over auto's, bij onze eerste auto een Peugeot hebben we er 500 euro af gekregen, bij mijn Superb maar 200 dacht ik, beste slag die we gedaan hebben was bij het onderhandelen voor onze Mazda 3, die stond te koop voor 12750, we hadden onze Citroën Cactus te inruil aangeboden, daarvan bedroeg de marktwaarde tussen de 7500 en 12000 voor dat type en motorisatie, uiteindelijk hebben we 5000 opgelegd voor de Mazda, eerst wilde de handelaar 7000 geven voor de Cactus, maar daarmee gingen we niet akkoord en dat hebben we op 7500 gekregen en daarbij nog eens 250 afgetrokken van de aankoopprijs van de Mazda, dat was een sterk staaltje onderhandelen van mijn vrouw vooral. Ruimte is er altijd tweedehands.
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Twee en een half jaar geleden de e-golf zonder inruil gekocht. Eerst een offerte gekregen, onderhandelen kon niet was het bericht. Twee dagen later een voorstel gedaan per mail, niet te gek hoor maar gingen ze wel mee akkoord. Kon dus toch onderhandelen. Dat was bij een volkswagen dealer. Afgelopen jaar bij een handelaar de Fabia gekocht. Daar ging het onderhandelen via whatsapp, maar toen wel een auto ingeruild. Dan gaat het altijd om het bij te betalen bedrag. Zelf een beetje verdiepen in de prijs waarvoor vergelijkbare auto’s worden aangeboden is wel belangrijk. Onderhoud, garantie, setje nieuwe banden of een set winterwielen (als laatste kruimel een lakstiftje) zijn altijd leuk om er bij te kletsen. Succes!
 

Herperduin

Forumguru
Dank wederom. Ik ga gewoon proberen als het zover komt dat ik iets moois gezien heb. Winterbanden en trekhaak, etc. vind ik niet heel belangrijk maar onderhoud en garantie wel prettig. Wel vaak oud lease auto’s waar onderhoud gewoon aan gedaan is waardoor ik hoop niet veel garantie nodig te hebben (hoewel pech altijd kan)
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb vandaag mijn 2019 Skoda Octavia Business Edition Combi in de kleur Race Blue ingeleverd met 121.000km op de teller. Zat voor ruim 5000 euro aan extra fabrieksopties op, buiten de standaard aanwezige opties op een Business Edition. De eerste leaseauto waar ik het jammer vond dat ie weg ging......
De overnameprijs viel binnen jullie budget, maar dan heb je geen garantie. Was wel echt een mooi exemplaar voor jullie geweest!
 

Herperduin

Forumguru
@RichTrip : zat laatst al bericht van je te lezen dat je ging inleveren. Durfde het niet te vragen . Was wel optie geweest maar zal hem nu ook wel ergens voorbij zien komen.
 

EdK

Forumguru
Hoewel er enkele problemen en zwakke punten zijn, vooral bij de oudere modellen, is het over het algemeen een goede keuze voor wie op zoek is naar een comfortabele, efficiënte en ruime auto.

Tsja en dan een eindconclusie als dit !! :koffie:
 

Tees

Donateur
Een Octavia beperkte ruimte voor passagiers en bagage?!? Heeft die kerel per ongeluk in een Citigo gezeten?!?
Bizar zeg...zoiets kan je toch niet serieus nemen...
 

Herperduin

Forumguru
Niet alleen hier maar ook op andere plekken staat of hoor je aardig wat onzin. Zo heb ik een proefrit gemaakt en toen zei ik dat ik de Octavia wat stabieler en groter vond aanVOELEN. Zegt de verkoper: dat klopt want de Octavia is een viercilinder en de Scala een driecilinder en dat merk je ook tijdens het rijden. Was bij beide een 1.0tsi
 

Herperduin

Forumguru
@Tees: bij de review van de Seat Arona staat op dezelfde site dat de TSI motoren met distributieketting zijn. “De Seat Arona maakt gebruik van zowel de TSI-benzinemotoren als de TDI-dieselmotoren van de Volkswagen Groep. Over het algemeen zijn de TSI-benzinemotoren uitgerust met een distributieketting, terwijl de TDI-dieselmotoren vaak een distributieriemhebben.”


Dacht zelf toch te weten dat ze met een riem waren uitgevoerd… Maar ja: if it’s on the internet, it’s true!!
 

Tees

Donateur
Das waar ook @EdK, de O3 is idd een meter korter dan de O2 :deuk:
@Herperduin wist je niet dat de Octavia 1.0 TSI een héél speciale is, dat is de enige die een 4-cylinder 1.0 heeft gekregen. Speciaal voor de Octavia gebouwd ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Bakkertje

Forumguru
@Herperduin persoonlijk vind ik het een hoop geld voor een relatief basis Octavia.
Persoonlijk zou ik dan ook even bij onderstaande gaan kijken


Of

De dealer zelf heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik niets over zeggen.
 
Bovenaan Onderaan