Nieuw en op zoek naar een Combi.....Octavia gevonden!

JeSko

Forumguru
Wel @Herperduin sla je slag, een nettere dan deze van @JPs_OC2 ga je niet vinden! En de prijs is ook nog eens erg goed zeker als je kijkt naar de dikkere opties die deze heeft, imo. Grote voordeel is dan ook nog eens dat alles netjes is bijgehouden door de eigenaar, van a tot z van onderhoud tot aanpassingen, alles in één overzichtelijk topic gegoten, beter dan dit voor dat geld word het niet.

 

Herperduin

Forumguru
Ik heb uiteraard meteen een bericht gestuurd. Zeer benieuwd.
Hoe staat de 1.4tsi van deze leeftijd bekend? Dit is volgens mij versie met riem ipv ketting. Is deze betrouwbaarder dan de 1.0 tsi of is er op dat vlak geen verschil. Sowieso schitterend om te zien hoe een echte liefhebber er mee omgaat en met zorg bijvoorbeeld opnieuw zaken netjes uitzaagt omdat de vorige leverancier van trekhaak er een potje van heeft gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
De EA211 motoren (waar zowel de 1.4 als de 1.0 TSI bij horen) zijn allemaal behoorlijk betrouwbaar, weinig bekende problemen. De 1.4 gebruikt misschien ietsjes meer, maar dat zou je eens op Spritmonitor kunnen nakijken.
 

hemi24

Forumguru
Prima motor die 1.4 TSI (met riem) in het geval van @JPs_OC2 zal dit de 140 pk versie zijn?
Weet alleen niet of deze ook al cilinderuitschakeling heeft (niet dat dat veel uitmaakt)...
 

Herperduin

Forumguru
Dit is voor zover ik kan zien idd de 140pk maar begrijp dat deze ook getuned is dus zal wel meer uit geperst worden nu. Hoewel automaat erg prettig lijkt ben ik wel nog beetje huiverig voor onderhoud eraan. Hoop dat dit ten onrechte is maar zullen jullie vast beter weten dan ik ;)
 

Tees

Donateur
De DSG is ook getuned, dus de horrorverhalen van de koppelingen die eraan gaan zijn hiermee sterk verminderd.
 

JPs_OC2

Donateur
Even een paar antwoorden op de bovenstaande opmerkingen/vragen.

De 1.4 gebruikt misschien ietsjes meer, maar dat zou je eens op Spritmonitor kunnen nakijken.
Verbruik schommelt over de afgelegde 41000 km tussen de 1op15 en 1op17.
Geen verschil in verbruik voor en na de tuning door TVS.

zal dit de 140 pk versie zijn?
Idd. Standaard 140 pk.

Weet alleen niet of deze ook al cilinderuitschakeling heeft (niet dat dat veel uitmaakt)...
Geen cilinderuitschakeling bij dit exemplaar.

idd de 140pk maar begrijp dat deze ook getuned is dus zal wel meer uit geperst worden nu.
Als je constant aanspraak maakt op het vergrootte vermogen dan pers je er inderdaad meer uit en zoek je de grenzen op.
Het ging mij om meer souplesse en net ff wat meer vermogen onder afroep klaar te hebben liggen. De standaard 1.4 TSI is niet traag maar met de tuning is het geheel, wat mij betreft, een meer harmonisch geheel. Gewoon gas geven is gewoon wegrijden, iets meer gas geeft net ff wat meer en je voet volledig op de vloer is er vandoor stormen.
Hetzelfde voor de DSG. De bak schakelt niet meteen door naar de hoogste versnelling en schakelt terug zodra je uitrolt. Ook hier veel harmonischer dan met de standaard software.
Was aanvankelijk nogal sceptisch over deze vorm van tuning maar was (ben het nog steeds) volledig om nadat het was gedaan.
 

Herperduin

Forumguru
Thuis besproken en telefonisch contact gehad met @JPs_OC2. Gewoon zeer prettige verkoper en goed verhaal bij de auto. Altijd goed onderhouden, netjes warm gereden en sowieso rustig mee gereden (zie je ook terug in het verbruik) maar…
Wij zijn gewoon helaas te risico avers om zoveel geld uit te geven zonder vorm van garantie dus durven het niet aan. De vraagprijs is nog onder de prijs die de ANWB voor particulieren hanteert maar voor ons toch te veel geld zonder garantie. Heeft dus met ons zelf te maken en absoluut niet met de verkoper. Had laatst wel nog bedacht 8000 euro uit te geven voor een Fabia zonder garantie maar meer dan 10.000 is weer een brug te ver voor ons.
Wij gaan dus weer verder zoeken en hopen snel op nieuws…Je mag me overigens gewoon voor gek verklaren maar had beloofd mijn zoektocht en overwegingen te delen dus doe ik dat ook netjes en open.
 

JeSko

Forumguru
Er is altijd kans op onkosten natuurlijk, ook als je koopt met garantie, en al te vaak zie je dan ook nog eens dat bedrijven/autoverkopers moeilijk doen over die garantie als je er toch aanspraak op moet maken. Deze configuratie van auto is gewoon een sterk bewezen stuk techniek, en als hij zo onderhouden is is dat nog eens een extra pluspunt. Ik vrees dat jullie een gouden opportuniteit laten liggen, mij lijkt aan deze auto weinig risico aan. Ik zou haast zeggen ga eens testrijden en bekijk het eens vooraleer je er definitief een streep door trekt.
 

Tees

Donateur
Tis een zeer mooie prijs vind ik zelf. Ik zou er bijna m'n O2c voor inruilen, ware het niet dat ik dat bruin niet zo mooi vind (en mijn blauwe wel heel erg :D. Kan je wel de nodige problemen mee afkopen, mochten die voorkomen. Maar ik verwacht dat niet meteen dat dat gaat gebeuren met de manier waarop deze wagen vertroeteld is. Vaak moet je maar afwachten hoe een particulier ermee omgegaan is, maar in dit geval is t duidelijk.

En garantie...tsja, helaas is dat vaak een papieren werkelijkheid gebleken...laat staan non-conformiteit, dat is helemaal een lastig punt bij autos.
 

Herperduin

Forumguru
@JeSko : ik had al aangegeven dat je me voor gek mag verklaren :ROFLMAO: . Het heeft ook niets met de auto en zeker niet de verkoper te maken maar gewoon met MIJN “risk appetite” in combinatie met de prijs maar eigenlijk gewoon het bedrag. Prijs is fair en feitelijk te beoordelen maar hoogte van bedrag is voor iedereen anders (10.500 kan voor een voldoende zijn om eventuele bijkomende kosten op te kunnen vangen en de ander wil graag meer speling daarvoor of het gewoon afgekocht hebben).

Over de garantie bij mijn eigen garage maak ik me overigens geen zorgen na meer dan 20 jaar vaste klant te zijn. Bij andere (vooral dealers) bedrijven maak ik me eerder zorgen.
 

1983jeroen

Forumguru
Kan jouw keuze ook begrijpen hoor!
Zelf toch altijd ook voor een auto met garantie gekozen ondanks dat het zelden nodig was achteraf.
Huidige auto op een uur rijden van huis gekocht, maar als er echt iets is maakt dat ook niet uit om voor terug te gaan.
Succes met verder zoeken!
 

Herperduin

Forumguru
@JeSko: jij kan de waarschijnlijke uitkomst wel waarderen denk ik. Daarnaast mag jij niets zeggen over aantal pagina’s en berichten want dat topic over die boodschappen wagen van jou is niet te overtreffen ;)
 
Bovenaan Onderaan