Navigatie Updates 2019/2020

64rhfx

Senior Member
Pffff. De vorige versie liep goed bij Almere, Nu stuurt hij mij van Lelystad via de A27 naar Amsterdam. Slaat nergens op. Ben benieuwd hoe het bij Joure nu gaat. In de vorige versie was het nieuwe knooppunt goed verwerkt.
 

EdK

Forumguru
camping met bagger wifi en zelfs 3g werkt niet.
Zit zeker aan het eind van de werled op een camping zeker ....?
kan je uit ervaring vertellen dat dat bagger Wifi op campings vaak komt omdat de eigenaren denken dat ze met een abbo voor een woonhuis genoeg hebben om alle gasten op de camping van WIFI te voorzien....
Ipv glasaansluiting en een minimale 500Mb lijn....:lezen::pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Moet er ook wel glas of kabel liggen, hè... als er alleen ADSL beschikbaar is dan blijft het toch echte tobben.
 

jongetje

Forumguru
Ach, dan ga je op je vakantie toch wat minder online. Die kaarten zijn nu ook weer niet zo spannend dat je die niet een paar dagen / weken later kunt updaten.
 
Recent heb ik versie 175 erop gezet. Wel nieuwe A9 en A1 (t.o.v. wat er op stond), maar de nieuwe Westfrisiaweg ontbreekt hier nog op. Staat deze wel in de P177 update? Grt Maarten
 
Kan iemand mij vertellen of voor de MIB1 (dus tot het model tot 2015) Discover Media, ofwel de Amundsen, de laatste kaart P78 is?
Heb van het werk hier een VW golf voor de deur met een kaart uit 2017. :sterretjes:

Dus ik wil deze bijwerken.. Maar het viel me op dat voor de Discovery PRO op de VW website P175 word aangeboden en op het skoda portal voor de columbus P177. Vreemd: want meestal loopt skoda achter op VW met het vrijgeven van de updates.

Zodoende ben ik benieuwd of er misschien bij Skoda voor de Amundsen dan wellicht ook een nieuwer exemplaar dan P78 te downloaden is.

En zoja; als iemand dan voor mij een directe link heeft (of een VIN nummer) dan kan ik deze binnen halen.
 
Laatst bewerkt:

GJS

Senior Member
@ColinD , die link is voor een ouder type Amundsen, de MIB1.
Vanaf ergens in 2015 werd de MIB2 versie geleverd dacht ik dus jij zal wel een MIB2 hebben.
2018 is toch al vrij oud er zijn al diverse nieuwere versies geweest en die voor de MIB2 is dacht ik ook recent bijgewerkt, zou je even terug moeten lezen in deze draad of in het Amundsen topic.
Het beste is om gewoon je VIN in te voeren in de update portal, dan weet je zeker dat je de juiste versie krijgt, ook kan je dan zien welke kaartversie je krijgt, zou dan 2019/20 moeten zijn.
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb geen zin om elke week een update er op te fietsen :)
Maak je geen zorgen, die kans is verder nogal klein aangezien de VAG-updates erg 'few and far between' worden uitgegeven.
En als ze dan al uitkomen, zijn ze op dat moment alweer achterhaald... :pardon:
 

GJS

Senior Member
Tja, het kaart materiaal is altijd minstens een half jaar oud, zeker op wegen waar ze momenteel flink aan het wijzigen zijn zoals b.v. bij Almere klopt er niets meer van.
 

Pendragon

Forumguru
Tja, het kaart materiaal is altijd minstens een half jaar oud, zeker op wegen waar ze momenteel flink aan het wijzigen zijn zoals b.v. bij Almere klopt er niets meer van.
Gelukkig hebben we nog Android auto of apple carplay, ondanks dat ik de interface van de Columbus veel mooier vind. Ik mis eigenlijk gewoon tomtom voor AA of AC. Ik gebruik dan nog wel eens Waze, maar dat is het ook net niet.
 
Gelukkig hebben we nog Android auto of apple carplay, ondanks dat ik de interface van de Columbus veel mooier vind. Ik mis eigenlijk gewoon tomtom voor AA of AC. Ik gebruik dan nog wel eens Waze, maar dat is het ook net niet.
beetje jammer alleen dat carplay vrijgeven zo duur is, dan had ik TomTom gebruikt via Carplay....
 

EdK

Forumguru
Tja, het kaart materiaal is altijd minstens een half jaar oud, zeker op wegen waar ze momenteel flink aan het wijzigen zijn zoals b.v. bij Almere klopt er niets meer van.
Tsja maar waar hebben we het nu over ?
Heb zelf ook een amundsen in de Fabia liggen met laatste kaart materiaal en ik kom nog steeds van punt A naar punt B met deze kaarten.
En ja ik rij ook vaakgenoeg dat stukkie bij en rond Almere waar ze druk bezig zijn om van 2 rijstroken er 10 neer te leggen...
En ja dan weet de Navi het inderdaad soms even niet...
Maar gelukkig hebben mijn ouders er ruim 50 jaar terug voor gezorgd dat ik ook met ogen / oren /mond en neus ben geboren.
En door die ogen kan ik na training ( CBR ) een 40 jaar terug ook borden lezen en begrijpen en als me Navi het dan niet meer even weet dan kan ik zelf de borden lezen en de conclusie nemen of ik links of rechts moet aanhouden om bij punt B te komen !!
En in de bedrijfswagen heb ik met veel ergenis (had liever Garmin) altijd met een TT gereden en ook die waren ook niet altijd 100% mbt het kaartmateriaal.
En doordat we op elektronische bonnen zijn overgestapt op werk en dus met een Tablet lopen , navigeren we daarmee tegenwoordig ook mee dmv google maps.
Ohohoh wat worddit vaak de hemel in geprezen.... en ohohoh wat maakt dat ding een fouten zo af en toe als ik onderweg ben.
Wat me onlangs opviel bij google is dat hij geeft flitspalen aan , JA KLLOPT alleen als je er al voorbij bent en indien je te hard rijd dus al op de foto staat.

Kort samengevat zijn al die routeplanners een HULPMIDDEL en zal je altijd je eigen gezonde verstand ( grijze massa tussen de oren ) moeten blijven gebruiken !!
En weet je wat ook een leuk sociaal iets is ? vragen naar de weg !!
Dit komt uit de tijd van de papieren tomtom en is sociaal iets dat een 15 jaar terug steeds meer begon te verdwijnen...

GJS ik heb dan wel jou tekst ge qoute maar het is geen directe reactie naar jou toe ! Maar gewoon een algemene reactie !!
 

Okki

Donateur
Klopt @EdK

Gisteren vanuit Brielle naar Rotterdam gaf de navigatie bij de brug over het Hartelkanaal aan dat ik naar rechts moest richting Rozenburg (over de Calandbrug) terwijl je gewoon naar links moest (daar stond ook een bord Rotterdam) en je dan via de Thomassentunnel gaat.

Op de andere manier kom je er ook, en ik weet dat navigatiesystemen een voorkeur voor rechtsafslaan hebben (3x rechts is ook links) maar logisch nadenken scheelt wel.

Navigatie gaf trouwens ook aan dat de rit een uur langer zou duren dan daadwerkelijk....ook de info heb ik maar in de wind geslagen.

Ik vind navigatie meestal handig in de stad...op de grote weg vertrouw ik maar op mijn topografische kennis en borden.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan