Navigatie Updates 2019/2020

herbiek

Senior Member
Ik heb de laatste update gedownload (zip file). Zie geen installer die het voor mij op een SD kaart zet, dus mijn 32GB SD kaart als ExFat geformatteerd en vervolgens de Zip file uitgepakt naar de SD kaart zodat daar nu de inhoud van de zip file op staat (MiB1 en MiB2 folder en nog wat losse files).
Als ik deze in de SD kaart lezer in mijn auto (Octavia 3 van 2014 met een Columbus) kies ik in het Navigatie menu voor updates zoeken, maar na een tijd wachten heb ik het maar opgegeven. Weet niet hoe lang ik daar op moet wachten maar heb dus ook geen foutmelding gezien dat er niks gevonden was. Wat doe ik fout? Vorige keer kreeg ik het wel voor elkaar en kon me ook herinneren dat de downloader mij aanbood die voor mij uit te pakken naar een SD kaart (heb ik nu dus niet gezien).

Wat ik me van de vorige keer nog herinneren: Je kunt de update zelf (als deze eenmaal loopt) gewoon laten doorlopen als de auto op contact staat (zag dat enkelen de auto laten draaien?). Hele update proces duurde vorige keer nogal lang zodat ik dit proces (auto weer op contact zetten zonder starten) een aantal keren heb moeten herhalen voordat de hele update was afgerond.
 

Okki

Donateur
Downloader geeft niet meer de mogelijkheid tot uitpakken.
Kaartje moet je volgens mij alleen leeghalen en niet formateren.
 

Pendragon

Forumguru
Tja alleen op de skoda site heb ik een skoda vin nummer nodig en die heb ik niet.
Dus kan mijn versie niet downloaden.
Bij VW is er nog steeds geen update:pieker:
Heb je een Amundsen of Columbus? De laatste heb ik en ik kan je een link geven via pm. Heb thuis een 1Gbit up/down verbinding
 

Spector

Forumguru
Vandaag zonder problemen geïnstalleerd. Nieuwe wijk hier staat er helemaal in terwijl er nog maar een klein gedeelte is gebouwd. De wegomlegging gedaan bij de bouw voor de Blankenburgtunnel rond Rozenburg staan er nog niet in. Blijft apart, wat vormt de basis van een update? Google of TomTom?
 

RonaldSkodiaq

Donateur
@herbiek ik heb mijn SD kaart FAT32 geformatteerd. Het moet een SDHC kaart zijn en niet de SDXC. Gisteren mijn SD in de Columbus gestopt en laten updaten. Update duurt 45 minuten.
 

herbiek

Senior Member
@herbiek ik heb mijn SD kaart FAT32 geformatteerd. Het moet een SDHC kaart zijn en niet de SDXC. Gisteren mijn SD in de Columbus gestopt en laten updaten. Update duurt 45 minuten.
Inmiddels is het wel gelukt, ook met de ExFat formattering. Moest gewoon langer wachten voordat de update zelf begon. Duurde daarna nog zeker ruim een uur voordat de update compleet was (verdeelt over 3 autoritten)
 

Okki

Donateur
Volgens mij is de laatste versie VW gelijk aan de laatste versie Skoda.
Dus kan je "gewoon" de VW versie downloaden......
 

Spector

Forumguru
Dat kopt, maar om te downloaden bij skoda ipv vw heb ik een vin nummer nodig.
En die heb ik niet van Skoda wel van Volkswagen natuurlijk maar die zal niet werken denk ik:pieker:
Je woont niet toevallig in de omgeving Spijkenisse? Dan is het zo geregeld, ik heb de update nog op een usb in de auto liggen.
 

Pendragon

Forumguru
Dat kopt, maar om te downloaden bij skoda ipv vw heb ik een vin nummer nodig.
En die heb ik niet van Skoda wel van Volkswagen natuurlijk maar die zal niet werken denk ik:pieker:
Stuur me een pb, ik geef je een link en kun je de update bij mij downloaden. Geen vin nodig. Dat bedoelde ik.
 
Bovenaan Onderaan