Navigatie update

Sparkie

Forumguru
Is er al iets bekend wanneer de nieuwe versie (V11?) voor de oude Columbus uitkomt?

Google is in dit geval (nog) niet je beste vriend.
 

Darkside

Forumguru
Ik heb nog niets vernomen van een eventuele release. Ook niet van een beta die meestal toch wel opduiken voordat de uiteindelijke versie verschijnt
 

stradje

Actief lid
Als je over een jaartje of 3 een navigatiesysteem krijgt is dat vrijwel 100% zeker uitgerust met de realtime maps van TomTom die ze in 2014 gaan afronden. Dat betekent een offline kaart die op de achtergrond via een dataconnectie voortdurend wordt bijgewerkt met files (ook op lokale wegen!), wegafsluitingen, wegenonderhoud, kaartwijzigingen van TomTom en/of de gebruikerscommunity. Alternatieven berekening gaat gebruik maken van statistische snelheden op de alternatieve trajecten, uiteraard weer geactualiseerd tot "realtime maps".

Dan zijn we voor eens en altijd af van dat primitieve geknutsel met schromelijk verouderde kaarten waar we nu nog mee te maken hebben. Moet ook wel, want anders zou de self-driving car nooit van de grond kunnen komen. Uit een artikel dat morgen in de Telegraaf komt blijkt dat Apple inmiddels samenwerkt met 20 automerken voor hun CarPlay initiatief. TomTom gaat daarbij de navigatie verzorgen.
 

Rick

Senior Member
Ik zou zeggen schakel Google nog even niet uit... die hebben nog veel preciezere navigatiedata met streetview en 1 miljard android gebruikers waarvan ze ook de lokatie weten. Maar eens, dit gaat gelukkig snel verleden tijd zijn.
 
Als ik het goed begrepen heb, krijgen mensen die nieuwe Amundsen hebben in bv. de Octavia III de gratis kaart updates.


 
Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Zie niet waarom Skoda daar aan tegemoet moet komen. Het zijn gewoon verschillende type navigaties en verschillende services die er bij horen. Wie weet zijn de prijzen van de octavia wel 600,- duurder dan noodzakelijk om de "gratis" updates te bekostigen.

Daarbij kan iemand vandaag een auto kopen en moeten betalen voor een optie als electrische ramen.
Terwijl een paar maanden later dit opeens tot de standaard uitrusting behoord.

De niet gratis updates behoren gewoon tot het model. Helaas. Jammer maar het is gewoon zo.
Of zou ik nu opeens 600,- van skoda moeten krijgen omdat ik ondertussen van v7 naar v10 gegaan ben?
 

henriz

Forumguru
Ik heb zojuist de nieuwe kaart op de SD kaart gezet en het valt me meteen op dat de labels van N- en A-wegen in een kader zijn gezet. Alleen zie ik alleen het kader, niet de tekst.
Klinkt dit bekend?

2014-05-24 19.26.15-1.jpg
 
Bovenaan Onderaan