Navigatie update

Rwpo

Lid
Hallo,

Ik heb in december mijn Octavia mogen ophalen en vanaf dag 1 ben ik aan het worstelen met de Amundsen navigatie. En dan bedoel ik straten die al lang bestaan maar niet bekend zijn in het systeem. Gisteren was ik in Hoofddorp en was het systeem volledig de weg kwijt ;). Navraag leerde dat deze straten er al een meer dan een jaar liggen.

De dealer gemaild die mij wist te melden dat een update voor het navigatiesysteem €219,- kost. Ik mag er toch van uitgaan dat wanneer een nieuwe auto geleverd wordt het navigatiesysteem up-to-date is?

Anyway, weet iemand een manier om het navigatiesysteem te updaten zonder dit soort kosten te maken?
 

om1

Senior Member
Amundsen plus updates zijn betaald, MIB Amundsen (zoals in de O3) kan je downloaden?
 

lugolux78

Forumguru
4 uur om te updaten...zo zo...
In ieder geval an een SD kaart clas10 gebruiken dan kun je het waarschijnlijk verkorten tot uurtje...denk ik - 16GB is niet niks...
 

om1

Senior Member
Wat wel jammer is dat de (sommige) dealers dit niet weten. Blijkbaar zijn ze net zo in de war ivm de verschillende Amundsen versies als ik ooit was ;)

Maar het blijft gek dat alleen de MIB versie van Amundsen een gratis update heeft.
 
Laatst bewerkt:

Oogje

Senior Member
Ik kreeg bij aflevering van de auto netjes van de dealer een mailtje met link naar de updatepagina (van de Columbus, maar die heb ik dan ook).
 

Gunner

Forumguru
Hallo,
De dealer gemaild die mij wist te melden dat een update voor het navigatiesysteem €219,- kost. Ik mag er toch van uitgaan dat wanneer een nieuwe auto geleverd wordt het navigatiesysteem up-to-date is?
Zo. Die zijn me een partij slecht op de hoogte. dat is niet normaal meer dat het gewoon schandalig is.

In de octavia 3 zijn de updates gewoon GRATIS.
 

Darkside

Forumguru
Ja het is of ontwetendheid. Of gewoon een boevenstreek om te kijken of er ontwetende mensen gewoon betalen voor iets wat gratis is.

Verder is het volgens mij zo dat bij de nieuwe systemen je 3 gratis updates krijgt vanuit de dealer.
Dit als service. Het is mogelijk om ook zelf updates uit te voeren. Deze zijn natuurlijk altijd gratis (iets wat heel mooi is en zeker niet door elke fabrikant gegeven wordt)
Maar ik snap dat niet iedereen even handig is en het liever door een "prof" laat uitvoeren. En dan heb je er dus officieel 3.
 

Badnews

Senior Member
Ik denk dat ze een monteur gewoon 4 uur lang naar het update scherm laten kijken a 55 euro per uur :)
Totaal plaatje is dan 220 euro (dus eigelijk 54.75 per uur dan).

Updaten duur gewoon lang, de columbus helemaal. De Admunsen is iets sneller (kleinere update bestanden)
 

Hans_RS

Forumguru
op de belgische site staat nog altijd:

Beschikbare versies:
Colombus navigatiesysteem - 72 ECE
Amundsen navigatiesysteem - 34 ECE


Laatste Update: Juni 2013; Volgende Update: November 2013


heel up to date daar :D
 

Gunner

Forumguru
Ik denk dat ze een monteur gewoon 4 uur lang naar het update scherm laten kijken a 55 euro per uur :)
De Admunsen is iets sneller (kleinere update bestanden)
Duurt niet zo lang toch? Even de inhoud van de SD-kaart vervangen door de inhoud van het gedownloade ZIP-bestand en klaar ben je.
 

Der Einser

Forumguru
Ik ben hier niet zo in thuis, maar heb wel behoefte aan de meest recente versie op mijn Amundsen +
Kan iemand mij hier bij helpen?
Misschien wel op de meeting?
 

Joske

Forumguru
@Der Einser

behoefte is niet perse gelijk aan werkelijk nodig hebben natuurlijk :D

Maar de Amundsen+ is nog steeds niet op de aheum, kuch kuch, minder legale manier te upgraden..
 

Joske

Forumguru
neen Patrick.. heb er lange tijd zelf achter lopen zoeken maar echt niets gevonden. Het ligt aan het feit dat de Amundsen+ met een SD-card geüpdatet word door de dealer die slechts op 1 unieke wagen gebruikt kan worden. (ook nadien opnieuw, maar enkel en alleen op die wagen)

De SD kaarten die je kan kopen bij de dealer a 150 knotsen het stuk (of wat was het ook alweer) zijn niet uit te lezen met een gewone computer.. Daarom lukt het maar niet om iets te omzeilen of te kopiëren.
 
Bovenaan Onderaan