Navigatie Amundsen MIB O3

AndreM

Forumguru
Ik kan wel proberen door te lezen, maar er staat niets meer.
OK het is max 128 GB, maar het blijft 32 Gb voor een SDHC kaartje. Dit is it! :jaja:
Maar hoe dan ook, 32 GB is ook genoeg hoor.
Ik heb thuis een HDD met 120 GB muziek, dat is goed voor 43 dagen x 24 uur muziek.
En eerlijk gezegd ben ik niet van plan om eeuwig rondjes te rijden omdat ik het laatste nummer niet gehoord heb. :sterretjes:



Memory cards measuring 32 mm x 24 mm x 2.1 mm or 1.4 mm can be inserted into the memory card slot.

Supported formats:› SD (Secure Digital Memory Cards) - max. size 2 GB;› SDHC (Secure Digital High-Capacity Memory Cards) - max. size 32 GB;› SDXC (Secure Digital Extended Capacity) - guaranteed max. size 128 GB.

Due to differing quality requirements from different card manufacturers, it is not possible to always guarantee the playback of memory cards. Some files on the memory card cannot be played or their playback is limited.
 

hemi24

Forumguru
@AndreM : waar je dat stukje proza nu weer vandaan gehaald hebt... :pieker:

Maar idd, SDHC tot max. 32 GB en daarboven moet je SDXC gebruiken.
Maar wat nu de bovengrens qua capaciteit is?!? VW claimt tot 2 TB en volgens jouw laatste post garandeerd Skoda max. 128 GB. :sterretjes:

Voor het updaten zijn er al een hele hoop handleidingen beschikbaar...

 

Skoda-MAN

Forumguru
Volgens de site van de updateportal.skoda-auto.com zou ik zeggen dat de huidige kaarten nog van 2014 zijn en komt er een nieuwe versie in juni.

Die letzte Aktualisierung erfolgte im November 2014, das nächste Update ist für Juni 2015 geplant.

Of zijn ze vergeten de tekst aan te passen? :pieker:
 

AndreM

Forumguru
En maar klagen.............over de navigatie van Skoda.
Neem een Opel, kan je voor ieder land apart een update kopen à 130,- euro.
Je krijgt alleen de Benelux standaard bij aanschaf en alle updates moet je gewoon kopen! :dankje:
 

Skoda-MAN

Forumguru
@MartijnW het is dit topic dat je bedoeld hebt. De link was naar "het grote Columbus" topic.
Ik neem het je niet kwalijk want er zijn verschillende topic over navigatie en ik raak ook geheel in de "verwarwekking " en dan lopen ze ook nog eens door elkaar heen wegens topic vervuiling.

Groetjes
 

Gjonkman

Nieuw lid
IK HEB SINDS 1 WEEK EEN OCTAVIA 11 BOUWJAAR 5-2011 IK WIL DE KAARTEN UPDATEN (AMUNDSEN / RNS 310)
MAAR ALS IK HET VIN NUMMER IN TIKT ZEGT HET SYSTEEM # GEEN UPDATES BESCHIKBAAR#

neem aan dat er toch updates moeten zijn!!

wat is de laatste versie?
 

AndreM

Forumguru
Ik zeg, dat jij geen Amundsen MIB hebt maar een Amundsen+.
Met de Amundsen MIB heb je 3 jaar lang gratis update (deze zit in de O3 vanaf 2013), en met de Amundsen+ NIET!!!!!
Dus gebruik de zoekfunctie voor update Amundsen+ en als antwoord krijg je dat je helaas de kaarten zal moeten kopen.
Het is niet onbeleefd bedoeld, maar het is eenmaal zo.
 
Laatst bewerkt:

Gjonkman

Nieuw lid
Andre

bedankt

maar dan moet er op de amundsen toch + staan tenminste mijn schoonzoon heeft dit wel???
 

AndreM

Forumguru
@Gjonkman niet op alle modellen staat welk type het is.
Maar ik herken het aan het bouwjaar van jou auto (2011).
 
Laatst bewerkt:

Gjonkman

Nieuw lid
Andre

dus als ik een cd voor de amundsen er in stopt zou die dus niet moeten gaan updaten??
omdat de + een andere versie is?
 

Rallye

Forumguru
@Gjonkman Als er geen plus op je Amundsen staat, dan heb je een gewone Amundsen (RNS310, de plus is de RNS315), waarvan ik heb begrepen dat de kaarten makkelijk op minder legale wijze te krijgen zijn. De RNS 315 zit volkomen dicht. Daarbij kost je een update 200 euro.
 

BenVanErp

Actief lid
Nooit geweten dat de Amundsen + helemaal dicht zit....en ik was al zo ongelukkig dat ik niet een + had maar een gewone Amundsen had :maakmegek:
 

Michelv.

Forumguru
Met de nieuwste kaarten zit de gewone Amundsen tegenwoordig ook "dicht", zit niets anders meer op dan de nieuwste kaarten kopen.
 

vanturenhout

Senior Member
Mocht je de oude mappen nog hebben van de SD kaart, dan zou ik bestands mapje "vde" op je SD kaartje zetten en kijken of het dan wel werkt.
En als dit zo is, dan weet ook ik waarom de bestands grootte verschillend waren t.o.v. van de oude versie 40
aangezien het bij versie 45 het ontbreekt.
Je moet het plaatsen op de SD kaart in de map "markets" - "eu" - en hier moet het "vde" mapje geplaatst worden naast de "map" bestand zoals dit heet.


Argh, ik kwam er vrijdag achter dat de voice command niet werkt.....en een week daarvoor de 'oude'backup van de SD kaart weggegooid....nu maar hopen dat de nieuwste update (2015/2016) weer wel die VDE heeft...zal wel weer niet. Zou die overigens uitwisselbaar zijn, die VDE Map ? (van een ander forumlid via WeTransfer bijvoorbeeld?)
 

AndreM

Forumguru
Je kan gewoon het vde bestandje van iemand anders gebruiken.
Typisch Hollands, niet eerst de handleiding hier lezen voor een update. ;)
Anders had je geweten dat je het oude bestand had moeten bewaren.

Ik heb nu versie 51, maar ik heb nooit voice command gebruikt omdat hij niet of nauwelijks iets herkend, zelfs mijn woonplaats met 77.000 inwoners niet.
Mocht de nieuwe versie 51 geen vde hebben, dan hoor ik het wel van je. :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan