Navigatie Amundsen MIB O3

AndreM

Forumguru
heb je misschien je Sd kaart voordat je begon eerst volledig formatteren gedaan.
Als dat zo is dan zal je langs de dealer moeten, je mist namelijk een verborgen bestandje dan! ;)
 

EdK

Forumguru
snel formateren is in windows geen formateren !!
Er word uiteindelijk niet geformateerd maar een kenmerk neergezet dat de bestanden overschreven mogen worden.
En daar kan de bottlenek wel eens zitten.

Of er bij een volledige format de verborgen bestanden bespaard blijven durf ik niet te zeggen maar genoeg IT ers hier die daar wel een antwoord op kunnen geven

Ga er wel van uit dat je een FAT 32 format hebt gedaan en geen NTFS want de laatste is de verkeerde en kan de navi al helemaal niet mee omgaan !
 

AndreM

Forumguru
Daarom heb ik in de handleiding beschreven beter niet formatteren, maar kaartje leeg maken en nieuwe bestanden op je Sd kaartje zetten. Ben er bijna zeker van dat jou kaartje nu onbruikbaar is.

Ter info, met volledig formatteren ben je echt alles kwijt, dus ook je verborgen bestanden. Omdat het regelmatig fout ging op dit forum heb de handleiding gemaakt.
Daarom ook het advies wanneer je het kaartje uitsluitend voor de navigatie gebruikt is formatteren af te raden.

Dus @Ronald72 blijft er voor jou niets anders over dan een bezoekje aan de dealer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Tsja, dat weet ik nu dus ook niet. Ga een bezoekje brengen bij de dealer die mij notabene ook hebben verteld de kaart te formatteren. Zal wel zien waar het op uit gaat komen.
 

basfaro

Nieuw lid
slechte zaak dat de dealers niet weten hoe het moet...nu is computeren een andere sport dan wagens verkopen en repareren maar dit hoort er wel degelijk bij. de importeur weet denk ik ook niets hiervan.
ben benieuwd bij mij goed opgelost na weken heen en weer rijden naar de dealer. ook voor hun een leer moment hoor hoop ik maar
 

auriga

Forumguru
OS X plaatst een aantal hidden folders op de sd kaart (.trashes en nog wat andere systeemfolders) op je Mac onzichtbaar maar wel op een Windows pc (of een Columbus ...)
 
slechte zaak dat de dealers niet weten hoe het moet...nu is computeren een andere sport dan wagens verkopen en repareren maar dit hoort er wel degelijk bij. de importeur weet denk ik ook niets hiervan.
ben benieuwd bij mij goed opgelost na weken heen en weer rijden naar de dealer. ook voor hun een leer moment hoor hoop ik maar


Je hebt er dus ook problemen mee gehad ?
 

basfaro

Nieuw lid
Idd, deed niets meer , de dealer is er mee bezig geweest nu de laatste update erop gekregen, maar wat een ellende dat er verborgen bestanden op de sd kaart zitten. Normaal is het er even op kopieren maar hij moeilijker dan het er uit ziet, blijkbaar, of een vervelend kaartje gehad dat niet mee werkte, kort en goed hij doet het weer ik blijf er vanaf bij de volgende update.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Idd, deed niets meer , de dealer is er mee bezig geweest nu de laatste update erop gekregen, maar wat een ellende dat er verborgen bestanden op de sd kaart zitten. Normaal is het er even op kopieren maar hij moeilijker dan het er uit ziet, blijkbaar, of een vervelend kaartje gehad dat niet mee werkte, kort en goed hij doet het weer ik blijf er vanaf bij de volgende update.


Zo denk ik er nu ook over, wat heeft de dealer voor je geregeld ?
Moest je wat betalen of werd het onder de coulance regeling geregeld ?
 

basfaro

Nieuw lid
Heeft niets gekost...auto is nog geen jaar oud dus garantie denk ik. cq goed afhandelen van een probleem omdat ze het zelf ook niet wisten hoe te handelen
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
- Voor de muziek liefhebbers. Het linker SD1 slot in het handschoenenkastje is voor de navigatie en het rechter SD2 slot is voor een 32 GB SD kaartje waar je genoeg mp3 muziek in mappen structuur op kan zetten.
Zelf heb ik voor deze mogelijkheid gekozen zodat ik geen duur kabeltje voor mijn IPod hoefde te kopen, hierdoor ook minder snoertjes in de auto en het bedieningsgemak via display en stuur.

... en zelfs SD kaartjes met nog veel meer dan 32 GB; wel tot 2 TB als ik de handleiding mag geloven!
 

AndreM

Forumguru
... en zelfs SD kaartjes met nog veel meer dan 32 GB; wel tot 2 TB als ik de handleiding mag geloven!

Dat klopt, jij heb een Duitse handleiding en Duitsers doen alles in het groot. :deuk:
Bij mij in de handleiding staat max 32 GB, maar ja die komt niet uit Duitsland.
 
Bovenaan Onderaan