Navigatie Amundsen MIB O3

AndreM

Forumguru
Helaas @duiveltje deze topic is uitsluitend voor de Amundsen MIB welke in de O3 zit.
De Amundsen +, zoals jij hebt, zit in de O2 en daar kan je alleen de kaarten voor kopen bij de delaer.
Op dit ogenblik is er een actie van €199 voor €99.
En Je navi stopt echt niet hoor als je kaarten verouderd zijn.
Maar op den duur zal je wat wegen missen, maar dat kan ook gebeuren als je net een nieuwe update heb gehad.
 
Laatst bewerkt:

duiveltje

Forumguru
bedankt voor je reactie :)

ik ben nog niet helemaal wegwijs welke nav waar in zit, zag dit staan en dacht reageer even... heb mn vraag ook elders gesteld.. bedankt voor de heads up :)
 

Kiekerjan

Forumguru
Mijn O3 navigatiesysteem heb ik van de winter succesvol ge-update.

Nu wilde ik n.a.v. een mailtje van Skoda weer een update uitvoeren, maar dat lukt niet.

Iets over een unexpected error. Zowel Google Chrome als Internet Explorer.

Zijn er al mensen die de laatste update ( juni 2015 ) hebben geinstalleerd?
 

Kiekerjan

Forumguru
Nou, mijn huiskompjoetertje doet dus wel de update downloaden. Laptoppie zit een beetje dicht qua veiligheid, denk ik...

Ook weer opgelost!
 

slow

Nieuw lid
Net mijn nieuwe O3 gekregen en het admundsen grotere scherm is prachtig. Hij is ook veel sneller want dat kan ik vergelijken met een buurman die een jaar terug een O3 heeft aangeschaft. Vooral de traagheid van route berekening viel hem en mij ook op. Het is dus een grote vooruitgang en maat van het scherm is mooi en ook niet te groot zoals de columbus.
 
Ik heb een octavia uit april 2014 en zojuist de update uitgevoerd. Alles werkte nadat ik de hier beschreven handleiding had gevolgd. Blijft voor mij nu de vraag hoe het kan dat mijn opgeslagen adressen ook na de update nog aanwezig zijn. Ik heb de bestanden op het kaartje eerst geknipt en geplakt naar mijn computer.
 

Fucky

Senior Member
Ik heb een octavia uit april 2014 en zojuist de update uitgevoerd. Alles werkte nadat ik de hier beschreven handleiding had gevolgd. Blijft voor mij nu de vraag hoe het kan dat mijn opgeslagen adressen ook na de update nog aanwezig zijn. Ik heb de bestanden op het kaartje eerst geknipt en geplakt naar mijn computer.
worden opgeslagen op het systeem, niet op de sd
 

jark60

Lid
Ik heb de update van mijn admundsen net uitgevoerd. Nu staat de melding "Navigatiegegeven worden gecontrol..." al bijna een uur in beeld.
Is dat normaal?

*edit
De oude kaarten teruggezet, die worden in notime gecontroleerd en actief. hmm, ik start een nieuwe poging.
 
Laatst bewerkt:

jark60

Lid
Ik heb idd een nieuwe download gedaan. Echter niet volgens je handleiding, die is anders dan ik kan volgen.

Ik krijg van skoda een programma "downloader.exe", die download de "P54_N60S3MIBS2_EU_NT_Q1.15.zip" en unpacked het bestand vervolgens naar de SD kaart. Die stappen kan ik niet onderbreken en het uitpakken moet naar een SD kaart. Dus daar heb ik de eerste keer een lege kaart voor gebruikt. En de bestanden vervolgens naar de originele SD kaart gekopieerd.

Nu net een nieuwe download en unpack gedaan, maar dan met de originele SD kaart direct gebruikt voor de unpack.
De SD kaart zit nu 30 min in de auto. En de boodschap is als boven: "Navigatiegegevens worden gecontr..."

Het zip bestand blijft bewaard en kan ik ook met winrar uitpakken.

*edit
Succes, na 45 minuten ging de melding weg en de amundsen uit. Daarna start alles weer gewoon op en is de navi weer functioneel.
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Ik heb idd een nieuwe download gedaan. Echter niet volgens je handleiding, die is anders dan ik kan volgen.

2 weken geleden heb ik zelf de nieuwste update volgens de handleiding gedaan.
En het updaten is nog steeds hetzelfde als bij het maken van de handleiding.
Als je de stappen doorloopt, kan je het bestand uitpakken met WinZip en ben je niet verplicht de unpack van Download.exe te gebruiken. De bijbehorende unpack duurt namelijk erg lang.

Uitpakken doe ik altijd in een mapje op de PC, daarna op de originele SD kaart kopieëren.
Dan SD kaartje in auto en wegrijden met navigatie aan.
 

Level42

Forumguru
Daarom heb ik in de handleiding beschreven beter niet formatteren, maar kaartje leeg maken en nieuwe bestanden op je Sd kaartje zetten. Ben er bijna zeker van dat jou kaartje nu onbruikbaar is.

Ter info, met volledig formatteren ben je echt alles kwijt, dus ook je verborgen bestanden. Omdat het regelmatig fout ging op dit forum heb de handleiding gemaakt.
Daarom ook het advies wanneer je het kaartje uitsluitend voor de navigatie gebruikt is formatteren af te raden.

Dus @Ronald72 blijft er voor jou niets anders over dan een bezoekje aan de dealer.
Misschien oud nieuws maar de Skoda handleiding geeft wel degelijk het advies alle bestanden te wissen OF te formatteren (er staat FAT32, maar het kaartje wat ik mijn S3 zit is FatEX geformatteerd volgens mijn Mac.

http://www.skoda-auto.com/SiteColle...ndsen-Aktualizace_mapovych_podkladu_20_EN.pdf

In ieder geval doet de meest recente update het bij mij niet....
 
Bovenaan Onderaan