Navi antidiefstal bescherming

heavy

Actief lid
De eerstvolgende keer dat ze bij mij 's nachts de oprit op komen om te checken of er al wat nieuws is worden ze verrast met een hoop herrie.

Daar trekt men zich niets van aan, voordat je de voordeur val slot heb zijn ze al weg met de buit :biggthumpdown:
Na het bellen van 112 komt na 3/4 uur een politie auto met een gang van zeker 80 of 90 door straat rijden, om snel door te rijden naar het buerau om koffie te drinken :945:
 

WillemJan

Forumguru
Vandaag nog even bij de dealer geweest. Wat bleek: er was geprobeerd een Columbus te stelen waar zo'n beveiligingskap overheen zat. Het hele dashboard was gesloopt en de Columbus was eruit gehaald. Schade: EUR 8000,--.
Ik denk wel dat de dieven de tijd hebben gehad dit te doen, want het slopen duurt wel even...

Groetjes... Willem-Jan
 

MarcoO2

Forumguru
Zo zie je maar dat niets helemaal idiot-proof is. Zelfs met zo'n plaat zullen dieven blijven proberen om 'm te stelen. Maar... bij diefstal is tijd een belangrijke factor. En juist de tijd die nodig is, verleng je er ontzettend mee. Dat is winst. Een dief zal dan eerder een niet-beveiligd exemplaar jatten.
 

hemi24

Forumguru
't is maar net wat je winst noemt: € 8.000,- euro schade (levering en montage van de NaviLock nog niet meegerekend) of € 1.800,- voor een nieuwe unit...

Even voor de mensen die een NaviLock plaatsen op een Amundsen: de dief denkt waarschijnlijk dat er een Columbus onder zit... :mad:
 

heavy

Actief lid
Heb al een verhaal gehoord dat men bij een nieuwe Astra met een repro zaag het dashboard rondom het stuur heeft weg gezaagd, inc de stuurstang.

Ik kijk nergens meer van op met de open grenzen
 
De Octavia versie is ook alweer uitgesteld. Deze zou vorige week via PON leverbaar worden, maar vandaag van de dealer gehoord dat het op zijn minst eind april/begin mei wordt... ;-(
Ik rij nu al 3,5 week met een gat in mijn dashboard en ik ga volgende week voor 3 weken op vakantie, had prettig geweest als ik dan weer gewoon een Columbus had gehad! :mad:

Nu wordt er tijdelijk een Bolero radio ingezet, kan ik iig de carkit weer gebruiken en de Tomtom gaat dan maar weer mee op vakantie...
 

Jagro

Nieuw lid
Helaas kan ik de uistpraak van CvBarney bevestigen. De dealer meldde mij vorige dat de navilock beschikbaar zou zijn, ik heb toen meteen een afspraak gemaakt om deze morgen in te laten bouwen. Werd ik vervolgens vanmiddag gebeld dat de afspraak helaas niet door kan gaan vanwege het feit dat de navilock niet geleverd is. En een nieuwe afspraak kunnen we ook nog niet maken, want de leverancier kan niet aangeven wanner levering wel verwacht mag worden. Ik had dit al we een beetje verwacht, niet alleen op basis van de opmerking van CvBarney. Bij de eerste informatie vanuit de dealer werd namelijk al aangegeven dat de voorraad op dat moment -37 bedroeg. We wachten nog maar even af dus.
 
@Jagro: het wachten wordt weer verlengd. Volgens de dealer was er een kans dat ze deze week zouden binnen komen, maar werd vandaag weer eens gebeld... Ze zijn weer vertraagd tot minimaal EIND MEI!!! Hoezo? De laklaag op de kap is niet goed gelukt en de batch is afgekeurd, WTF! Dan leveren ze die batch toch uit en worden later alleen die kappen vervangen? Dan hebben de gebruikers iig een stukje extra veiligheid, maar nee hoor...zo denkt PON niet. En bij VW zijn ze wel op voorraad, dat is toch dezelfde kap, alleen het inbouwframe is anders?
Wat moet je daar nou mee?![FONT=&quot][/FONT]
 

Jooooo

Nieuw lid
Stel dat je er, bij de aankoop van een nieuwe Skoda, voor kiest om geen Columbus of Amundsen te nemen.

Houdt dat het dievengilde op afstand? M.a.w. is van buiten duidelijk zichtbaar dat het gewilde speeltje ontbreekt? Wat zit er op die plek in de auto op de plaats van de navigatie?

En hoe zit 't met de Bluetooth-telefoongebruik, als je geen Columbus of Amundsen neemt? Dit maakt toch ook gebruik van hetzelfde beeldscherm. Of heb ik dat verkeerd?!
 

heavy

Actief lid
Met een dubbel DN navi. met afneembaar front zal men toch eerder verder lopen om een Columbus te scoren.
 

Rallye

Forumguru
Stel dat je er, bij de aankoop van een nieuwe Skoda, voor kiest om geen Columbus of Amundsen te nemen.
Houdt dat het dievengilde op afstand? M.a.w. is van buiten duidelijk zichtbaar dat het gewilde speeltje ontbreekt? Wat zit er op die plek in de auto op de plaats van de navigatie?

1) Dat houdt het dievengilde niet op afstand: deze week is in Enschede mijn TomTom uit mijn dashboardkastje gehaald (dat was een lucky junk; ik vergeet hem er hoogst zelden uit te halen);
2) In mijn geval zit er gewoon de standaard Skoda-radio in, die ze niet hebben meegenomen.

OT: de volgende keer heeft de inbreker het makkelijker want hij heeft ook een van de lifehammers gejat.......
 
De leasemaatschappijen adviseren de kiezers van een Skoda om vooral niet de Amundsen of Columbus te nemen maar een alternatief. Sterker nog, ons leasebedrijf probeerde me zelfs het te verplichten. Ik heb de afspraak met ze kunnen maken om toch de Admundsen te nemen (standaard in de S2 Combi Ambition Business), onder voorwaarde dat mocht 'ie' gejat worden dat er dan een alternatief systeem in wordt geplaatst en geen Amundsen meer.

Vanuit het leasebedrijf snap ik het wel. Wat ik gewoonweg niet snap is dat PON (daar ligt toch het belangrijkste deel van de verantwoordelijkheid), of welke andere leverancier van beveiligingsproducten dan ook, dat er nog steeds niets is om het echt goed op te lossen. Een systeem dat na uitbraak volledig onbruikbaar is, of een vorm van verankering dat gewoon niet uit te breken is, moet toch door de fabrikant kunnen worden verzorgd?? Echt een intens slechte vorm van belangenbehartiging van de PON klanten ....
 

tha a

Senior Member
Als de leasemaatschappijen idd moeilijk gaan doen (de mijne overigens niet, wordt max 2x vervangen) dan gaan ze bij pon idd een probleem krijgen. De leasemarkt is toch de bleangrijkste afzetmarkt voor nieuwe auto's in deze klasses.
 

WillemJan

Forumguru
(...) Een systeem dat na uitbraak volledig onbruikbaar is, of een vorm van verankering dat gewoon niet uit te breken is, moet toch door de fabrikant kunnen worden verzorgd?? Echt een intens slechte vorm van belangenbehartiging van de PON klanten ....
Hoi Golfertjuh,

Ik ben het helemaal met je eens!

Groetjes... Willem-Jan
 
Bovenaan Onderaan